Het is nu do okt 22, 2020 19:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 03, 2009 21:37 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
Hierbij even een apart topic voor deze truck omdat ik toch door velen elke keer weer een hoop vragen en intresse kreeg over dit project bij ons op de zaak.

Wij hebben deze dodge vorig jaar gekocht op de veiling met een aannemersbak.
Na aankoop is hij verscheept via New Jersey naar schiedam waar we hem hebben opgehaald en thuis gelijk
de aannemers bak hebben verwijdert om te beginnen met onze eigen opbouw.

Hij moest voor ons te vervanging komen voor de huidge pickup transporter bus die wij gebruikten in onze werkzaamheden
in de G.W.W. sector. Ook moest hij voorzien worden van een luchtremsysteem en vangmuil omdat we er een trekgewicht van
rond de 7 a 8 ton op kenteken voor konden krijgen.

De opbouw van de bak leverde weinig problemen op, de trekhaak was als 1e een aangepaste variant van de standaard amerikaanse trekhaak aangepast voor een vangmuilkoppelling.
Dit was een grote fout bleek bij de 1e keurings controle, deze kwam nooit en ten nimmer door de keuring heen.
Wij waren verkeerd voorgelicht, ons was verteld dat onze aanpassingen aan het origineel voldoende waren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 03, 2009 21:42 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
Na een bezoek aan veldhuizen wagenbouw en een goed gesprek met pieter Veldhuizen, gingen we naar huis
met een goeie tekening voor de opbouw van de juiste trekhaak.
Ook was er afgesproken dat Veldhuizen de verdere goedkeuring voor het trekgewicht en typegoedkeuring van de trekhaak
voor hun rekening nam. Onze zorg was enkel het geheel compleet netjes en keurings klaar volgens de regels en tekening
af te leveren bij veldhuizen.

Afbeelding
Afbeelding

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 03, 2009 21:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
Toen het geheel terug kwam en het verhaal van pieter hoorden waren we zeer verbaasd!! :shock:

Hij had ons in 1e instantie verteld dat een ton of 7 a 8 trekgewicht wel de max was.
Tot onze verbazing bleek tijdens het keuren en testen bij de rdw, de gehele combinatie fluitend met het gewicht gekeurd kon worden. Hierna heeft pieter in overleg met de heren van de rdw besloten om te kijken wat er haalbaar was.
Na een hele dag keuren en testen hebben de heren bij een trekgewicht van 11.500kg er een halt toe geroepen.
Meer dan dat was er nog nooit afgegeven voor een B+E combinatie en ze waren niet van plan om verder te gaan!!
Niet dat de dodge er problemen mee had, hij reed er probleemloos mee weg!
Pieter heeft het er dan ook bij gelaten, en wij waren verbaasd en dol gelukkig met 11 en halve ton trekgewicht op kenteken!

Het geheel was wel alleen mogelijk met een trailer speciaal gebouwd voor deze combi door veldhuizen.
Effectief overgebleven laadvermogen op de trailer was 9459KG :bounce:

Wij hebben het geheel opgehaald bij veldhuizen en zijn na het galvaniseren van alle delen begonnen met de opbouw.
Daarna is het geheel naar VDS in zoetermeer gebracht en deze hebben samen veldhuizen het kenteken met alle
trekgewichten gerelgeld.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 03, 2009 22:11 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 19, 2009 21:13
Berichten: 559
Woonplaats: Schiedam (JEROEN)
Even totale opsommingen van de gehele opbouw:

Vlakke bak met 40cm aluminium kleppen en sjorpotten in de hardhouten laadvloer
Luchtremsysteem met motor aangedreven compressor en 2x40liter luchttanks onder de vloer op de plek van het reservewiel.
Extra tractie accu met diode blok voor gedeelde oplading.
Hiab 015 hydraulische kraan met eletro hydraulische aandrijving,
5000 watt piek 2500watt continue 220v omvormer voor al het electrische gereedschap.
Werklampen achter op de bak en op de kraan voor nachtelijk werkzaamheden.
dubbelle zwaailampen op het buizenrek.
3 materiaal kisten rondom aan de onderzijde van de laadbak.

Wat we nog gaan doen.

Hydraulische uitschuifbare steunpoot voor de kraan.
Volledige stage 4 aangepaste ATS versnellingsbak voor het zware werk met een extra bakkoeler.
Schijnwerpers aan de achterzijde voor nachtelijke werkzaamheden en aan en afkoppellen in het donker.
Achteruitrijcamera door schakelbaar naar de trailer voor goed overzicht.

_________________
JEROEN...

"Power sells cars, torque wins races"

Afbeelding

http://WWW.MOPARTRUCKSHOP.NL


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma aug 03, 2009 22:42 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Zeer vet allemaal en natuurlijk het monsterlijke trekgewicht!!! Niet normaal :shock:

Weet allemaal niet hoe het er in Belgie aan toe gaat maar hier heb ik geen weet van een trekhaak test e.d. Ik wil nu ook luchtremmen en een vangmuil opbouwen ook allemaal in eigen beheer maar zou je me een pb kunnen sturen waar je alles gekocht hebt en wat het gekost heeft als je dat wil zeggen natuurlijk :lol:
Weet niet of ik mijn trekhaak kan houden en daar een vangmuil op plaatsen d.m.v. een inschuifstuk zoals alle amerikaanse trekhaken.
Ik hoef i.i.g. geen trekgewicht van 11,5ton. Mag wel maar dat brengt natuurlijk met zich mee dat ik dan ook een trailer moet kopen bij Veldhuizen.
7 a 8 ton is genoeg. Het is voor eigen gebruik en om misschien wat bij te verdienen in de toekomst ermee. Truck wordt wel ingeschreven als vrachtwagen dus zal ook een heel verschil zijn.

Hier een link naar mijn trekhaak-project: viewtopic.php?f=25&t=2048
Dan kan je zien of die van mij geschikt is ervoor?!

Nogmaals, vet project is het geworden en hoop dat je er veel plezier en ZWARE :twisted: ritten aan over mag houden. Wel foto's posten dan he van die monster-loads 8)

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 04, 2009 22:53 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 19:09
Berichten: 1884
Woonplaats: naaldwijk
ziet er netjes uit

mooie degelijke opbouw
en trekgewicht is helemaal super

_________________
FRED


hard werken wordt niet betaald lang werken wel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 05, 2009 0:03 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 01, 2008 10:09
Berichten: 3096
ziet er zeker goed uit,
en idd foto's met de aanhanger erachter,
maar mag je hier nou gewoon met je BE rijbewijs mee rijden?

_________________
Christiaan
Chevy Silverado 5.3 2009
Before caliber srt4, Ram 1500 hemi sport, Ram 1500 daytona


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling