Zoals beloofd in het even voorstellen gedeelte ga ik hier posten wat ik allemaal al gedaan heb sinds de aankoop van mijn truck.
Aankoop eind december 2011
Op Kerstdag 2011 werd hij door de vorige eigenaar afgeleverd en kreeg direct een wasbeurt
Het interieur werd ook onder handen genomen. Dashboard, knopjes, hendeltjes, deurbekledingen met een vinyl en plasticreiniger behandeld.
De leder zetels eerst met lederreiniger proper gemaakt en vervolgens met ledercreme ingesmeerd en opgeblonken.
Aan de binnenzijde van de voorste stoelen is er ook een deel in stof dat uitgevezeld en opgewold was. Hier heb ik voor kapper gespeeld en mijn tondeuse voor gebruikt.
VOOR
NA
Het eerste wat ik aan de buitenkant heb aangepast zijn RVS sidebars
Windschermen aan alle ramen geplaatst
Om alle gaatjes en die oerlelijke gleuf onder de nummerplaat weg te werken heb ik een inox plaatje gemaakt.
Het gat dat boven de trekhaak zit, dicht gemaakt met een daarvoor voorziene dop.
VOOR
NA
Ik was al een tijdje op zoek naar de onderlip frontspoiler zoals bij een Rumble Bee/Daytona/Hemi Sport.
Deze heb ik bij Ronald vandaan gehaald (zit hier ook op dit forum)
VOOR
NA
Spuitwerk en meer aansluitende montage volgt later.
Andere koplampen gestoken van het type Nightrunner
VOOR
NA
VOOR
NA
Om iets meer klank te krijgen uit mijn V8, heb ik de originele demper met uitlaat vervangen door een volledig inox systeem.
Nieuwe demper en de uitlaatlijn nu langs beide zijden met 2 x 2 eindstukken zien er beter uit en klinken formidabel.
VOOR
NA
Het plaatje onder de nummerplaat gespoten en gemonteerd.
Trekhaak eraf gehaald, bevestiging opgeschuurd, grondverf en gespoten. Hier komt waarschijnlijk een hitch cover in de plaats.
Begin deze week heb ik ook nog een Superchip flashpaq 3865 geinstalleerd.
Vandaag heb ik het derde stoplicht en de achterlichten gedemonteerd en met blacklightspray zwart gespoten. Foto's voor en na volgen later
Begin deze week gaat de truck binnen om sommige dingen te laten spuiten.
*Mistlamp die de vorige eigenaar in de achterbumper had gemonteerd gaat eruit. Gat wordt dichtgelast, achterbumper waar nodig uitgeblutst en herspoten. Een smal langwerpig Led mistlampje onder de bumper, moet het dan gaan vervangen.
*Voorbumper met de nieuwe onderlipspoiler wordt herspoten.
*Via tweedehands post heb ik hier ook nog achterlichtcovers liggen, die eveneens in de carrosseriekleur worden gespoten. Deze gaan dan op de zwarte achterlichten worden gekleeft.
Zot zover zijn we dus nu gekomen