Het is nu vr nov 01, 2024 2:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo maart 11, 2012 21:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 11, 2010 18:03
Berichten: 618
Woonplaats: Den Haag - Loosduinen
Mijn Avalanche uit 2002 heeft een Vialle LPI installatie.
Hij start ALTIJD op benzine en als ie een nacht heeft stilgestaan, dan start ie direct.
Heb ik echter een paar minuten gereden en de motor weer uit gezet en wil ik h'm vervolgens starten(bijv na boodschappen doen ofzo) dan moet ik bijna 5-6 seconde cracks voordat ie aanslaat.
Toen ik de ruim 2 jaar geleden truck kocht zat de installatie er bijna een jaar in, maar omdat ik geen papieren van de installatie had en omdat volgens Vialle de garantie niet overdraagbaar is heb ik al die tijd zo rond gereden. Inmiddels is de twee jaar die Vialle aan garantie geeft ook ruim voorbij en start ie steeds slechter.
Nu heb ik me laten vertellen dat mogelijk één of meerdere injectoren lek zijn en dat nadat de motor is afgezet er LPG in de verbrandingsruimte blijft lekken. Hierdoor is er dus een beetje LPG aanwezig op het moment als ik wil gaan starten. De computer ziet nu dat er teveel aan mengsel aanwezig is en dus te rijk is en zal dus eerst de overvloedige brandstof moeten verdampen voordat ie wil aanslaan.

Ik had gelezen dat je de injectoren kunt testen door ze eruit te halen, en aangesloten en wel, in een bakje water moest houden. Als er dan "luchtbelletjes" verschijnen zal de injector lek zijn.

Vandaag de proef op de som gedaan en de best bereikbare injector eruit gehaald en in het waterbakje gelegd, vervolgens het contact aangezet en na een paar seconde weer uit gedraaid. Na circa 25 seconde kwam er idd een luchtbelletje en 25 seconde later weer een.
Mijn conclusie is dan ook dat deze lek is.
Voor de zekerheid nog een injector er uit gehaald en in het water gelegd, maar hier duurde het 47 seconde toen we een belletje zagen. Deze is dus waarschijnlijk OOK lek:-(

Die injectoren zijn waarschijnlijk van goud en titanium gemaakt want ze kosten circa 100-130 euro ex BTW. Duur geintje dus om ze alle 8 te vervangen. Ik weet nu gewoon ff niet wat ik moet doen.

Is er hier iemand die raad heeft, of mij wellicht aan , gebruikte maar goede injectoren kan helpen tegen een lagere prijs?

Grt,
Michael

_________________
My Avy 2002,
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za maart 17, 2012 22:19 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Benzine inectoren kunnen gereinigd worden (sonisch)
Dan lpg inectoren wellicht ook ?

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 9:37 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 11, 2010 18:03
Berichten: 618
Woonplaats: Den Haag - Loosduinen
pavement pounder schreef:
Benzine inectoren kunnen gereinigd worden (sonisch)
Dan lpg inectoren wellicht ook ?


Ik heb al op heel veel forums gelezen dat deze k*t injectoren heel vaak lekken en vervangen worden. Ik heb nog niemand over reinigen gehoord. Iemand ervaring met lekkende benzine injectoren die niet meer lekken na het ultrasonisch reinigen? Of beter nog, met Vialle injectoren????

_________________
My Avy 2002,
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 10:44 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Ze blijken deels te reviceren zijn http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=51&t=83136
En anders zou ik ook op de sloop kijken.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 11:24 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 23, 2011 16:42
Berichten: 187
Woonplaats: Rotterdam
Om deze reden ( en het irritant geluit van de contant ronddraaiende pomp in de tank) heb ik ook niet voor Vialle gekozen.

Bij mij vorige wagen een 2003 GMC Savanna had ik er ook last van, de eerste keer al een half jaar na inbouw.

Volgens mij zeker een bekend probleem bij Vialle, ik zou ze dus aanschrijven en juist omdat het een bekend probleem is vragen om een middeling in de kosten, of beter nog als je ze zelf monteerd (blijkbaar kun je het zelf ) gratis..

Moet je wel ff aantonen waar en wanneer de instalatie is ingebouwd..

Goodluck

_________________
Jan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 19:27 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 11, 2010 18:03
Berichten: 618
Woonplaats: Den Haag - Loosduinen
@pavement pounder, Het Saabforum was een van de forums waar ik op terecht ben gekomen. Maar ook hier staat ergens dat je de o-ringen best kan vervangen, maar de injector zelf niet. Lek= vervangen zeggen ze...:-(

@Barn, Ik ga je tip zeker opvolgen en contact zoeken met Vialle hierover.
De installatie is destijds bij Allround LPG uit Spijkenisse ingebouwd. Jammer genoeg is Allround destijds overgegaan op een nieuw computersysteem en daarbij zijn een hoop gegevens verloren gegaan en kunnen ze mijn/vorige eigenaar gegevens niet meer vinden...

Ik zal Vialle ook zeker niet aanraden als men mij om raad vraagt. Ik krijg van alle kanten negatieve geluiden te horen over Vialle installaties, service en klanttevredenheid. Ik hoop dat ik mbt dat laatste een positieve ervaring kan neerzetten binnenkort.

Grt,
Michael

_________________
My Avy 2002,
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 20:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
die op het saabforum heeft het over de uitstroom mondjes

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 20:58 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 11, 2010 18:03
Berichten: 618
Woonplaats: Den Haag - Loosduinen
pavement pounder schreef:
die op het saabforum heeft het over de uitstroom mondjes

Afbeelding
Klopt. De uitstroom mondjes(goudkleurig) blijven echter in de manifold zitten. In mijn geval is de paarse injector een witte en gaat er ipv het uitstroom mondje een slangetje zodat de LPG dieper in de verbrandingsruimte wordt gespoten.
Het bovenste gedeelte(paars), de injector zelf, kan je in een bakje water houden en vervolgens contact aanzetten en uitzetten en kijken of er luchtbelletjes komen. In mijn geval komen er dus bij de twee geteste injectoren al belletjes. De overige zes heb ik nog niet eens verwijderd.....

_________________
My Avy 2002,
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 21:17 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 23, 2011 16:42
Berichten: 187
Woonplaats: Rotterdam
Ik had hem ook bij Allround laten inbouwen..

Bij mij was de service van allround en later buiten de garantie van Vialle wel goed :lol:

Maar toch nooit een Vialle meer :mrgreen:

_________________
Jan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling