Het is nu do maart 28, 2024 10:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2017 21:46 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 11, 2016 22:19
Berichten: 199
Zoals ik het altijd van mijn klanten te horen krijg, maken dempers in principe niet uit voor de keuring omdat dit vervang items zijn. Maar vering die anders van kleur is duidt op aftermarket en dus niet toe gestaan zonder een homologatie van de importeur. Toyota heeft hier lange tijd totaal niet moeilijk over gedaan tot enkele jaren geleden ze ook gestopt zijn met homologatie papieren af te geven. Nu hoor ik weer verhalen dat Toyota hier toch weer iets makkelijker in geworden is.

Feit blijft dat het in Belgie gewoon idd echt een loterij is. Als je bij de keuring binnenkomt en je wagen staat de keurmeester niet aan, dan kun je gewoon weer vertrekken met afkeur op je papiertje....... terwijl er verhalen zijn van mensen die wel behoorlijk wat gedaan hebben aan de wagen er ieder jaar probleemloos doorheen komen zonder de juiste papieren (wellicht is hun juiste papiertje er een van 50,- tussen de kenteken papieren........ :laughing6: )

Voor gewone wagens bestaat er zoiets als een tuningskeuring waarop iedere aanpassing aan de wagen een regel is op dat attest en moet er voor iedere regel iets van 5,- betaald worden en is het geen probleem. Blijkbaar is zelfs een raamsticker een tunings item en kost die dus jaarlijks 5,- aan extra keurings kosten. Helaas bestaat er voor terreinwagens geen tuningskeuring en is er officieel dus niks mogelijk zonder een homologatie papier van de desbetreffende importeur.

Maar dit is hoe ik het van mijn klanten steeds te horen krijg, maar ook dat het per keuringsstation sterk kan wisselen.

_________________
Groeten Ard
'01 Ford F250 7.3 diesel
'99 JMR Gooseneck trailer
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling