USA Pick-up Trucks
https://www.usatrucks.nl/forum/

4x4 vraag?
https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=4984
Pagina 1 van 1

Auteur:  DodgeRammer09 [ ma jan 11, 2010 20:20 ]
Berichttitel:  4x4 vraag?

Bij deze 2 vragen in 1 klap:

Op de mijne staat dus 2wd waar ik continue op rij maar ook 4wd auto en HI en Lo, die ken ik
Ma zoals nu met da weer, is het dan niet beter om hem op 4wd auto te zetten want als je wa teveel gas geeft is zijn kont rap weg in den bocht :?

En tweede vraag hoe doe je dat? Mag je gewoon aan de draaiknop deze zomaar verzetten of moet je eerst op dat knopje "neutraal" drukken en dan pas verdraaien of hoe zit da eigenlijk in elkaar me nen automaat? Tis dus nen ram 1500 hemi 4x4 '09,indien er verschillen moesten zijn bij sommige modellen... :blackeye:

Auteur:  Dodgie [ ma jan 11, 2010 20:28 ]
Berichttitel:  Re: 4x4 vraag?

DodgeRammer09 schreef:
Bij deze 2 vragen in 1 klap:

Op de mijne staat dus 2wd waar ik continue op rij maar ook 4wd auto en HI en Lo, die ken ik
Ma zoals nu met da weer, is het dan niet beter om hem op 4wd auto te zetten want als je wa teveel gas geeft is zijn kont rap weg in den bocht :?

En tweede vraag hoe doe je dat? Mag je gewoon aan de draaiknop deze zomaar verzetten of moet je eerst op dat knopje "neutraal" drukken en dan pas verdraaien of hoe zit da eigenlijk in elkaar me nen automaat? Tis dus nen ram 1500 hemi 4x4 '09,indien er verschillen moesten zijn bij sommige modellen... :blackeye:


Staat in je boekje hoor !

Gewoon op de gewenste stand zetten stilstaand of met voorkeur zeer lage snelheid rijden ( zonder op te trekken ) totdat je in de versnelling zit ( lampje stopt met knipperen ) En dan karren maar.
Bij dit weer kan je best Auto 4x4 gebruiken. Vaste 4x4 enkel bij constante glibberige ondergrond ! ( wegens weerstand in de versnellingsbak en wielen )

Auteur:  sebastian [ ma jan 11, 2010 20:30 ]
Berichttitel:  Re: 4x4 vraag?

ik heb ook zo'n een hemi en ik vraag mij dit ook af ...

die neutraal knop heb ik nog nooit gebruikt

graag wat info .

groetjes

Auteur:  DodgeRammer09 [ ma jan 11, 2010 20:39 ]
Berichttitel:  Re: 4x4 vraag?

Ma das int engels :? 8)

En waarom of wanneer moet je dan die neutraal knop gebruiken?
Deze is dus voor niks nodig als je hem dus stilstaand gewoon mag verzetten van stand?
(vb 2wd naar 4wd auto) :?: :?:

Auteur:  HollandBlower [ ma jan 11, 2010 23:46 ]
Berichttitel:  Re: 4x4 vraag?

Ik heb nog ouderwetse handmatige 4x4 en doe hem met dit weer continue overschakelen van 4x2 naar 4x4 gewoon tijdens het rijden.
Wel even gasgeven en dan bij gas los overschakelen, dit gaat vloeiend en merk je niks van en dit kan tot bijna 50mph of 80km/uur.
Gewoon proberen, alleen NOOIT 4x4 laag inschakelen tijdens het rijden en ook NOOIT rijdend van neutraal in 4x4/4x2 hi/lo schakelen.
Zodra lage 4x2 is ingeschakeld of de tussenbak in neutraal staat altijd de auto volledig tot stilstand brengen voordat je een andere gearing of versnelling inschakeld, anders gaat de boel KAPOT!(en de versnelling in Neutraal zetten)

Ohw en 4x4 RULES in de sneeuw!!!!

Auteur:  Solid [ ma jan 11, 2010 23:57 ]
Berichttitel:  Re: 4x4 vraag?

Ik heb ook de 4wd auto in de avalanche.

Dit is wat ik ervan begrepen heb :wink:

2wd= alledaags, asfalt onverhard.
4wd auto= veradelijke omstandigheden zoals: hevige regen val waarbij grote kans op gladheid, sneeuw, en als er ijs ligt maar er ook plekken zijn waarop je ineens wel grip krijgt oftewel zoals het de laatste dagen is. Hierbij worden de voorste 2 wielen wel aangedreven maar word de dif lock er niet opgezet. Deze word pas geactiveerd als je achter wielen of een voorwiel grip verliest.
4wd Hi. Dit is in redelijk begaanbaar zand ( dus niet super diep) hevige sneeuw val en echt als de weg puur ijs is. Hierbij word dan ook je tractie control aangepast.
4wd Lo. Deze is als echt niks meer helpt en je in heel diep zand vast staat. Hierbij worden je bak verhoudingen aangepast. en de dif word gelocked. Ook raden ze hier niet mee aan bochten te nemen. Bij mij is deze stand dan ook begrensd tot 10 km/pu. Je komt in 4wd Lo door je auto in neutral te zetten en dan pas de schakelaar naar 4wd Lo te bewegen. als lampjes stil staan is het systeem nog niet in werking! dit gebeurt pas zodra je rolt met 2 km/pu dan "lopen" de locks in elkaar vast.

Hoop dat je hier wat aan hebt! Mocht ik het fout hebben laat het even weten leer ik er ook wat van!

Auteur:  DodgeRammer09 [ di jan 12, 2010 0:03 ]
Berichttitel:  Re: 4x4 vraag?

HollandBlower schreef:
Ik heb nog ouderwetse handmatige 4x4 en doe hem met dit weer continue overschakelen van 4x2 naar 4x4 gewoon tijdens het rijden.
Wel even gasgeven en dan bij gas los overschakelen, dit gaat vloeiend en merk je niks van en dit kan tot bijna 50mph of 80km/uur.
Gewoon proberen, alleen NOOIT 4x4 laag inschakelen tijdens het rijden en ook NOOIT rijdend van neutraal in 4x4/4x2 hi/lo schakelen.
Zodra lage 4x2 is ingeschakeld of de tussenbak in neutraal staat altijd de auto volledig tot stilstand brengen voordat je een andere gearing of versnelling inschakeld, anders gaat de boel KAPOT!(en de versnelling in Neutraal zetten)

Ohw en 4x4 RULES in de sneeuw!!!!


Okay tx 4 the advise :!: :wink:

Auteur:  DodgeRammer09 [ di jan 12, 2010 0:05 ]
Berichttitel:  Re: 4x4 vraag?

Solid schreef:
Ik heb ook de 4wd auto in de avalanche.

Dit is wat ik ervan begrepen heb :wink:

2wd= alledaags, asfalt onverhard.
4wd auto= veradelijke omstandigheden zoals: hevige regen val waarbij grote kans op gladheid, sneeuw, en als er ijs ligt maar er ook plekken zijn waarop je ineens wel grip krijgt oftewel zoals het de laatste dagen is. Hierbij worden de voorste 2 wielen wel aangedreven maar word de dif lock er niet opgezet. Deze word pas geactiveerd als je achter wielen of een voorwiel grip verliest.
4wd Hi. Dit is in redelijk begaanbaar zand ( dus niet super diep) hevige sneeuw val en echt als de weg puur ijs is. Hierbij word dan ook je tractie control aangepast.
4wd Lo. Deze is als echt niks meer helpt en je in heel diep zand vast staat. Hierbij worden je bak verhoudingen aangepast. en de dif word gelocked. Ook raden ze hier niet mee aan bochten te nemen. Bij mij is deze stand dan ook begrensd tot 10 km/pu. Je komt in 4wd Lo door je auto in neutral te zetten en dan pas de schakelaar naar 4wd Lo te bewegen. als lampjes stil staan is het systeem nog niet in werking! dit gebeurt pas zodra je rolt met 2 km/pu dan "lopen" de locks in elkaar vast.

Hoop dat je hier wat aan hebt! Mocht ik het fout hebben laat het even weten leer ik er ook wat van!


Zo had de verkoper het mij ook ongeveer uitgelegd ma wil toch op zeker spelen dak niks verkeerd doe :blackeye:
Bedankt voor de info :!: :wink:

Auteur:  gladdedeksel [ di jan 12, 2010 11:53 ]
Berichttitel:  Re: 4x4 vraag?

4x4 vraag?
4x4 antwoord 16! :D

Auteur:  T-Bob [ di jan 12, 2010 19:18 ]
Berichttitel:  Re: 4x4 vraag?

Solid schreef:
Ik heb ook de 4wd auto in de avalanche.

Dit is wat ik ervan begrepen heb :wink:

2wd= alledaags, asfalt onverhard.
4wd auto= veradelijke omstandigheden zoals: hevige regen val waarbij grote kans op gladheid, sneeuw, en als er ijs ligt maar er ook plekken zijn waarop je ineens wel grip krijgt oftewel zoals het de laatste dagen is. Hierbij worden de voorste 2 wielen wel aangedreven maar word de dif lock er niet opgezet. Deze word pas geactiveerd als je achter wielen of een voorwiel grip verliest.
4wd Hi. Dit is in redelijk begaanbaar zand ( dus niet super diep) hevige sneeuw val en echt als de weg puur ijs is. Hierbij word dan ook je tractie control aangepast.
4wd Lo. Deze is als echt niks meer helpt en je in heel diep zand vast staat. Hierbij worden je bak verhoudingen aangepast. en de dif word gelocked. Ook raden ze hier niet mee aan bochten te nemen. Bij mij is deze stand dan ook begrensd tot 10 km/pu. Je komt in 4wd Lo door je auto in neutral te zetten en dan pas de schakelaar naar 4wd Lo te bewegen. als lampjes stil staan is het systeem nog niet in werking! dit gebeurt pas zodra je rolt met 2 km/pu dan "lopen" de locks in elkaar vast.

Hoop dat je hier wat aan hebt! Mocht ik het fout hebben laat het even weten leer ik er ook wat van!


knop kan je gewoon onder het rijden verzeten alleen naar 4wd lo zoals hierboven staat aangeven met helelage snelheid.

Auteur:  DodgeRammer09 [ di jan 12, 2010 21:55 ]
Berichttitel:  Re: 4x4 vraag?

T-Bob schreef:
Solid schreef:
Ik heb ook de 4wd auto in de avalanche.

Dit is wat ik ervan begrepen heb :wink:

2wd= alledaags, asfalt onverhard.
4wd auto= veradelijke omstandigheden zoals: hevige regen val waarbij grote kans op gladheid, sneeuw, en als er ijs ligt maar er ook plekken zijn waarop je ineens wel grip krijgt oftewel zoals het de laatste dagen is. Hierbij worden de voorste 2 wielen wel aangedreven maar word de dif lock er niet opgezet. Deze word pas geactiveerd als je achter wielen of een voorwiel grip verliest.
4wd Hi. Dit is in redelijk begaanbaar zand ( dus niet super diep) hevige sneeuw val en echt als de weg puur ijs is. Hierbij word dan ook je tractie control aangepast.
4wd Lo. Deze is als echt niks meer helpt en je in heel diep zand vast staat. Hierbij worden je bak verhoudingen aangepast. en de dif word gelocked. Ook raden ze hier niet mee aan bochten te nemen. Bij mij is deze stand dan ook begrensd tot 10 km/pu. Je komt in 4wd Lo door je auto in neutral te zetten en dan pas de schakelaar naar 4wd Lo te bewegen. als lampjes stil staan is het systeem nog niet in werking! dit gebeurt pas zodra je rolt met 2 km/pu dan "lopen" de locks in elkaar vast.

Hoop dat je hier wat aan hebt! Mocht ik het fout hebben laat het even weten leer ik er ook wat van!


knop kan je gewoon onder het rijden verzeten alleen naar 4wd lo zoals hierboven staat aangeven met helelage snelheid.


Idd vandaag geprobeerd zonder dat er een cardan of iets uitvloog dus da moet gelukt zijn :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Auteur:  EJG [ zo jan 17, 2010 19:44 ]
Berichttitel:  Re: 4x4 vraag?

Die N alleen gebruiken bij wegslepen.

Auteur:  TJhemi [ wo jan 20, 2010 4:03 ]
Berichttitel:  Re: 4x4 vraag?

Het beste is om te schakelen als je stil staat en de versnellingsbak in de N.. Onder het rijden schakelen kost je een transfercase en die zijn duur...

Groetjes TJ

Auteur:  DodgeRammer09 [ wo jan 20, 2010 19:01 ]
Berichttitel:  Re: 4x4 vraag?

Okay tx 4 the advise boyz :!: :wink:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/