Het is nu di jun 17, 2025 1:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2011 0:29 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
http://autospeed.com/cms/title_Diesel-L ... ticle.html
Word dit ook al in Nederland toegepast ?
Gr. Pieter

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2011 8:54 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 08, 2008 20:44
Berichten: 785
Woonplaats: De Kwakel
ja daar wordt al zo'n 25-30 jaar mee gexperimenteerd, schijnt heel goed te werken, maar ik denk dat de markt toch te klein blijkt voor dit soort leuke systemen.

Hennie

_________________
http://www.lekimportcars.nl of http://www.facebook.com/lekimportcars


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2011 11:38 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 194
Woonplaats: Tukkerland
lijkt me wel interessant een K5/K30 op gas gaan rijden en zo voor minder dan de helft per liter betalen,,, maar denk dat de verbouwing aan het blok dus danig complex (lees duur en ingrijpend)

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2011 14:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 15:41
Berichten: 380
Woonplaats: Venlo
Ik heb gisteren ff gezocht en er is een bedrijf in nederland die het aan bieden voor zo'n 2000 euro. ( http://www.rsmotorsport.nl/ )

RS-Motorsport
Coulombstraat 22a
1704 SP Heerhugowaard

Gr Pieter

_________________
Ford F250 Powerstroke 6.0 bwj 2006
Airstream Overlander 27 ft 1971
Airstream Safari 23 ft 1963


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2011 17:43 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
http://www.prinsautogas.com/nl/producte ... blend.html

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2011 20:17 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 194
Woonplaats: Tukkerland
alex2 schreef:
http://www.prinsautogas.com/nl/producten/dieselblend/dieselblend.html



ben toch bang dat een 6.2 alles behalve een euro 3 blok is........


en dit systeem is een dual systeem je gebruikt nog steeds diesel aangevuld met lpg of CNG zou op zich wel handig zijn daar cng per kg niet zo duur is en als je dan enorme daling in diesel krijgt en ook veel schonere uitlaatgassen zodat den haag ook weer tevreden kan zijn....

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2011 20:47 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
deze schiet me nog te binnen:

http://www.iwemalpg.com/Diesel_LPG.htm

is hier al lang mee bezig. Ik ben er een jaar of 6 geleden eens geweest, hij zit (of zat :dontknow: ) in Eindhoven

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2011 11:42 
Offline
Trucker

Geregistreerd: di nov 29, 2011 21:25
Berichten: 77
Woonplaats: herentals
ik heb enige tijd in een iveco garage gewerkt, en hier in omstreken zijn wij de enigste met een testbank, en prins heeft ons gevraagd om een vrachtwagen met een gecombineerd diesel/CNG mengsel te tunen en fijn te stellen.
resultaat = > vrachtwagen van 460PK van fabriek met een verbruik van 36L diesel/100KM opgewaardeerd naar 540PK met een verbruik van 14.4L diesel en 9L CNG / 100 Km
:shock:
geloof dat er hier bij Prins in olen toch al enkele vrachtwagens hiermee rondrijden, maar weet natuurlijk niet hoe het daar in NL zit natuurlijk :P

cheers!

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2011 13:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 09, 2009 9:26
Berichten: 208
Was een poosje geleden bij de Cosmo daf in zwolle en toen stond er een Daf 95 welke was voorzien van een lpg als aanvuling op de diesel zodat deze truck van euro 3 naar euro 5 ging wat voordelen opverde met de mout in duitsland.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2011 13:43 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 194
Woonplaats: Tukkerland
mx81 schreef:
ik heb enige tijd in een iveco garage gewerkt, en hier in omstreken zijn wij de enigste met een testbank, en prins heeft ons gevraagd om een vrachtwagen met een gecombineerd diesel/CNG mengsel te tunen en fijn te stellen.
resultaat = > vrachtwagen van 460PK van fabriek met een verbruik van 36L diesel/100KM opgewaardeerd naar 540PK met een verbruik van 14.4L diesel en 9L CNG / 100 Km
:shock:
geloof dat er hier bij Prins in olen toch al enkele vrachtwagens hiermee rondrijden, maar weet natuurlijk niet hoe het daar in NL zit natuurlijk :P

cheers!



dan win je mooi 10 L per 100km dat plus dat CNG per kg goedkoper is,, en nog meer vermogen ook !!
hier zou de overheid iets aan moeten doen, want zo'n blok zou ook flink schoner moeten zijn denk ik

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2011 13:55 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 19, 2010 18:20
Berichten: 343
Woonplaats: Verenigde Straten van Olen (B)
Auto Gas Systems in Olen (trouwens een nederlander)heeft verschillende vrachtwagens op LPG/Diesel
Hun grote probleem is dat een aantal merken geen garantie meer geven op de motor
Andere zijn dan wel gelukkig en blijven 100% garantie geven.
Er zouden toch zeer leuke besparingen te krijgen zijn als ook meer vermogen.

Guy

_________________
ice white Saab 9.3 ttid airo cabrio 180 pk(voor Greet), Saab 9.5 160 pk(voor mij) saab 9.3 175 pk, Ford Fiesta 1.6 tdci (voor de jeugd) Ford F150 FX4 V8 300 pk limited edition(voor de paarden)(2x 1 pk), Harley Davidson 100 aniversary (voor de fun)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2011 14:54 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za apr 10, 2010 23:04
Berichten: 680
wordt al op meer plekken in nederland toegepast en ingebouwd het heeft ook wat kleinere nadelen zoals iets minder cappaciteit omdat het gehele systeem ook in kilo's wat weegt en je dat dus als lading minder mag vervoeren (kosten baten kan het wel uit schijnt het )

_________________
ex auto's
chevrolet trailblazer 4.2 ''02 4.2 gas
dodge 3500 dually 8.0 v10 4'' lift vrachtwagen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za dec 17, 2011 17:21 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 194
Woonplaats: Tukkerland
ik denk wel dat je een punt heb met het verlies aan laadvermogen.

al benut niet iedere vrachtwagen de laatste kilo's ......

en wat denk je als de fabrikanten het gaan oppakken ? dan word het nog lichter en compacter.

lijkt me wel heel gaaf om cng in je K5/k30 te bouwen,, zou ie dan ook als CNG wagen gezien worden ??

wat moet je allemaal hebben , neem aan elektronische sturing van je brandstof pomp, die o.a de luchtmassa meet. en een beetje nauwkeurig sensoren . kan je dat zo aan een 6.2 schroeven ?

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 10, 2012 8:31 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 29, 2009 8:14
Berichten: 348
Woonplaats: arnhem
Is het Überhaupt wel legaal om zoiets in je auto te bouwen?...APK dan?

_________________
'05 F250 Harley Davidson Crew Cab'4x4 Powestroke diesel 6.0
Egr delete - Hpop upgrade - Blue Spring upgrade - Catepillar ELC EC1 coolant - Coolant Filter - edge Insight monitor- SCT Custom tunes - EGT & fuel pressure -


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 10, 2012 9:45 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 194
Woonplaats: Tukkerland
Denk met een keuring het wel mag zeker als er kits op de markt komen

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling