Ik heb het altijd gehad en bijgevuld, maar vanuit theoretisch oogpunt heb ik zware bedenkingen:
1. Smeren zal het niet doen, daarvoor wordt er én te weinig verbruikt, én komt er te weinig op de goede plek terecht... je moet wel geluk hebben dat die meegezogen minidruppel dan ook daadwerkelijk op de klep belandt en niet gewoon de motor ingezogen en de uitlaat weer uit.
2. Benzine, hoe goed smeert dat? Helemaal niks, daarom gebruikt men olie om te smeren... dus de kleppen zullen geen hinder ondervinden van het gebrek aan benzine... tevens is de sluiting van een klep ook niet te smeren. Ook olie verzacht de slag van de kleppen niet...
3. Het zal dan moeten gaan om afkoelen van de klep, want dat je kleppen heter kunnen worden is wel een bewezen feit ivm hogere verbrandingstemperatuur (maar weinig hoger maar toch). Maar ik geloof niet dat die minidruppel olie, als die de klep al raakt bij het aanzuigen, dat die ook maar iets kan afkoelen aan een x00 graden hete klep.
Al met al, ik geloof er helemaal niks van. Maar toch braaf bijgevuld telkens