Hoi luitjes,
Heb mezelf vandaag aangemeld op dit forum. Ben Ronald, 50 jaar, woonachtig in het Oosten van het land. Getrouwd met Wanda, 2 kids van 22 (meid) en 20 (jongen) waarvan de oudste uitwonend plus een inwonende kleindochter van 3.
Eind 2013 is na vele jaren eindelijk mijn droom in vervulling gegaan, kreeg van mijn vrouw een mooie slee; een Edsel ranger uit 1959. Hier op foto na enkele maanden werk en haar kentekenkeuring:

Nog zeker geen vlekkeloze auto waar nog best werk in zit, maar zoals ze er nu bij staat is het naar tevredenheid en ze loopt en rijdt als een zonnetje. By the way, het is een V8 292 met 203 pk en een Fordomatic 2-traps automaat.
Maar.... het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en wat is beter als 1? Juist; 2! En ik kwam dan ook via Facebook een auto tegen aangeboden door Hans Hendriks van de Texas Ranch, ook hier actief. Hij bood via een relatie in Amerika deze auto aan, een Chevrolet C20 uit 1972:
viewtopic.php?f=35&t=19620-
viewtopic.php?f=35&t=19620En hier inmiddels bij de shipper in Nederland:

Tja, ik had wat centjes over en na enig overleg met moeders de vrouw is deze mooi Californisch gepatineerde Pick-up aangekocht. Waarom? Gewoon, omdat het kan

en ik er een speeltje bij wilde hebben om de Edsel te sparen. Dat is een mooie auto waar je niet teveel mee rijden moet. Afgelopen zomer 2014 hebben we er 2500 km mee gereden, eigenlijk meer dan dat ik wilde. Vandaar deze stap om zo de overgebleven kilometers met deze auto te kunnen doen.
Morgen komt ze hier naar toe, en gaan we ermee aan de slag. Ik ga dan ook een topic daarover openen! Later!