Hij staat ook al op AAP forum, maar nu ook hier de updates en de start.
Na al geruime tijd dit forum topic gevolgd te hebben nu maar eens besloten om ook mijn eigen project hier te gaan featuren.
Met name omdat ik eindelijk in december de plek heb om serieus te beginnen. Dat gaat een kerst worden zonder familie diners, maar met het klussen.
Aangezien de foto het belangrijkste is: Hier is dan mijn Chevy:

Er moet flink wat aan gebeuren, met name eerst het opknappen van de body en het herspuiten, want de auto heeft een aantal bondo plekken en snel spuitwerk. De body is verder gewoon hard en een goede basis om er een mooie auto van te maken.
Andere plannen zijn om de motor op te knappen en na te lopen en om er een TH700R4 automatic onder te hangen zodat het een echte cruiser wordt.
Er ligt nu een 1979 350ci v8 in met een Rochester Dual Jet 210 en een 4 speed manual. Hij was eerst een automatic, maar in de states hebben ze er een 4 speed ondergehangen en niet erg netjes een gat in de tunnel gemaakt voor de pook. (het is een originele 350ci chevy)
Over de kleur zit ik nog te twijfelen alhoewel mijn voorkeur uitgaat naar de originele kleur te behouden (Azure turqoise) i.c.m. donkerblauwe race strepen en de onderzijde van de body (onder de moldings) ook donkerblauw met misschien ook een donkerblauwe vinyl top. (als deze te leveren is)
Alle moldings komen terug op de auto incl de wheel moldings en de tailgate moldings.
Deze winter gaat eerst de voorkant er af (motorkap, front fenders en alle sheetmetal) en alle losse onderdelen (deuren, smugglershatch cover, tailgate en andere sheetmetal delen. deze gaan dan in een chemisch bad om alle verf en troep er af te halen, alle gaten en roestplekken worden opgeknapt en dan in de epoxy en primer gezet in afwachting van de rest van de body om zo stukje bij beetje alles aan te pakken en klaar te maken voor een volledige nieuwe spuitbeurt. (ik ben hiervoor nog op zoek naar een goede spuiter)
Zolang de voorkant er af ligt dan gaat er ook aandacht besteed worden aan de motor, transmissie en aandrijfas en achteras. Ik zit er zelf aan te denken om de motor en de tranny er onder uit te halen zodat ik makkelijker bij de onderkant kan om deze netjes te maken.
Maar misschien is het zelfs wel beter om er een body-off resto van te maken, maar aangezien ik erg weinig ervaring heb met het opknappen is dit nog een beslissing die ik uitstel totdat ik meer zicht heb en ik wat verder ben.
Qua velgen zullen het voorlopig de huidige (op onderste foto, niet zo goed zichtbaar) blijven, maar mocht ik nog geld over hebben dan zullen die ook t.z.t. worden aangepast naar de 17 inch versie van de velgen die je op de foto boven ziet.

P.s. Ik sta open voor suggesties