Het is nu zo mei 05, 2024 23:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 20, 2013 14:27 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 12:43
Berichten: 296
Yep... klopte mijn theorie dus volledig.

En wat was je nou uiteindelijk kwijt voor die twee getalletjes op je papiertje??? :mrgreen: :mrgreen:

Over smaakt valt niet te twisten, mijn trekhaak is niet de mooiste, maar offroad zeer handig :)
Beschermd mooi de onderkant en bumper dus die blijft.

Zonder gekheid: van harte gefeliciteerd... de aanhouder wint :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 20, 2013 14:51 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 18, 2009 14:44
Berichten: 1274
Gefeliciteerd, dat heeft toch wat moeite gekost. :shock:

Bij het inschrijven van mijn Ford vroeg ik aan de keurmeester of hij gelijk het trekgewicht even wilde noteren (stond niet op de Duitse brief), was geen probleem, kreeg zo 750 / 3500 genoteerd. :)
Zo zie je maar, de procedure kan nog wel eens verschillen bij de RDW

_________________
PeterAfbeelding
2008 Ford F450 4x4 Dually
2001 Bigfoot 30C10.11SL
1977 Mehari 29pk


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 20, 2013 16:05 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Wel vreemd dat ze voor het bepalen van het trekgewicht op je kenteken, uitgaan van de trekhaak en niet van de fabrieks gegevens van de auto.
Bij een nieuw geleverde auto met europese type goedkeuring gaat de rdw ook uit van wat de fabrikant opgeeft.
Sterker nog, ze worden volgens mij niet eens af fabriek met een trekhaak geleverd.
Je zou zeggen dat bij jouw de rdw ook uit moet gaan van de fabrieks gegevens (3400 kg) voor de vermelding op het kenteken en dat bij gebruik van de trekhaak, de gegevens op het typeplaatje bepaald hoe zwaar de aanhanger mag zijn.
Mijn Silverado is van 1999 maar is pas in 2000 op kenteken gezet, ik heb ook zo'n fabrieks trekhaak met max 2268kg op het type plaatje.
Mijn auto heeft een max trekgewicht van 2903kg op kenteken, dit is gelijk aan de max massa van de auto.
Nu heb ik meerdere Silverado's op MP e.d. te koop zien staan met bjr 1999 en die hadden allemaal 3405kg als max trek gewicht. Van andere bouwjaren heb ik ook soms wel 3500kg voorbij zien komen.
Het zijn en blijven rare jongens daar bij de rdw, blijkbaar hebben ze daar een andere of helemaal geen logica.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 20, 2013 16:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 29, 2010 16:00
Berichten: 385
Woonplaats: Pijnacker
Dat is precies de discussie die ik ter plekke na de keuring heb gevoerd met de keurmeester. De RDW hanteert echter een regel dat het hier dan gaat om een individuele typegoedkeuring waarbij voor de combinatie die daar ter test wordt aangeboden het gewicht wordt afgegeven. Doordat de fabriek - ondanks een officieel trekgewicht van 3220kg voor Europa - een trekhaak monteert van 2264kg, krijg ik die ook maximaal. Ook al heeft mijn combinatie ter plekke bewezen dat ie veel meer mag hebben (getest dus met 3400kg + auto beladen tot 3500kg, totaal massa dus 7 ton).

Gelukkig kreeg ik 8 weken de tijd om een andere trekhaak te kopen en middels foto's en documentatie te bewijzen dat die meer mocht hebben. En hij heeft zich aan zijn woord gehouden, dus heb ik nu 3400kg (want daar hebben ze mee getest) op kenteken. Althans; zodra ik de papieren heb.

_________________
'76 Dodge W200, '91 & '01 Jeep Cherokee, '02 Chevy Avalanche
www.facebook.com/chaosboyz4x4rally


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 20, 2013 16:52 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Nog een mazzel dat je niet weer met de auto terug moest om de nieuwe trekhaak te laten zien.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 20, 2013 18:11 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Het kostte je wat geduld, geld, energie en volharding, maar je hebt het voor elkaar. Gefeliciteerd!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 28, 2013 13:07 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 29, 2010 16:00
Berichten: 385
Woonplaats: Pijnacker
En gisteren het begeerde papiertje ook in huis! :laughing6:

_________________
'76 Dodge W200, '91 & '01 Jeep Cherokee, '02 Chevy Avalanche
www.facebook.com/chaosboyz4x4rally


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 28, 2013 17:56 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: ma jul 18, 2011 16:53
Berichten: 1625
Woonplaats: ieper,westvlaanderen,belgie
Proficiat man :wav: dat werdt ééns tijd zeg :headbang:

_________________
Ford f250 Lariat 6.0L Powerstroke 2004


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 28, 2013 21:33 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Heb even het hele topic gelezen en ik moet zeggen, RESPECT! Je hebt een hoop geduld, tijd en geld er in gestoken om je trekgewicht op papier te krijgen.
Ik weet wat het is om die hele papierhandel te doorlopen en van het kastje naar de muur te worden gestuurd meestal zonder resultaat.

Hoe gek het ook is in dit Belgenland maar ik heb mijn trekhaak zelf gebouwd naar een Amerikaans model en heb een brief moeten opsturen naar de DIV (zelfde als RDW in Nederland) met de vraag of ze mijn trekgewicht konden aanpassen van 0kg naar 3500kg. Dus 2 weken later had ik de papieren met 3500kg trekgewicht op de mat liggen en heeft mijzelf geen enkele euro gekost.
Zo zie je maar dat het er aan ligt met wie je te maken hebt op het moment dat je iets vraagt want meestal is het in Nederland toch wat makkelijker om alles in orde te krijgen dacht ik.

Je kan nu weer gerust rondrijden met je trailer zonder de schrik te hebben dat de Gestapo je tegenhoud en een megaboete aan je been hangt!! :thumbup:

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling