Tijdje terug mezelf aangemeld en voorgesteld, uitreraard hier aanwezig met een Dodge. Alleen geen SRT of Hemi maar 1 van de oude stempel, een W200 uit 1977.
Onder het motto "op een ouw fiets moet je het leren"
Helaas zijn er foto's verloren gegaan door een gecrashte pc
Het begon in februari 2008, opzoek naar een andere auto maar geen idee wat ik wou. Na wat speurwerk op internet en wat heldere ingevingen van Thijs een W200 gevonden in Boxtel. Zo gezegd en zo gedaan, kijken/kopen/ophalen.
Er was een beetje werk aan, denk hierbij aan;
-gaten in de dorpels
-loopt niet op benzine
-elektrische storingen
-geen 4x4 vanwege wat missende kruiskoppeling tussenas
-alle standaard gebreken etc...
Maargoed, ding eigenlijk gekocht om niet al te gek mee te doen.
Na 4 weken rijden nog niets of niet veel aan gewerkt;
Werkpaard tijdens het verbouwen van de badkamer (uiteindelijk 2,5ton aan puin)
Na wat wikken en wegen halfweg maart toch besloten om de auto eens flink aan te pakken. Dus op een wilde maandagavond maar begonnen met kaal trekken op m'n werk. Lange dagen gemaakt omdat ik het ding voor de zomer nog op de weg wilde hebben.
Niet helemaal gestript omdat dit niet nodig was.
Front zat maar een klein gaatje in, dus op de auto gelast.
Chassis was op een 2 kleine plekjes na helemaal hard, zo ook de cabine waar niet zoveel laswerk aan was. Uiteraard de dorpels, onderin de B-stijlen en de watergoten onder de paravan. Thijs in actie met zijn specialiteit!
Verder zagen de binnen en buitenschermen voor en achter er helemaal niet zo verkeerd uit, dus die konden rechtstreeks naar de spuiter.
Dodge op de brug om de benzinetank en de leidingen te verwijderen, daar loopt ie toch niet op door een defecte brandstofpomp en membranen in de carb.
Ook meteen alle elektronica onder handen genomen omdat de gemiddelde verbinding niet zo best was zoals hieronder
Ook het dashboard en alle ruiten verwijderd om overal goed bij te kunnen komen met spuiten/lassen/reinigen/kabels trekken...
Complete kabelboom van de gasinstallatie, ontstekingssysteem en verlichting doorgesoldeerd en nieuwe kabels gebruikt. Alles netjes afgezekerd en nieuwe kabels getrokken voor de verstralers op de rollbar.
Na zo'n 2 weken werken in de vrije uurtjes eindelijk de wagen naar de spuiter kunnen brengen om een laklaag in zijdeglans zwart aan te laten brengen
1 week wachtenMooi materiaal halen om de Dodge weer op te kunnen gaan bouwen zoals;
-nieuwe chrome grill
-nieuwe chrome voorbumper
-nieuwe chrome achterbumper
-nieuwe RVS spiegels
-nieuwe vooruit + rubber
-nieuwe gastankframe + houders
-nieuwe chrome velgen in 16,5"
-Hummer 37" banden met 2 binnenbanden
-liftkit Trailmaster 4"
-stuurdemper Trailmaster
-bodyliftkit 3"
-nieuwe kruisjes voor de tussenas voor
-keering voor diff. achter
-etc.. etc..
2 weken wachtenklaar!Dus snel weer opbouwen, helaas geen foto's van het plaatsen van de bodylift en liftkit. Maar dat geloven jullie allemaal wel denk ik...
Op een mooie zondagochtend de liftkit geplaatst, nog zonder bodylift,
Nieuwe stuuras vanwege de bodylift (uiteraard nog gespoten)
Deuren opbouwen en afhangen...
Grill helemaal gereinigd van de matgroene laag met thinner (9uur werk)
Halverwege de dag even 't zonnetje gezet
Velgen klaar voor montage
Nieuwe hemel gemaakt, weer eens wat anders
In de tussentijd de sidebars en rollbar naar de straler/coater gebracht voor een nieuw zijdeglans laag erop.
Hier aan het monteren terwijl de rest nog niet klaar was (kon me nie inhouden)
Maargoed, zo dus de hele zwik weer aan het opbouwen geweest.
Pak en beet halfweg mei stond de W200 weer op de weg. Natuurlijk elke week een beetje aan het frotten om alles toch in orde te maken en je komt telkens wel weer wat tegen als ik erin rij.
Zo ook een setje cherrybomb dempers gemonteerd omdat het geluid van 2 holle 92mm buizen toch wat aan de hoge kant zit. Deksels van de diffs voor en achter gereinigd gespoten en de diffs voorzien van nieuwe pakking en olie. (gelukkig geen erge slijtage) Assen gespoten voor en achter, nieuwe kruisjes gemonteerd, nieuwe deurrubbers (ford transit 2003 past perfect!)
Zo kan ik nog wel even doorgaan met alle werkzaamheden die er aan gebeurd zijn...
Genoeg gelult, foto's van Gala rijden...
Na zo'n 2 maanden gereden te hebben de tussenas maar eens geplaats om te kijken of de 4x4 werkte.
Niet dusNa wat inspectie uitgekomen op een slappe ketting die in de tussenbak zit. Dan kun je een nieuwe kit over laten komen of een andere tussenbak. Voor €100,- heb je geen nieuwe kit en wel een tussenbak, dus voor de tussenbak gekozen op goed vertrouwens van de verkoper.
Die eronder gehangen in een paar uur tijd (wat is dat ding zwaar man!) en rijden maar.
Momenteel staat de Dodge in de stalling maar voordat deze daarin verdween een pushbarr in mekaar gelast en gecoat
Ook nog een zonneklep gekocht en laten spuiten. High-5 erin gemaakt zoals ik die altijd al wou hebben
To Do list 2009 (als het er van komt)
-bestickering plaatsen eigen ontwerp
-andere velgen met banden
-verder ophogen
-27mc plaatsen
-meterset plaatsen
-duo stuurdemper Trailmaster
-teveel om op de noemen.
Veel mensen verklaren me voor gek om hier geld in te steken, ik geef ze groot gelijk