Het is nu zo mei 05, 2024 11:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 28, 2013 10:54 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
Okee top ik ga even op zoek, bedankt :thumbup:

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 29, 2013 17:04 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 12:43
Berichten: 296
Geeft erg mooi lichtbeeld jongens, en ziet er inderdaad uit alsof de Avalanche zo uitgerust is fabrieksaf.
De Halo ringen vind ik te cheap ass denk ik, die zou ik niet aansluiten.
Ik ben wel erg benieuwd of je met het lichtbeeld met de projectors door de APK heen komt, als dat het geval is zou dat erg fijn zijn.
De standaard koplampen met aftermarket Xenon erin komt namelijk niet door de APK, een permanente oplossing zou dus perfect zijn.

Keep up the good work.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 29, 2013 19:51 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 29, 2010 16:00
Berichten: 385
Woonplaats: Pijnacker
AVA2009 schreef:
Geeft erg mooi lichtbeeld jongens, en ziet er inderdaad uit alsof de Avalanche zo uitgerust is fabrieksaf.
De Halo ringen vind ik te cheap ass denk ik, die zou ik niet aansluiten.
Ik ben wel erg benieuwd of je met het lichtbeeld met de projectors door de APK heen komt, als dat het geval is zou dat erg fijn zijn.
De standaard koplampen met aftermarket Xenon erin komt namelijk niet door de APK, een permanente oplossing zou dus perfect zijn.

Keep up the good work.


Voorlopig ga ik de halo's ook niet aansluiten. Zodra het weer wat beter weer is, ga ik wel zorgen dat het grootlicht ook werkt op de projectoren. Veul licht! :laughing6:

De projectors geven zo'n mooi lichtbeeld dat ze bijna een beter lichtbeeld geven dan de gemiddelde Europese auto mèt fabrieksxenon. Michael heeft overigens verleden week z'n Avy laten keuren met de G5's en kwam er zonder problemen doorheen. Zelfs met complimenten van de keurmeester :lol:

BTW. op mijn kentekenbewijs staat dat afwijkende verlichting aan de voorzijde is toegestaan, dus ook de 'normale' Xenon-aftermarket setjes. Bij jou niet?

_________________
'76 Dodge W200, '91 & '01 Jeep Cherokee, '02 Chevy Avalanche
www.facebook.com/chaosboyz4x4rally


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 29, 2013 22:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 12:43
Berichten: 296
Vet man, goed geregeld allemaal.
Wat mij, ondanks de duidelijke fotobeschrijvingen, nog niet helemaal duidelijk is hoe de projector nou in de koplampbehuizing gemonteerd is?
Zit dit geschroefd, of gelijmd?

Ik heb niet op het kentekenbewijs staan dat afwijkende verlichting is toegestaan.
Of dat veel uitmaakt weet ik niet, want mijn Xenon wordt nu puur afgekeurd op het lichtbeeld.
Maar goed, ff normaal lampje erin en weer een jaar goedgekeurd, zo doet mijn APK keurmeester dat.
Ik weet zeker dat als de projectors het lichtbeeld binnen de norm houden dat hij gewoon wordt goedgekeurd.
Volgens mij is het geen vereiste toch dat je dat op je kentekenbewijs hebt staan wil je aftermarket Xenon setjes willen gebruiken?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2013 13:22 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 29, 2010 16:00
Berichten: 385
Woonplaats: Pijnacker
AVA2009 schreef:
Vet man, goed geregeld allemaal.
Wat mij, ondanks de duidelijke fotobeschrijvingen, nog niet helemaal duidelijk is hoe de projector nou in de koplampbehuizing gemonteerd is?
Zit dit geschroefd, of gelijmd?

Ik heb niet op het kentekenbewijs staan dat afwijkende verlichting is toegestaan.
Of dat veel uitmaakt weet ik niet, want mijn Xenon wordt nu puur afgekeurd op het lichtbeeld.
Maar goed, ff normaal lampje erin en weer een jaar goedgekeurd, zo doet mijn APK keurmeester dat.
Ik weet zeker dat als de projectors het lichtbeeld binnen de norm houden dat hij gewoon wordt goedgekeurd.
Volgens mij is het geen vereiste toch dat je dat op je kentekenbewijs hebt staan wil je aftermarket Xenon setjes willen gebruiken?


De projectorunits zijn zo ontworpen dat ze in het bestaande gat van het originele lampje passen waarna je hem met bijgeleverde moer, veerring en spacer vastzet. Dus zonder een enkele modificatie aan de lampunit of reflector.

Het lichtbeeld van Xenon-lampen in de originele behuizing is diep triest (lees: domweg afwezig). Je verblindt er andere mensen mee, zeker in mijn geval waarbij mijn Avalanche een stuk hoger staat dan normaal; bij stoplichten schijn je recht in iemands murf :D Voordeel is dat de bomen en verkeersborden ook goed worden verlicht :wink:

Zoals gezegd (en je ook kan zien op de foto) is het lichtbeeld van de projectors perfect en daarmee kom je door de keuring zonder steeds het lampje te moeten vervangen. Bij mij kwam hij er wel doorheen met die Xenon-lampen (dus zonder projector) omdat het op mijn kentekenbewijs staat.

_________________
'76 Dodge W200, '91 & '01 Jeep Cherokee, '02 Chevy Avalanche
www.facebook.com/chaosboyz4x4rally


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2013 14:19 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 12:43
Berichten: 296
Gaaf man, leuk project en mooie upgrade.

Voor wat betreft het verblinden valt het in de praktijk mee, je moet gewoon je koplampen niet te hoog zetten.
Wel heb je veel strooilicht, dat is zeker nadelig.
Weet je nog dat in Frankrijk bij mij dat kapje in de koplampbehuizing eraf gevallen was? :laughing6:
Ik heb toen mijn Xenon gewoon gebruikt, maar geen gezeur gehad met mensen die gingen knipperen gelukkig.

Je kan natuurlijk die halo ringen ook via je stadslichten laten lopen, dan valt het niet op als je ze aan hebt i.c.m. je dimlicht.
Is het trouwens LED die halo's?
Kans is wel aanwezig dat die snel kapot gaan, tenminste, ik heb slechte ervaringen met goedkope LED meuk.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma feb 04, 2013 14:54 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 29, 2010 16:00
Berichten: 385
Woonplaats: Pijnacker
Nope, de halo's zijn van die CCFL-ringen en mooi egaal verlicht zoals je op de eerdere foto kon zien.

Afgelopen vrijdag mee naar de apk geweest met als doel eens te kijken wat ik moest gaan bestellen in de USA om te vervangen, maar tot mijn stomme verbazing werd de truck in één keer goedgekeurd :D

Ik kreeg complimenten over het lichtbeeld en ik ben elke dag weer verrast over de hoeveelheid licht en het 'dansen' van de cutoff tijdens het rijden op onvlakke wegen. Geweldig!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 05, 2013 10:43 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 29, 2010 16:00
Berichten: 385
Woonplaats: Pijnacker
Zo, nog even een update. Na de montage kreeg ik (en Michael) wat last van condensvorming in de koplampen. Leek erop dat de afdichting ergens niet goed was :evil:

Dus even grootlicht eruit en luchtdruk via het lampgat gezet; er bleek in beide lampen op één plekje lucht te komen bij de naad (daar zat dus geen of onvoldoende kit) maar met name lucht via het lampgat waar nu de projector in zit. Daar zat ook netjes een rubber hoes maar die hadden we niet (vast) gemonteerd. Gewoon niet bij stilgestaan.

Blijkt dus dat met dit vochtige weer lucht met een hoog vochtigheidsgehalte werd aangezogen als je de koplamp na een tijdje branden uitzette. De lucht koelt af en neemt af in volume -> zuigt buitenlucht aan. Onze koplampunits zijn normaal gesproken compleet gesealed en de druk wordt geregeld via een textiel-sticker achterop de unit.

M.a.w. : gaatje netjes gedicht en de rubber hoes nu gemonteerd. Daarna 48 uur in huis gehouden bij de kachel met grootlichtlampje eruit zodat al het vocht eruit kon verdampen, lampje erin, unit weer gemonteerd en nu blijft alles netjes droog en helder! Zelfs na een powerwash-beurt :D

Afbeelding

Afbeelding

Ik had ook nog even een youtube-filmpje gemaakt van de voor- en achterverlichting op verzoek van onze Amerikaanse vrienden van het Avalanche-forum :





Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 05, 2013 15:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 12:43
Berichten: 296
Jullie zijn professioneel bezig man, petje af hoor.

Mooie oplossing gevonden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 05, 2013 20:21 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za jun 16, 2012 13:54
Berichten: 566
Mooie verlichting hoor, moet nog steeds een setje bestellen op ebay.
Het ziet er erg mooi uit. En ik wil dat ook. 8)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 05, 2013 20:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 29, 2010 16:00
Berichten: 385
Woonplaats: Pijnacker
En we weten nu hoe het moet :)

Voor zo'n €115 en paar uurtjes in de keuken ben je klaar...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 05, 2013 21:28 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di nov 27, 2012 22:16
Berichten: 101
Woonplaats: Hulshout
Knap werk!!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo feb 06, 2013 11:39 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 12:43
Berichten: 296
Paar uurtjes in de keuken, haha klinkt grappig.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 26, 2013 15:30 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 12:43
Berichten: 296
Hey nog ff een vraagje over die G5 2.5" projectors.
Werken ze ook samen met mijn Pilot Xenon kit?
Dan hoef ik die balasten en lampen uit die kit niet te gebruiken, omdat ik ervan uit ga dat de Pilot set beter is.

Thanks


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di feb 26, 2013 15:38 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 29, 2010 16:00
Berichten: 385
Woonplaats: Pijnacker
AVA2009 schreef:
Hey nog ff een vraagje over die G5 2.5" projectors.
Werken ze ook samen met mijn Pilot Xenon kit?
Dan hoef ik die balasten en lampen uit die kit niet te gebruiken, omdat ik ervan uit ga dat de Pilot set beter is.

Thanks


Je kunt de ballasts van Pilot gewoon gebruiken, dat heb ik ook gedaan. Het lampje is echter anders dan jouw huidige 9006 dus dat gaat niet passen :-)

_________________
'76 Dodge W200, '91 & '01 Jeep Cherokee, '02 Chevy Avalanche
www.facebook.com/chaosboyz4x4rally


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling