Het is nu wo apr 24, 2024 8:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do maart 17, 2011 22:17 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
De Silverado met een 5,3 Vortec bj.2001 doet moeilijk.
Bij een koude start loopt hij niet op 8 cilinders en het service engine lampje gaat branden.
In D met de voet licht op de rem gaat de wagen schokkend voorruit. Na 1 a 2 minuten loopt ie weer (nagenoeg) normaal.
Ik krijg een P300 – random missfire met een universele scanner. Als ik hem reset blijft het lampje uit tot de volgende koude start.
De auto rijdt normaal maar stationair loopt hij toch niet 100% mooi rond.
Benzine of gas maakt geen verschil. Start op benzine en bij 45gr koelwater schakeld ie over op gas maar dan is het schokken al verdwenen.
Compressie warm: tussen 11,5 en 12 bar.
Inmiddels vernieuwd:
Bougies en bougiekabels
Pakkingen van het intake manifold
Kan dit een slechte lifter zijn? Kan het enkele minuten duren voordat deze weer op druk is?
Ik sta op het punt om de koppen eraf te halen maar misschien kan het iets met de MAF – MAP – TPS -en weet ik al niet meer sensoren te maken hebben.
Wie helpt me op de goede weg?

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Laatst bijgewerkt door alex2 op do mei 05, 2011 15:58, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 18, 2011 9:49 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 22, 2010 21:49
Berichten: 28
Woonplaats: velserbroek
he alex
ik zou de temparatuur zenders ook eens door meten heb je het probleem alleen als de motor koud is of ook op bedrijfs temp? gr victor


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 18, 2011 18:38 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
alex2 schreef:
De Silverado met een 5,3 Vortec bj.2001 doet moeilijk.
Bij een koude start loopt hij niet op 8 cilinders en het service engine lampje gaat branden.
In D met de voet licht op de rem gaat de wagen schokkend voorruit. Na 1 a 2 minuten loopt ie weer (nagenoeg) normaal.
Ik krijg een P300 – random missfire met een universele scanner. Als ik hem reset blijft het lampje uit tot de volgende koude start.
De auto rijdt normaal maar stationair loopt hij toch niet 100% mooi rond.
Benzine of gas maakt geen verschil. Start op benzine en bij 45gr koelwater schakeld ie over op gas maar dan is het schokken al verdwenen.
Compressie warm: tussen 11,5 en 12 bar.
Inmiddels vernieuwd:
Bougies en bougiekabels
Pakkingen van het intake manifold
Kan dit een slechte lifter zijn? Kan het enkele minuten duren voordat deze weer op druk is?
Ik sta op het punt om de koppen eraf te halen maar misschien kan het iets met de MAF – MAP – TPS -en weet ik al niet meer sensoren te maken hebben.
Wie helpt me op de goede weg?



hij tikte dan toch ook of nie alex ,anders lijkt het mij geen stoter :!: als hij niet op druk komt moet je het ook horen of het zou moeten zijn dat hij net niet genoeg op druk komt en dan kan hij de klep natuurlijk ook niet goed open krijgen . heb je al eens dunneren olie geprobeert :?: ik weet het alex we hebben het er al eens over gehad ,maar ja als ik alles kon ondhouden :oops:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 18, 2011 20:04 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 02, 2009 14:18
Berichten: 270
Alex,heeft het misschien iets met het vacuum van de rembekrachtiger te maken,dan loopt ie meestal ook slechter stationair.
lekke vacuumslang,inwendig lekkende rembekrachtiger!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 18, 2011 22:21 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
hemiram schreef:


hij tikte dan toch ook of nie alex ,anders lijkt het mij geen stoter :!: als hij niet op druk komt moet je het ook horen of het zou moeten zijn dat hij net niet genoeg op druk komt en dan kan hij de klep natuurlijk ook niet goed open krijgen . heb je al eens dunneren olie geprobeert :?: ik weet het alex we hebben het er al eens over gehad ,maar ja als ik alles kon ondhouden :oops:


Er zit behoorlijk dunne olie in, de voorgeschreven 5W30 en ik hoor niks tikken als hij koud is.
Een lifter die net niet genoeg op druk komt zou dus kunnen :?:

anthony schreef:
Alex,heeft het misschien iets met het vacuum van de rembekrachtiger te maken,dan loopt ie meestal ook slechter stationair.
lekke vacuumslang,inwendig lekkende rembekrachtiger!


Ik ga het morgenvroeg eens proberen met de slang naar de bekrachtiger dichtgeknepen. Ik had al wel met remmenreiniger gespoten op de aansluitthule van deze slang (op het manifold) en merkte geen verandering in toeren.

Op het AAP-forum spreken ze over slechte benzinedruk. Ik heb alleen geen meter om dit na te kijken.

Ik kan maar niet snappen dat hij na ca.2 minuten goed gaat lopen :dontknow: :scratch:

Ik neig heel erg naar de lifters, het vervelende bij de vortec is dat de koppen eraf moeten om de lifters te vervangen. En als de koppen eraf zijn dan natuurlijk meteen LPG zittingen erin.
Ik vraag maar wat rond om te voorkomen dat ik straks de koppen eraf haal, laat reviseren en nieuwe lifters plaats en dan vervolgens nog dezelfde storing heb.

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr maart 18, 2011 22:25 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
alex2 schreef:
hemiram schreef:


hij tikte dan toch ook of nie alex ,anders lijkt het mij geen stoter :!: als hij niet op druk komt moet je het ook horen of het zou moeten zijn dat hij net niet genoeg op druk komt en dan kan hij de klep natuurlijk ook niet goed open krijgen . heb je al eens dunneren olie geprobeert :?: ik weet het alex we hebben het er al eens over gehad ,maar ja als ik alles kon ondhouden :oops:


Er zit behoorlijk dunne olie in, de voorgeschreven 5W30 en ik hoor niks tikken als hij koud is.
Een lifter die net niet genoeg op druk komt zou dus kunnen :?:

[
ik zit daar toch wel aan te denken alex :!: maar probeer eerst ff die anderen dingen .

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2011 21:49 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Bobine of bobines,verdeelkap(indien aanwezig),lijkt op een probleem in de hoogspanning van de ontsteking

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2011 22:43 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
Begonnen met het demonteren van de koppen.

Afbeelding

cilinderwand ziet er wel oke uit.

Afbeelding

Geen overbodige luxe dus, inlaatkleppen zijn bijna verdwenen :!:

Afbeelding

En van Ton van der Sluijs geleerd: sleutelverslagje bijhouden zodat ik het straks nog allemaal weet :)

Afbeelding

Elke keer als ik in de Haynes manual lees moet ik aan de uitspraak van Dick denken:
qc1500 schreef:
Haynes is altijd makkelijk en reparaties zijn vaak nooit meer als een halve pagina, reken op 6 uur sleutelen per pagina :D


alleen is die 6 uur nog licht ingeschat :D

Morgen weer verder aan de andere kop, ik ben benieuwd wat ik daar tegen kom want daar had ik nog maar 5 bar op cilnder 7
it's a dirty job, but someone got to do it

PS Peer, het viel inderdaad mee met de koelvloeistof en de waterstofzuiger in de aanslag, ik ben blij dat ik de drainpluggen heb laten zitten.

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Laatst bijgewerkt door alex2 op vr apr 01, 2011 18:59, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 31, 2011 19:45 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Die kleppen zitten inderdaad wel erg diep, wordt dus een koprevisie.
Hopelijk blijft het daarbij, en is een lekke klep ook de oorzaak van de lage compressie.
Overigens wel vreemd dat de auto met een koude motor slecht stationair liep.
Meestal lopen ze bij ingezakte kleppen, slecht stationair als de auto op bedrijfs temperatuur is

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 31, 2011 20:09 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
goed bezig alex :thumbright: oorzaak lijkt mij wel duidelijk , als hij warm werd sloot de klep net ietje beter :!: mooi om te zien hoe je bezig bent man :!: spuit de kopbout gaten vast ff vol met wd40 of zo iets dan zijn ze straks mooi schoon als je ze voor de montage van de koppen ff uitblaast :!: of komt de bout in het waterkanaal uit , net als bij een 350 blok :?:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 31, 2011 23:13 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
Het complete slagveld

Afbeelding


cilinder 7 :shock: :shock:

Afbeelding

Dit vind ik wel vreemd, de meeste lifters komen er zo uit, dus de plunjer zit niet helemaal tegen de borgclip aan.
Zit in deze lifters misschien geen veertje? Ik vertrouw het niet helemaal.

Afbeelding

De nokkenas ziet er oke uit, het blok is ook mooi schoon.

Afbeelding

Morgen neem ik de endoscoop van het werk mee dan kan ik de nokkenas verder naar achter ook inspecteren.
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik ook alle lifters moet vervangen, ik zal ook eens naar de prijs informeren, valt misschien goed mee.
Bij sommige stoterstangen liep er vrij dikke donkere olie uit terwijl bij andere stoterstangen vrijwel geen olie uit liep.
Ik zou denken dat die dikke olie erop wijst dat de lifter een beetje verstopt zit waardoor er minder doorstroomt :dontknow:
(er zit 5W30 op)
Tips / advies welkom :!:
@Peer: ik ga morgen met de endoscoop kijken hoe het zit met die draadgaten, ik kan het zo niet zien.
Wordt vervolgd.

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Laatst bijgewerkt door alex2 op vr apr 01, 2011 19:00, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 31, 2011 23:34 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
Gewoon nieuwe lifters en stoterstangen steken,je hebt het toch open liggen :shock: en olie en filter vernieuwen :D en koprevisie :? :? :?

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 01, 2011 9:20 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
in de lifters zitten geen veertjes alex ,dus die zou ik gewoon vervangen . wat marco al zegt stoterstangen en lifters vervangen ,nu heb je het open :!: en die kosten valle wel mee volgens mij :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 01, 2011 22:54 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
geinformeerd naar lifters en de kosten vallen erg mee, 10 euro/st.
Toch even een lifter uit elkaar gehaald

Afbeelding

toch een veertje Peer, dus ik vraag me af als er geen spanning op staat, het veertje er voor moet zorgen dat hij naar z'n uiterste stand gaat.
Als dit zo is dan werkt bij een aantal lifters het klepje onderin de plunjer niet goed.
Er kwam geen vuiligheid uit en ze zijn niet beschadigd.

Maandag de koppen wegbrengen, lifters, stoterstangen, kopbouten en pakkingen regelen en dan over een weekje kijken of het weer in elkaar te krijgen is :D :D .

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2011 14:19 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 28, 2009 12:23
Berichten: 343
Woonplaats: ˙˙˙suǝƃɹǝu ǝpuǝʞnǝu uɐʌ uǝppıɯ ʇǝɥ uı
En? Hoe staat het nu met deze (voor mij ;) ) zeer bekende truck?

_________________
'07 GMC Sierra
'88 Chevrolet Sprint
'72 Oldsmobile Delta 88 Royale
'65 Ford Mustang
'59 DeSoto


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling