Ben van plan een 392 stroker krukas te monteren in mijn 2003 Hemi blok.
Lang verhaal in het kort, mijn eerste Hemi aangekocht en ben 'genaaid' door de vorige eigenaar, een van de drijfstanglagers was stuk, die heeft de vorige eigenaar vervangen om de wagen door te verkopen. Shit happens, lesje geleerd zullen we maar zeggen!
De beschadigde krukas, was zodanig ingesleten dat het verschil tussen waar drijfstang 7 & 8 zitten kon zien er zat 0,7mm verschil tussen de twee, een wonder dat de motor niet helemaal in de soep gedraaid is, of meer klopgeluiden maakte.

De slechte drijfstang, je kunt aan de zijkant een stukje lager zien zitten die door de extreme druk/wrijving zo'n beetje in gelast in de drijfstang is, bizar is dat de lager die erin zat op wat krassen na in goede staat was, wat me doet geloven dat de vorige eigenaar de slechte lager eruitgehaald heeft er een nieuwe lager ingestopt heeft om de wagen te kunnen verkopen.

Alle ander lagers plus een van nokkenas lagers waren ook beschadigd wat me doet geloven dat een probleem met de olietoevoer de reden van alle kapotte onderdelen was. Oliepomp wordt zowiezo vervangen door een 6.1 model, alle oil galleries zullen grondig geïnspecteerd en gereinigd worden.
Neus gedemonteerd:

blokje eruit gevist

Nog cadeautje van een vorige eigenaar, borgring van oliebusje zat in het olievulkanaaltje in het intake manifold.

Koppen eraf, de piston met bizarre koolaanslag was degene met de slechte bigen lager, misschien is de koolaanslag eraf getrild?

Shortblock helemaal kaal, gaat volgende week binnen bij revisiebedrijf die gaat de boring opmeten om zeker te zijn dat dit blok nog nooit geboord geweest is en dan wordt de stroker kit besteld.

Alle commentaar, kritiek en tips zijn meer dan welkom!