BusBart schreef:
Mooie wagen!
Ik denk dat ze misschien wel moeilijk doen over de luchtremmen, een aantal mensen die ik ken hebben hun truck moeten aanpassen met europeese luchtremsystemen.
maar misschien dat het bij de jouwe meevalt door de leeftijd?
Wel jammer dat er al moderne velgen opzitten, ik vind die oude mooier.
Hoe rijd dat nou? kun je een beetje meekomen met het moderne verkeer? zal wel wat tijd nemen? om in de juiste versnelling te komen?
succes.
Ik ga het wel zien met de luchtremmen. Ben nu eerst de rest langzaam keuringsklaar aan het maken. Zal ook eens bellen met de RDW over de remmen als ik daar aan toe ben.
Bedoel je met de oude velgen de "Dayton Style" velgen? Daar is deze namelijk nooit mee uitgerust geweest. Uit de fabriek is deze uitgerust met de zogenaamde Widow Maker velgen. qua uitstraling niet veel anders dan wat er nu onder zit maar door de 3-delige constructie met locking ring levensgevaarlijk om aan te werken heb ik begrepen. Ik ben dus wel blij dat er modernere tubeless velgen onder zitten. Moet alleen nog 22,5 velgen voor de vooras vinden.
Ik vind het leuk rijden maar ik zal er geen stoplichtsprintjes mee gaan winnen. Ik heb er tot nu toe erg weinig mee gereden (nog geen kenteken...) en alleen maar leeg. Dan komt hij best rap op snelheid (max 75/80 km/u). Ik heb me er nog niet aan gewaagd om de 2e bak ook te gebruiken, deze staat gewoon in z'n hoge gearing en dat gaat leeg prima.
Verder is de vering keihard en zit er geen stuurbekrachtiging op. Het is dus flink werken achter het stuur maar dat vind ik juist wel leuk.