Het is nu vr apr 26, 2024 1:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: laadspanning Dodge W-200
BerichtGeplaatst: za okt 06, 2012 16:39 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
ik ben een beetje de weg kwijt met mijn dynamo/spanningsregelaar.

als ik alles aangesloten heb zoals het hoort met de originele kabelboom, en een aparte massa aan het huis van de spanningsregelaar en ECU, en vandaar naar de minpool van de accu, meet ik bij lopende motor 15,7V over de accupolen.

daarna heb ik een testkabeltje gemaakt, die vanaf de vlakke stekers op de dynamo (veldwikkelingen) naar de bullitstekers (in de rubberstekker van de spanningsregelaar) gaat, zodat dezelfde dingen doorverbonden worden, maar dan met frisse kabel en stekers (geen corrosie).

daarna heb ik 12,5V met lopende motor over de batterijpolen gemeten

en als ik de motor uitzet, loopt de spanning op naar 12,7V.

en als ik met draaiende motor achterop de dynamo meet, meet ik maar 12,2V.

en na een Km of 10 gereden te hebben, kreeg ik hem niet meer gestart vanwege te weinig vonkjes....(batterij kreeg de startmotor niet meer rond, dus: dynamo laaide niet meer.)

Wie kan me hier meer van vertellen?

Vandaag een helemaal nieuwe dynamo en helemaal nieuwe regelaar gezet, en meet bij stationair over de polen gemeten nog steeds 15,8 V
Ik snap het niet meer... wie wel?

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 06, 2012 19:17 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 14:07
Berichten: 1341
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Heb hier een splinternieuwe spanningsregelaar gekocht gemonteerd gehad. Gaf ook bijna 16V af.
De oude maar weer terug gezet met 14,2V.

_________________
Patrick


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 06, 2012 20:10 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za maart 05, 2011 21:13
Berichten: 381
Woonplaats: in het midden van Frankrijk
Rooienaar schreef:
Heb hier een splinternieuwe spanningsregelaar gekocht gemonteerd gehad. Gaf ook bijna 16V af.
De oude maar weer terug gezet met 14,2V.


Dat is juist mijn punt, als ik er een zou hebben die ervoor zorgde dat mijn dynamo "maar" 14.2V laaide, had ik nooit een nieuwe regelaar en dynamo gekocht...

_________________
Groet, Bart

1977 DODGE W-200 met een beetje geluk nog dit jaar als camper

1989 FORD F-350 7.3L IDI Diesel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za okt 06, 2012 20:27 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Gewoon op de sloop een 100Amp dynamo uit een Volvo 940 halen, ben je voor plus minus 30 euro klaar :wink:
Kun je die externe spannings regelaar met dynamo terug brengen..
Koop je een mooie bos bloemen van die centen voor je vrouw :wink:

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling