Het is nu za mei 04, 2024 21:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 17, 2010 22:33 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 28, 2010 17:45
Berichten: 1532
Woonplaats: Onder de peperbus
Wij keuren dagelijks vrachtwagens en er is nog NOOIT controle op een begrenzer geweest.
Je moet alleen zelf goed in de gaten houden dat je offiecieel maar 80 mag omdat het een vrachtwagen is.
Nog niet zo lang geleden waren auto's tot 7500kg helemaal niet begrensd.

Wat betreft de rijtijdenwet het volgende.
Dit kreeg ik van inspectie verkeer en waterstaat per mail.

De Inspectie Verkeer en Waterstaat kan u geen (kopie) vrijstelling verstrekken omdat deze niet bestaat. Voor het niet commercieel rijden met een vrachtwagen (tot 7,5 ton) staat de vrijstelling in de wet staat genoemd. De inspecteurs van de Inspectie Verkeer en Waterstaat zijn allen op de hoogte van de geldende vrijstellingen.

U kunt voor uw eigen gemoedsrust een afdruk maken van de letterlijke wettekst (artikel 3 lid b t/m i van de Verordening (EG) 561/2006). http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 013:NL:PDF


paulhout schreef:
Choices schreef:
Volgens mij kun je ook een F150 op C kenteken zetten.

Mijn ledig gewicht is 2850.... met normaal laadvermogen zit je al boven de 3500 kg.

Ben je in ieder geval van je bijtelling af... heb je alleen wel een begrenzer... en hoe zit dat dan met je rijtijdenwet?



er zijn f150's met een ttm boven de 3500kg op de deursticker. zal wel een optie zijn.

voor de rijtijdenwet kun je ontheffing aanvragen, of aantonen dat je minder als 12 uur rijd per week, op prive rijden...
hein schreef:
Ik heb begrepen dat als je op de duitse brief een hoger laadvermogen weet te krijgen incl de type goedkeuring je daarmee naar de RDW gaat.
Die nemen dit meestal zo over en heb je dus een dogde met een groot laadvermogen.Boven de 3500kg is het dus een vrachtwagen.
Hoe hij dat met de begrenzer doet weet ik niet maar ik vermoed de eerste keer bij de rdw keuren met en daarna eraf halen.
Bij de volgende keuring word er toch niet naar gevraagd.


Bij de eerst volgende apk, word er naar gevraagd.
begrenzer kost minstens euro 2000,- moet afgemeld worden door erkend bedrijf, en is verzegeld. als je gepakt word ben je echt de l.l, heb je de auto zakelijk ben je dubbel de l.l .

_________________
Afbeelding
2005 Ford F-250 Powerstroke
De Swollenaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo nov 17, 2010 22:35 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 28, 2010 17:45
Berichten: 1532
Woonplaats: Onder de peperbus
Heb je wel een slimme agent nodig die snel het verschil moet zien tussen vrachtwagen en grijs of geel kenteken.

paulhout schreef:
Caster schreef:
Begrenzer heb ik 1200euro incl. BTW betaald. En ach wanneer ga je gepakt worden door zo'n knopje ertussen te zetten?? :D


Das op je diesel, benzine is ander verhaal..... en in Nederland is zo'n knopje economisch delict. 1x staande gehouden worden als je te hard rijd en je auto gaat binnenstebuiten.

_________________
Afbeelding
2005 Ford F-250 Powerstroke
De Swollenaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 18, 2010 18:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 20, 2009 16:26
Berichten: 145
Woonplaats: noordwijkerhout
Hein, je hebt gelijk wat betreft de vrijstelling, ontheffing, dat had ik anders moeten omschrijven.

Ook gelijk wat betreft de agenten, ik heb zelf meegemaakt dat een agente mijn pick-up op vrachtwagen leende met de woorden "zolang die niet incl. vracht meer als 3500kg weegt, mag ik er nog mee rijden..." .

Maar ik heb ook meegemaakt dat ik een agent trof die toevallig wel wist hoe het zat, en dan word je meteen aan alle kanten gecontroleerd.

Mijn 2007 f250 benzine is zo'n 3 maanden geleden als vrachtwagen goedgekeurd(rdw toelating), zonder begrenzer en zonder tacho, zo werd bij het ophalen van de auto verteld, ik kreeg echter geen kenteken opgestuurd, de auto had niet goedgekeurd mogen worden zonder begrenzer. Deze moest er toch nog op. Ik had het aan kunnen vechten, en waarschijnlijk gewonnen ook, maar bij de apk moet toch echt die begrenzer aanwezig zijn.

_________________
Mooi stukje tuinhout nodig? kijk op m'n site om te zien waar ik mee bezig ben als ik niet op dit forum zit. http://www.nobelhout.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 18, 2010 20:28 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Choices schreef:
Je zal maar geflitst worden met 170... dan ga je dus wel nat ... :shock:


Ik rij nooit harder dan 120 ermee (als ik ermee kan rijden tenminste :D ) Harder is niet fijn en hoeft voor mij ook niet. Scheelt niet veel in tijd.
Dus daar kunnen ze mij nooit op pakken en wie ziet nu of het een lichte vracht of echt vrachtwagen is??

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 18, 2010 20:29 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 28, 2010 17:45
Berichten: 1532
Woonplaats: Onder de peperbus
Mijn ford is inmiddels 3x voor de apk geweest en zonder problemen erdoor.
Laten we hopen dat het zo blijft.

Jij hebt er waarschijnlijk nu een schakelaar tussen zitten?


paulhout schreef:
Hein, je hebt gelijk wat betreft de vrijstelling, ontheffing, dat had ik anders moeten omschrijven.

Ook gelijk wat betreft de agenten, ik heb zelf meegemaakt dat een agente mijn pick-up op vrachtwagen leende met de woorden "zolang die niet incl. vracht meer als 3500kg weegt, mag ik er nog mee rijden..." .

Maar ik heb ook meegemaakt dat ik een agent trof die toevallig wel wist hoe het zat, en dan word je meteen aan alle kanten gecontroleerd.

Mijn 2007 f250 benzine is zo'n 3 maanden geleden als vrachtwagen goedgekeurd(rdw toelating), zonder begrenzer en zonder tacho, zo werd bij het ophalen van de auto verteld, ik kreeg echter geen kenteken opgestuurd, de auto had niet goedgekeurd mogen worden zonder begrenzer. Deze moest er toch nog op. Ik had het aan kunnen vechten, en waarschijnlijk gewonnen ook, maar bij de apk moet toch echt die begrenzer aanwezig zijn.

_________________
Afbeelding
2005 Ford F-250 Powerstroke
De Swollenaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 19, 2010 23:03 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 25, 2010 10:50
Berichten: 119
Woonplaats: Oostelbeers
En je krijgt geen gezeur over wel of geen huif op je bak... scheelt ook weer in de naheffingsaanslag...

_________________
REDNECK ... BLUE COLLAR



Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 21, 2010 14:08 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 28, 2010 17:45
Berichten: 1532
Woonplaats: Onder de peperbus
Hoe bedoel je?

Choices schreef:
En je krijgt geen gezeur over wel of geen huif op je bak... scheelt ook weer in de naheffingsaanslag...

_________________
Afbeelding
2005 Ford F-250 Powerstroke
De Swollenaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 21, 2010 22:08 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 25, 2010 10:50
Berichten: 119
Woonplaats: Oostelbeers
Als je op grijs kenteken rijd met huif moet je voldoen aan type bestelbus... en das 150cm hoog... ander topic

_________________
REDNECK ... BLUE COLLAR



Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2010 18:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 20, 2009 16:26
Berichten: 145
Woonplaats: noordwijkerhout
hein schreef:
Mijn ford is inmiddels 3x voor de apk geweest en zonder problemen erdoor.
Laten we hopen dat het zo blijft.
[/quote]

Jij hebt er waarschijnlijk nu een schakelaar tussen zitten?


Nee, geen schakelaar, er rijd ook personeel met de auto, ik neem dat risico maar niet.


Choices schreef:
En je krijgt geen gezeur over wel of geen huif op je bak... scheelt ook weer in de naheffingsaanslag...
[/quote]

en het raampje in je achterruit mag weer open kunnen. :wink:

_________________
Mooi stukje tuinhout nodig? kijk op m'n site om te zien waar ik mee bezig ben als ik niet op dit forum zit. http://www.nobelhout.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2010 21:28 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 28, 2010 17:45
Berichten: 1532
Woonplaats: Onder de peperbus
paulhout schreef:
hein schreef:
Mijn ford is inmiddels 3x voor de apk geweest en zonder problemen erdoor.
Laten we hopen dat het zo blijft.


Jij hebt er waarschijnlijk nu een schakelaar tussen zitten? Nee geen schakelaar want heb geen begrenzer er tussen.


Nee, geen schakelaar, er rijd ook personeel met de auto, ik neem dat risico maar niet.


Choices schreef:
En je krijgt geen gezeur over wel of geen huif op je bak... scheelt ook weer in de naheffingsaanslag...
[/quote]

en het raampje in je achterruit mag weer open kunnen. :wink:[/quote]

_________________
Afbeelding
2005 Ford F-250 Powerstroke
De Swollenaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di nov 23, 2010 19:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 25, 2010 10:50
Berichten: 119
Woonplaats: Oostelbeers
Die zat er al niet in :mrgreen:

_________________
REDNECK ... BLUE COLLAR



Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 16:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 05, 2011 21:43
Berichten: 71
wat voor auto je dan ook heb.... die begrenzer is verplicht bij een vrachtauto.
(ben chauffeur dus weet er een beetje van) wordt je nu geflitst in nl met 90... geen probleem
wordt je nu geflitst in nl met 100 dan kan je al een probleem krijgen want dan is het al een
economisch delict. LET WEL!!!! EEN ECONOMISCH DELICT KAN OPLOPEN TOT MEER DAN JE LIEF IS.
voor zover ik weet kan je alleen tacho vrij rijden als je auto op naam van een kermis bedrijf staat en bij
sommige andere evenement bedrijven (moet je vrijstelling voor aanvragen op kenteken en is bijna niet te doen).
ook ben je verplicht om een euronorm klassificatie te hebben voor de duitse maut (tol), heb je dat niet
dan moet je betalen voor euro 0 en dan wordt een ritje naar bijvoorbeeld duitsland niet te betalen :!: :!:
en er komen steeds meer landen bij met vrachtwagen tol.

kortom, als je en normale auto op een vrachtwagen kenteken rijd dan kleven er heel veel nadelen en risico's
aan en is normaal een onschuldige bekeuring misschien dan wel een plundering voor je bankrekening :(

ik ben zelf een keer geflitst met de vrachtwagen met 105 km/h en dat kostte me direct de standaard bekeuring
een bezoekje naar de rdw en heel veel narigheid achteraf en als ik pech had gehad een economisch delict er boven op.

grt rich


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 23:33 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za apr 10, 2010 23:04
Berichten: 680
richard schreef:
wat voor auto je dan ook heb.... die begrenzer is verplicht bij een vrachtauto.
(ben chauffeur dus weet er een beetje van) wordt je nu geflitst in nl met 90... geen probleem
wordt je nu geflitst in nl met 100 dan kan je al een probleem krijgen want dan is het al een
economisch delict. LET WEL!!!! EEN ECONOMISCH DELICT KAN OPLOPEN TOT MEER DAN JE LIEF IS.
voor zover ik weet kan je alleen tacho vrij rijden als je auto op naam van een kermis bedrijf staat en bij
sommige andere evenement bedrijven (moet je vrijstelling voor aanvragen op kenteken en is bijna niet te doen).
ook ben je verplicht om een euronorm klassificatie te hebben voor de duitse maut (tol), heb je dat niet
dan moet je betalen voor euro 0 en dan wordt een ritje naar bijvoorbeeld duitsland niet te betalen :!: :!:
en er komen steeds meer landen bij met vrachtwagen tol.

kortom, als je en normale auto op een vrachtwagen kenteken rijd dan kleven er heel veel nadelen en risico's
aan en is normaal een onschuldige bekeuring misschien dan wel een plundering voor je bankrekening :(

ik ben zelf een keer geflitst met de vrachtwagen met 105 km/h en dat kostte me direct de standaard bekeuring
een bezoekje naar de rdw en heel veel narigheid achteraf en als ik pech had gehad een economisch delict er boven op.

grt rich



de begrenzer is leftijds gebonden en hoeft zeker nietop elke
vrachtwagen zoals jij dat zegt

_________________
ex auto's
chevrolet trailblazer 4.2 ''02 4.2 gas
dodge 3500 dually 8.0 v10 4'' lift vrachtwagen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 23:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 05, 2011 21:43
Berichten: 71
ja sorry, was ik even vergeten :oops:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo feb 20, 2011 21:12 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
In Belgie zit de begrenzer op 90km/u ingesteld. En een knopje... heb ik niet en zal ik er ook nooit opzetten!! Ik heb het voordeel dat mijn cruise control voorang krijgt op de begrenzer. Dus, 90km/u dan cc op en hop hij gaat tot 120km/h :D

Ik gebruik het niet altijd want als het druk is, is het gevaarlijk want als ik op de rem ga of de cc eraf haal dan gaat ie opeens terug nr de 90km/u dus das niet zo handig.

Ze kunnen mij dus nooit pakken op een delict want ik kan er zelf niks aan doen :twisted:

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling