Het is nu ma mei 06, 2024 0:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Start Problemen
BerichtGeplaatst: ma dec 02, 2013 18:49 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr okt 18, 2013 14:57
Berichten: 11
Goedenavond allen,

2 dagen geleden heb ik dan eindelijk mijn eerste Pick up opgehaald, een 1996 Chevrolet K1500 Silverado.
Heb er 2 dagen heerlijk mee rondgereden en er was niks mee aan de hand, tot ineens vanmiddag.
Hij wou niet starten, en na een paar verwoede pogingen lukt heet dan eindelijk wel.
Maar zodra ik hem in de versnelling zet,slaat hij uit, en als ik hem dan weer start moet ik het gas helemaal tegen de vloer trappen.
Na een tijdje stationair te laten draaien kan ik hem wel in de versnelling zetten en wegrijden, tijdens het rijden houd hij nu ook af en toe in als ik gas geef.
Hij loopt nu op het moment op benzine, omdat me gastank leeg is, maar durf er niet echt teveel mee te rijden omdat ik niet weet wat het is.
Als de auto stationar loopt maakt hij ook een heel gorgelend geluid, niet dat zachte diepe geluid wat je normaal hoort bij een V8.
Dacht zelf dat hij misschien niet op alle cilinders liep, heb pennetjes in de distributor Rotor al schoongeborsteld, maar dit mocht geen enig nut hebben.

Graag hoor ik jullie mening tips of ideeën ..

Alvast bedankt

Koen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Start Problemen
BerichtGeplaatst: ma dec 02, 2013 19:09 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Ik denk dat je choke klep is verwijderd uit je carburateur.. Dan slaat hij wel aan op benzine (bij koude motor)
Maar vraag je vermogen valt hij uit vanwege het zuurstof overschot. (LPG heeft geen choke nodig)
Ik heb dat probleem ook, ik hang dan m'n wollen muts (als choke) voor m'n luchtfilter en laat hem een minuut of 10 warm draaien.
Waarna ik met gedoseerd gas geven kan vertrekken, uiteraard na het verwijderen van m'n muts! Na enkele kilometers rijd de truck dan weer als van ouds.

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Start Problemen
BerichtGeplaatst: ma dec 02, 2013 22:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2011 21:59
Berichten: 413
Woonplaats: Vlaanderen4x4.be Gent
Rob schreef:
Ik denk dat je choke klep is verwijderd uit je carburateur.. Dan slaat hij wel aan op benzine (bij koude motor)
Maar vraag je vermogen valt hij uit vanwege het zuurstof overschot. (LPG heeft geen choke nodig)
Ik heb dat probleem ook, ik hang dan m'n wollen muts (als choke) voor m'n luchtfilter en laat hem een minuut of 10 warm draaien.
Waarna ik met gedoseerd gas geven kan vertrekken, uiteraard na het verwijderen van m'n muts! Na enkele kilometers rijd de truck dan weer als van ouds.
Eentje van 96 zal wel TBI zijn denk ik...

_________________
85 K30,6.2D,Ex-M1008,TH400,325/85R16 XML
08 GMT911HD CCSB,6.6TDLMM, All1000,285/65R18 BFG AT
http://Vlaanderen4x4.be Vlaanderen4x4.be
http://caiman.us Free Games
3-2-2010: Loss of a good friend.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Start Problemen
BerichtGeplaatst: di dec 03, 2013 21:07 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Zal inderdaad injectie zijn.
Wat ik echter niet begrijp is, doet ie het zelfde op benzine ? of doet ie het op benzine en lpg ?

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Start Problemen
BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2013 8:31 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr okt 18, 2013 14:57
Berichten: 11
Gisteren de rotor + rotorkap vervangen bougiekables en bougies vervangen.
Nadat alles vervangen was, starte hij in een keer en liep goed, helaas was dit voor korte duur, na een rondje rustig gereden te hebben begon de ellende weer van voren af aan.
Het lijkt wel of hij nu nog slechter start, en zodra ik hem overschakel naar gas valt hij uit.
Als hij eenmaal loopt en ik geef gas en laat het gas dan los, dan hoor ik niet echt overduidelijk een plop of knal wat zeg maar een kenmerkend geluid is voor een verbrande klep.
Wel komt er wat zwarte rook uit, en stinkt hij wel heel erg naar benzine, als hij eenmaal loopt en ik wil hem in de versnelling zetten dan valt hij ook uit..
Hier een kleine opsomming van de kenmerken.

Start slecht
Stinkt heel erg naar benzine
Bij overschakelen naar gas valt hij uit
Als je bij de uitlaat luistert geeft hij een gorgelend geluid
En bij stationair draaien voel je de auto wel een beetje wiebelen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk omschreven is, ga hem straks naar een garage brengen voor een compressie test, en hoop echt dat het wat anders is als een verbrande klep.

Groeten Koen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Start Problemen
BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2013 20:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Ah, hij doet het dus ook op benzine.
Zwarte rook is een overdaad aan benzine.
Laat hem eerst even uitlezen, mischien is het zoiets simpels als een rotte lambda sonde of rotte ecm temp. sensor.
Vuist regel voor backfire in de uitlaat is ontstekings gerelateerd en in de inlaat is arm mengsel.
Als je hem op lpg start doet ie het zelfde ?
Verbrande klep of compressie probleem kan het niet zijn want na de tune up reed ie weer even goed.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Start Problemen
BerichtGeplaatst: do dec 05, 2013 15:53 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: vr okt 18, 2013 14:57
Berichten: 11
Heb hem gisteren geprobeerd om op gas te starten en dit lukte gelijk, moet wel het pedaal helemaal tegen de vloer trappen.
Maar nog loopt hij niet goed, ze zijn hem gisteren wezen ophalen, ze kwamen met zijn 2en en 1tje is ermee naar de garage gereden.
Ook ging het lampje van motormanagement branden, ze gaan morgen een compressie test doen en er verder naar kijken.
Ik hou mijn vingers gekruist.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling