Inmiddels hangt het blok bijna klaar voor montage in de bok.
Aantal weken geleden het onderblok met de nodige onderdelen bij Martin opgehaald.
Blok geboord/gehoond, dekken gevlakt, krukaslagers lijnhonen, drijfstangen honen, krukas nameten/polijsten/balanceren
nokkenaslagers vervangen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Foto's zeggen meer dan woorden
Originele pijlstok komt te vervallen vanwege de Milodon carterpan
Oliekanaaltjes bekijken
Zoals eerder vermeld zal veel zwart worden
Keith Black zuigers met hogere compressie
High volume Mopar oliepomp met verlengde Milodon aanzuiging
CompCams nokkenas met heavy duty distributie set
Klein probleempje gehad met de stoterstangen
Ze horen voor dus even lang te zijn...
De carterpan geplaatst, offroad 4x4 truck uitvoering
Ook de koppen er weer op
Voor de oplettende kijker zit er nu een block-off plate i.p.v. de benzinepomp, ook de excentrische ring op de
distributie is komen te vervallen.
Uiteraard een nieuwe waterpomp en de distributie deksel is gestraald geweest
Tussentijds de zaak op druk gepompt om te kijken of alles in orde is
Heat-crossover van de inlaat dicht gelast
Een spacer van 1" komt nog tussen de inlaat en gaskleppen (zou koppelverhogend werken)
MSD bougiekabels in een setje wire-looms gelegd
Spruitstukken hangen er nog maar los aan, ook de inlaat moet nog wat klein spul aan gebeuren.
Weet niet of je dit leest Martin, maar hartstikke bedankt voor de service
Allemaal super geregeld.
Denk dat de W200 wat eerder uit de stalling getrokken wordt want het begint al aardig te kriebelen om de zaak draaiend te hebben