Het is nu za apr 27, 2024 11:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2011 21:25 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 01, 2008 20:15
Berichten: 4688
Woonplaats: ergens bij uden
zijn er meer mensen met slechte ervaring bij het tanken van die goedkope troep
bv. tango, tinq, autofood en noem ze maar op die onbemande pompen

vorig jaar ben ik met een escort :oops: naar parijs gereden en had er autofood in gegooid
toen liep de auto heen 1 op 11.3
op de terug weg had ik er daar bp en gedaan en toen liep de auto in eens 1 op 14.2 :?

ik hoor hier van meer mensen dat die goedkope troep eigenlijk duurkoop is
je tankt goedkoop en rijdt minder kilometers :evil:

mijn truck loopt met autofood 1 op 7,4 bij een lange rit met aanhanger (zou die eigenlijk 1 op 10.3 lopen :roll: )
ik zou er eigenlijk bp in moeten gooien en dan eens proberen, maar ja die lange rit heb ik niet zo vaak :(

_________________
theo
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2011 21:31 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 13, 2010 20:31
Berichten: 2468
Woonplaats: Limburg
Ik heb me ooit 'ns laten vertellen dat "witte" pompen de overschot opkopen van wat er overblijft nadat grote merken hebben gekocht, vandaar de goedkope prijzen. Blijkt ook veel troep in te zitten die leidingen, filters, injectors doen verstoppen.
Ik tank nooit bij dergelijke pompen.

_________________
Jan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2011 21:32 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 15, 2009 22:12
Berichten: 2857
Woonplaats: Geldrop, Benny(ke)
Met een Escort(dame) ?????????

Maar Theo, heen is Berg op ?????
en terug is Berg af, dan isie altijd zuiniger, :roll: :wink: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Afbeelding
Even The Lord drive's a Ford[/size][*]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2011 21:35 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
daar zit zeker veel verschil in tee :!: en tegenwoordig hebben die nieuwe diesels ook veel problemen met bio diesel :!: goedkoop kan zeker duurkoop zijn . aspen benzine is ook al zo iets wat dan wel goed moet zijn voor het milieu . maar ik zeg maar zo wat goed is voor het milieu is niet goed voor de motor :D wij maken al onze mengmeering zelf van potuline olie :!:

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2011 21:39 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 09, 2010 23:46
Berichten: 489
Woonplaats: Helmond
onzin...


goedkope benzine is verouderde benzine..
benzine heeft een houdbaarheids datum.. hoe ouder hoe minder rendament natuurlijk.

benzine kun je een jaar bewaren ongeveer dan verliest hij zijn rendament..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2011 21:47 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 05, 2010 18:08
Berichten: 615
Woonplaats: Brabant
Brandstof moet aan bepaalde minimale waarden voldoen zoals het octaan gehalte. Brandstof leveranciers zijn vrij om hier binnen de marges creatief te zijn.

Zeker de witte pompen tango/think etx zijn hier creatief in en leveren kwalitatief mindere brandstof! Of je betaald voor wat je krijgt. :bom:

Overigens de shell ultimate enzo zijn niet echt hun geld waard. is ooit bij fifth gear geweest.


Citaat:
Zelf heb ik ooit een probleem gehad met een ford escort td met 2.5 ton op de teller die begon te hikken en onzuiver te lopen. Dit tijdens een beurt verteld tegen mijn garage en hun eerste reactie was je tankt zeker bij Tango, probeer eens bij Shell of BP te tanken en kijk of je het probleem nog hebt.

En inderdaad na 2 volle tanks bij de shell was het probleem verholpen.
Sindsdien tank ik alleen nog maar bij Shell hoofdreden is mijn bedrijfspas van de Shell. Het schijnt dat de amerikanen op BP benzine zelfs nog beter lopen, maar dat is van horen zeggen.


Overigens had ik een verbruik van rond de 1:17 met die escort uit '96

_________________
Grtz,

Elmo

2006 Dodge Ram 1500 5.7 HEMI verkocht :-(


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2011 21:54 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 09, 2010 23:46
Berichten: 489
Woonplaats: Helmond
Ik restaureerd hiervoor altijd zwaar militair materiaal..

tanks halfrupsen pansterwagen ect ect.Vroeger reed men op octaan 60 nu al op 95 en 98
hoe ouder je wagen hoe meer warmte extra in de motor komt.
nieuwe wagens zijn heel gevoelig voor lager octaan gehalte en gaan dan bokken..
Oudere wagen kunnen daar beter tegen maar hebben hun problemen met verbranding..

ach we kunnen al jaren op water en stroom rijden, maar dit wordt tegen gehouden door de grote olie jongens.
wie neemt anders zo massaal dan nog die donkere plak troep af voor zoveel geld..

ik blijf benzine doen, beter 8 die klappen dan bzzzzzzzzzzzzzzzz en weg is ie...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2011 21:58 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 05, 2010 18:08
Berichten: 615
Woonplaats: Brabant
Ernest schreef:
Ik restaureerd hiervoor altijd zwaar militair materiaal..

tanks halfrupsen pansterwagen ect ect.Vroeger reed men op octaan 60 nu al op 95 en 98
hoe ouder je wagen hoe meer warmte extra in de motor komt.
nieuwe wagens zijn heel gevoelig voor lager octaan gehalte en gaan dan bokken..
Oudere wagen kunnen daar beter tegen maar hebben hun problemen met verbranding..

ach we kunnen al jaren op water en stroom rijden, maar dit wordt tegen gehouden door de grote olie jongens.
wie neemt anders zo massaal dan nog die donkere plak troep af voor zoveel geld..

ik blijf benzine doen, beter 8 die klappen dan bzzzzzzzzzzzzzzzz en weg is ie...


Of op perslucht
http://www.earth-matters.nl/13/1830/gre ... uctie.html

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/6 ... jaren.html

Volg dit eigenlijk al jaren en er is nu pas iets in prototype is beter dan die electrische afval en je kan je V8 houden :? :lol:

OK, het ziet er niet uit, maar technisch is dit wel interessant vind ik persoonlijk.

_________________
Grtz,

Elmo

2006 Dodge Ram 1500 5.7 HEMI verkocht :-(


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2011 22:00 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 09, 2010 23:46
Berichten: 489
Woonplaats: Helmond
elmo schreef:
Ernest schreef:
Ik restaureerd hiervoor altijd zwaar militair materiaal..

tanks halfrupsen pansterwagen ect ect.Vroeger reed men op octaan 60 nu al op 95 en 98
hoe ouder je wagen hoe meer warmte extra in de motor komt.
nieuwe wagens zijn heel gevoelig voor lager octaan gehalte en gaan dan bokken..
Oudere wagen kunnen daar beter tegen maar hebben hun problemen met verbranding..

ach we kunnen al jaren op water en stroom rijden, maar dit wordt tegen gehouden door de grote olie jongens.
wie neemt anders zo massaal dan nog die donkere plak troep af voor zoveel geld..

ik blijf benzine doen, beter 8 die klappen dan bzzzzzzzzzzzzzzzz en weg is ie...


Of op perslucht
http://www.earth-matters.nl/13/1830/gre ... uctie.html

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/6 ... jaren.html

Perslucht hahahahahahaha

nee als men ooit de V8 geheel afschrijft als achterhaalt dan verliezen we een icoon voor deze wereld...
of zouden er V8 perslucht motoren komen..


Volg dit eigenlijk al jaren en er is nu pas iets in prototype is beter dan die electrische zooi en je kan je V8 houden :? :lol:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2011 22:08 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 05, 2010 18:08
Berichten: 615
Woonplaats: Brabant
Ernest schreef:
nee als men ooit de V8 geheel afschrijft als achterhaalt dan verliezen we een icoon voor deze wereld...
of zouden er V8 perslucht motoren komen..

beetje off topic :oops:

Helemaal mee eens een V8 op benzine is een icoon. Het geluid de geur en het gevoel is geweldig en niet te vervangen :!: :headbang:

_________________
Grtz,

Elmo

2006 Dodge Ram 1500 5.7 HEMI verkocht :-(


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2011 22:18 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 21:23
Berichten: 2517
Woonplaats: Alkmaar/NL
Goedkoopste hier is Shell en BP :D (1.559)

Ook de "goedkope merken" kopen de peut bij de grote merken in.
Zoveel raffinaderijen zijn er hier niet.
Benzine is hetzelfde alleen heeft ieder merk zijn eigen toevoegingen.

_________________
Alex

1968 GMC
ex 2005 ram srt-10
ex 2004 hemi 4x4


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2011 22:20 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 01, 2008 20:15
Berichten: 4688
Woonplaats: ergens bij uden
elmo schreef:
Overigens had ik een verbruik van rond de 1:17 met die escort uit '96

nou ik had een dikke clipper station met een 1.6 liter :roll:

ik lees het al zoveel mensen zoveel meningen :D

en benny ik denk dat ik de wind van voren had op de heen weg :roll: :roll: :roll: :D

_________________
theo
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2011 22:36 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:29
Berichten: 4501
Woonplaats: Smokenburg
Ik pleur er alles in als het maar goedkoop is, jammer dat de lidl nog geen benzine verkoopt, verbruik kijk ik niet naar maar die honden van de shell gun ik gewoon mijn centen niet.

_________________
Truckloos


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2011 23:13 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
ik gun het de fuckers van Shell ook niet , maar hun V-Power is echt een verschil in de Viper.
zeker als je begint door te gassen is het verschil voelbaar.

voor het algemene cruisen en occasioneel doortrekken rij ik nog steeds op LPG aan 56 cent per liter... :wink:

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do maart 31, 2011 7:24 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
:) Goedemorgen
Ik heb me laten vertellen dat de industrie met een overschot aan aceton zit; die schijnt ook door de benzine te worden geslagen, en dat daarmee de houdbaarheid achteruit gaat.

Persluchtmotoren.
Ik ben vier jaar geleden benaderd door een buro om een perslucht motor te ontwikkelen voor stadsverkeer... Op papier is een 6 cilinder ontstaan en we hebben serieus contact gehad met MDI France. Een half jaar later kregen we bericht dat Tata India die karretjes gaat bouwen.... voor 2500euro pst.!!! Exit motor.
Perslucht is schoner als electrisch, omdat je geen accu;s hebt, maar het feit blijft dat je uitlaat "ergens anders" de boel net zo hard vervuilt.
http://www.mdi.lu/english/index.php

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 64 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling