Aangezien er al een "Dodge W200 '77" en "Dodge W200 1976" topic was dacht ik: laat ik het maar zo doen om er overzicht in te houden.
Ik zal ook eens het gehobby bij gaan houden wat ik allemaal aan mijn beestje doe / verander.
Mijn ruitenwissers waren aan vervanging toe, 1: omdat ze op waren en 2: omdat ze te groot waren (45cm lang).
Nou rij ik niet zo heel vaak door de regen en gebruik ik mijn ruitenwissers minimaal, maar laatst zat ik op de snelweg en er kwam ff een bui uit de lucht vallen. Hub ik de ruitenwisser aangezet met interval (is er ingebouwd, heel relaxed) maar op een gegeven moment *plop* rechter ruitenwisser staat mooi recht omhoog te wijzen. Wat blijkt nu die 45cm lange dingen tikt telkens tegen mijn raamrubber aan waardoor het mechanisme is losgekomen
dikke poepzooi midden op een snelweg in de regen. Maar toch veilig thuis gekomen en gelukkig ging het ook minder hard regenen.
Vandaag:
- Oude 45cm ruitenwisser vervangen door 40cm Valeo v41 ruitenwissers
- Bushing van de ruitenwismechanisme
Gelijk even een ritje gemaakt en de ruitenwissers getest. Ze raken niks meer van de raamrubber, dus ik verwacht nu dat ik hier geen problemen meer mee ga krijgen.
Maargoed het oog wil ook wat, mijn W200:
(Het rode biesje + grijze onderhelft is al een tijd terug aangebracht)