Het is nu wo jun 05, 2024 17:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: wo jan 21, 2009 23:51 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 30, 2008 23:06
Berichten: 2918
Woonplaats: prov Antwerpen
in nijlen kan je beter op cafe gaan, dan wordt je slim :lol:

_________________
Hans...
former owner of
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: do jan 22, 2009 20:43 
Floor schreef:
bedankt hans, kreeg koppijn van de groene kleur...

PS, m'n VSI systeem heeft 1 verdamper en ECM voor 10 injectoren, dus alle 10 sequentieel ingespoten.
Klopt niet een VSI 8cil. is full sequentieel, bij een VSI 10cil. worden enkel 2 eindtrappen bijgeplaatst die NIET sequentieel worden aangestuurd. Toen de proto draadboom klaar was was ik de enige in Belgie met een V10 en heb ik de eerst willen ombouwen in mijn SRT-10. Tot ik het elektrisch schema had gezien, dan heb ik hem netjes teruggegeven.

Probleem blijft dat WOT je kans hebt arm te draaien tgv flow verdamper(zie m'n post op blz 4) en idd minder flow
naar de laatste cilinders in lijn (de andere zuigen wat ze kunnen krijgen ;-) )
Inderdaad
Lamba sonde (zuurstofsensor in de uitlaat) kan je bijplaatsen om een idee te hebben (zie sig: meters boven m'n stuur, ik heb per bank een meter bijgeplaatst) De sondes zitten natuurlijk origineel al in de uitlaat. Het is inderdaad wel leuk als je het signaal kan bekijken tijdens het rijden. Ik hang mijn OBD2 toestel aan dan hoef ik geen metertjes bij te bouwen.
Vermogenverlies kan enkel op een test bank aangetoond worden. Zo maar veronderstellen dat er 50 pk weg gaat op 2 cilinders is gokken IMO. Door middel van een scoop kan je tijdens het rijden de inspuittijden vergelijken als deze beginnen af te wijken kan je een berekening maken hoeveel hij te arm staat en ook ongeveer het vermogensverlies berekenen, ook de kleur van de boegie's zegt al veel
Kapotte lamda sonde kan overdreven roken (onvolledige verbranding), stilvallen motor op stationair toerental en tal van andere gevolgen hebben.
Anderzijds kan een slechte lamda waarde ook duiden op vuile sensor, slechte 'ontstekingskaarsen' (boegies :D ) of minderwaardige brandstof (lager octaangetal)
Hier ben ik niet mee eens. De labda sondes zijn enkel sensors die info aan de ECU geven. Een ECU heeft een kenveld wat 25% variabel is in closed loop. Als je de sondes weglaat zullen de fuel trims tot +25 regelen, maar de wagen zal nog steeds perfect rijden.
In open loop kan de wagen wel een klein vermogen verlies hebben.
Ik heb ook nog gelezen dat een SRT van fabriek af rijk is afgesteld, dit klopt niet. Elke motor sturing regeld naar lamda 1 om de perfecte verhouding in vermogen en verbuik te hebben.
Zeker Amerikaanse wagens moeten voldoen aan de heeeel strenge emisie normen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: do jan 22, 2009 23:57 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
Dan moeten we allemaal gaan reklameren bij prins. Het wordt duidelijk gepromoot: VSI tot 10 cilinders :? :evil:

Hoe wordt dan de inspuiting geregeld op de laatste 2 cilinders? Als ik dus een klep kapot heb is dit altijd tgv niet sequentiel
aansturen? Daar heb ik al eens een paar keer van gehoord (weet niet meer of die 1 of 2 ECu's hadden steken)

Kan je eens een berekening (vb) geven van zo'n vermogenverlies ahv inspuittijden? Altijd bereid bij te leren :wink:

Perfect rijden zal ie niet meer doen met kapotte sondes, anders had je ze niet nodig he :bom:
Hij zal rijden, maar niet zoals het hoort.

Elke motor heeft vermogenreserve. Het is idd zo dat emissienormen moeten nageleefd worden maar er wordt een
gulde middenweg gezocht tussen veilige afstelling (rijk) en perfecte verbranding (lamde 1).
Ze gaan niet riskeren dat een cilinder in de prak draait als hij te arm draait, zeker bij "performance" vehicles.

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Laatst bijgewerkt door Floor op vr jan 23, 2009 0:15, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2009 0:14 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
JM, die 7004 is dus eigenlijk een 8 cilinder ??
http://www.prins.eu/nl/producten/compon ... g/ecu.html

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2009 0:30 
Floor schreef:
Dan moeten we allemaal gaan reklameren bij prins. Het wordt duidelijk gepromoot: VSI tot 10 cilinders :? :evil: Ik weet niet hoe Prins hun reclame versprijd, als je niet in het bezit bent van de nodige schema's zal nooit iemand het weten.
Hoe wordt dan de inspuiting geregeld op de laatste 2 cilinders? Zoals ik al een paar keer heb uitgelegd, bij elke bank word het inkomende signaal van de voorlaatste cilinder gebruikt om de laatste cilinder aan te sturenAls ik dus een klep kapot heb is dit altijd tgv niet sequentiel aansturen? Dit in samenloop van te weinig gasdrukDaar heb ik al eens een paar keer van gehoord (weet niet meer of die 1 of 2 ECu's hadden steken)

Kan je eens een berekening (vb) geven van zo'n vermogenverlies ahv inspuittijden? Altijd bereid bij te leren :wink: bv op vollast is de normale openingstijd 15 m/s per cilinder, maar door één of andere reden is de inspuittijd 20 m/s. Dus de inspuittijd word langer om de wagen te verijken. Het verschil is ongeveer 30%. Als we 50 pk per cilinder nemen en daar 30% aftrekken komen we op 35 pk/cilinder.

Perfect rijden zal ie niet meer doen met kapotte sondes, anders had je ze niet nodig he :bom:
Hij zal rijden, maar niet zoals het hoort.Het zat er natuurlijk niet op als je het niet nodig had. Een auto kan nog steeds perfect rijden op zijn kenveld zonder sondes, en zonder zwarte rook
Elke motor heeft vermogenreserve. Het is idd zo dat emissienormen moeten nageleefd worden maar er wordt een
gulde middenweg gezocht tussen veilige afstelling (rijk) en perfecte verbranding (lamde 1). Zeker bij "performance" vehicles.
Ik zal het zo zeggen er zit GEEN verschil tussen de werking van de ECU uit een Lada met injectie motor of een "performance" vehicles


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2009 0:39 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 22, 2008 21:43
Berichten: 308
Woonplaats: kortrijk
dit wordt latijn voor mij .... heb je al geen zin meer in lpg als je dit zou lezen...looolz


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2009 0:40 
Floor schreef:
JM, die 7004 is dus eigenlijk een 8 cilinder ??
http://www.prins.eu/nl/producten/compon ... g/ecu.html

Om het kruw te zeggen is het een aangepaste 8 cilinder met een andere sticker. We zijn natuurlijk heel technisch aan het praten nu. 95% van de installateurs bouwen gewoon het spul in en denken niet verder na. Ik ben altijd zeer geintereseerd in de werking van de componenten, anders is het nadien onmogelijk om een herstelling uit te voeren. Gewoon logisch denken.
Vat dit aub niet aanvallend op, maar dit is gewoon mijn beroep en passie.Ik heb ook altijd voor de invoerders gewerkt om pannes op te lossen, alle speciale wagens worden ook altijd naar ons door verwezen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2009 0:44 
d3ze schreef:
dit wordt latijn voor mij .... heb je al geen zin meer in lpg als je dit zou lezen...looolz


Het is simpel als je ooit een slechte instalatie of instalateur gehad hebt wil je NOOIT nog gas. Wij hebben klanten die al 10 tallen jaren op gas rijden en NOOIT nog iets anders willen.
Daarom is het in ons beroep belangrijk te weten wat je aan het doen bent, we zien te veel hobby mannen die denken het te weten.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2009 1:06 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
klinkt overtuigend voor mij , mijn Viper gaat hoogstwaarschijnlijk naar JM in St.Truiden voor zn gasketeltje... :thumbup:

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2009 1:20 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
we vatten het zeker niet verkeerd op JM, net zoals jij zijn de meeste hier, zoniet iedereen, geinteresseerd in techniek en steken we graag wat op. Heb je trouwens een vermogenbank? Ben wel eens curieus wat m'n SRT op de wieltjes zet, op benzine en lpg...

M'n broer had vroeger een Ford Van ecoline met lpg (weet niet welke installatie) en die stond meer in de garage dan wat anders. Ik DENK dat de systemen tegenwoordig (laatste 5-10 jaar) sterk verbeterd zijn en niemand moeten weerhouden om de voordelen ervan in te zien.
Maar elk voordeel heeft z'n nadeel, zoals ik al zei, wij US truckers hebben het risico genomen om met een auto te rijden waarvoor in belgie geen garantie is dus ik weet persoonlijk graag zo veel mogelijk waar ik moet op letten, wat de restricties zijn etc... een verwittigd man is er twee waard he :wink:

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2009 2:22 
Jan, ik heb spijtig genoeg geen vermogenbank. We hebben de plaats, maar een vermogenbank is voor ons niet rendabel en als je één zet zet dan direct een bank voor 4 wiel aangedreven auto's tot 1000pk. Mijn SRT heeft al verschillende keren op een bank gestaan, maar nooit met een goed resultaat. De automaat schakelt telkens terug bij vollast en dan is de meting niet goed. Een SRT heeft ongeveer 460pk over op de wielen. Ik ben thans al lang van plan om een paxton bij te bouwen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2009 8:26 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 21, 2008 21:24
Berichten: 2782
Woonplaats: wherever the wind takes me
En ga je de LPG dan houden? LPG met ROE kon niet tgv inbouw, kan je de Paxton gebruiken en voldoende eten geven?

_________________
Jan
2005 RAM SRT QC / 0-100km : < 6 sec / Best of Show 2009 MAG (niet moet) weg (firmawagen)
2006 Harley davidson V-rod
1949 Mercury Eight SRT DNA : body is off the frame.
I intend to live forever - so far, so good


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2009 11:39 
Floor schreef:
En ga je de LPG dan houden? LPG met ROE kon niet tgv inbouw, kan je de Paxton gebruiken en voldoende eten geven?

Ik denk dat ik met landi tot 600pk atmosferisch kan gaan en 750pk bij turbo of kompressor.
Wil dit zeer graag proberen. Ik ben al geruime tijd naar een 2de hands Paxton kit aan het zoeken voor een SRT


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2009 12:13 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: vr mei 23, 2008 14:45
Berichten: 2922
Woonplaats: Spijkenisse
lpg schreef:
Floor schreef:
En ga je de LPG dan houden? LPG met ROE kon niet tgv inbouw, kan je de Paxton gebruiken en voldoende eten geven?

Ik denk dat ik met landi tot 600pk atmosferisch kan gaan en 750pk bij turbo of kompressor.
Wil dit zeer graag proberen. Ik ben al geruime tijd naar een 2de hands Paxton kit aan het zoeken voor een SRT



He JM,is dit wat misschien :?: http://www.chargertech.nl/

_________________
Groeten Marco
1955 Ford F-100
429CUI(op benzine en loodvervanger)
C6 Transmission
Flowtech headers
Custom build Exhaustsystem
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: LPG
BerichtGeplaatst: vr jan 23, 2009 12:52 
Bedankt Marco, het mailtje is al verstuurd.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling