Het is nu vr nov 01, 2024 2:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 02, 2015 21:24 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma dec 29, 2014 23:58
Berichten: 34
Hallo forummers,

Een vraag mbt de ledjes van mijn Prinssysteem die de tankinhoud aangeven.
Ik heb in de geschiedenis van t forum gezocht maar nog geen link kunnen vinden vandaar mn vraag.

Mijn systeem werkt prima en heb geen klagen. Zeker niet met n gemiddeld verbruik van 1:5,5 :lol:
Echter 1 klein schoonheidsfoutje: de ledjes op mn dashboard van het kleine vierkante schakelpaneeltje zijn van slag. Zij geven constant alle 4 de ledjes groen aan. Maw ik heb permanent een volle tank! Dat is wel prettig en in t begin dacht ik dat hij zich misschien zelf vulde. Tot het moment dat t zoemertje ging en de tank dus toch leeg was....
Ik weet dat de ledjes geen nauwkeurig beeld geven maar meer indicatief zijn. Mijn dagteller geeft sowieso een veel betrouwbaarder beeld. Maar toch zou ik t leuk vinden als de ledjes ook eens wat anders aangaven dan enkel vol.
Heeft iemand hier ervaring mee? En wellicht een tip om te zorgen dat ze het doen zoals het moet? Er zijn dus geen ledjes defect want ze doen het echt allemaal :)

Hoor graag jullie eventuele tips.
Robert


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 02, 2015 21:54 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Je Kunt even je zekering van de gas installatie er uit pakken, soms helpt het. Als dit niet werkt dan zal je meter op de tank wel stuk zijn, maar dat kost ook niet veel om te vervangen :!:


Www.marlog-car-handling.com

Www.rockauto.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 03, 2015 0:15 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma dec 29, 2014 23:58
Berichten: 34
Tnx HemiRam,

Ik ga eens even kijken of dat werkt!

Wordt vervolgd
Robert


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 03, 2015 10:49 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 17:38
Berichten: 863
Woonplaats: Prov Antwerpen Belgiƫ
Ofwel het metertje op je tank eens losvijzen en trachten te bewegen door er een magneetje achter te bewegen. Als je metertje dan nog beweegt en de leds aan en uit gaan met het metertje is de kans groot dat je vlotter in de tank vast zit.

_________________
GRTZ,

Marco

'06 SRT 10 QC mineral grey
Objects in the mirror may vanish faster then they appear


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 07, 2015 11:09 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: za dec 17, 2011 0:41
Berichten: 3210
Woonplaats: Ens
Effe een beste klap op de tank geven.
Als het de vlotter is.

_________________
gr freddy

dodge ram 1500
megacab
powerd by hemi
2007


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 12, 2015 23:34 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma dec 29, 2014 23:58
Berichten: 34
Tnx voor de tips!
De gouden tip zal er zeker tussen zitten :o

Wellocht was het ook een voorbode op een wat gekke storing; er zijn soms van die dagen dat het systeem niet wil overschakelen op gas. Ondanks dat de motortemperatuur voldoende hoog is en er voldoende gas in de tank zit. Bekend euvel? Of is dat ook op te lossen door de zekering er even uit te halen?

Tips uiteraard welkom

Robert


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2015 15:45 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 18, 2014 14:21
Berichten: 15
Woonplaats: Meppel
Hey robert,

Wat was de oplossing :P ben wel benieuwd, heb zelf nu ook een zeer zuinige auto volgens de lpi meter.

Gr,

Jan

_________________
No farmers, No food!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2015 17:34 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 24, 2014 16:19
Berichten: 40
Woonplaats: Ninove
ik had hetzelfde voor en bij mij was het vlottermechanisme stuk.
Is nu vervangen door een metalen exemplaar ipv plastic.
Volgens de gasboer komt dit wel vaker voor dat de speling te groot wordt op het plastic mechanisme na verloop van tijd waardoor de vlotter kan blijven hangen.

grtz


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling