Het is nu vr apr 19, 2024 13:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2010 9:34 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 15, 2010 8:29
Berichten: 41
Goedemorgen mensen,

Ik heb sinds kort een '97 5.9ltr. Dodge RAM 1500 op lpg. Afgelopen week nieuwe bougies geplaatst en BAM een backfire. OP zich niet zo erg, alles gecontroleerd (mixer, bougiekabels - volgorde enz.) en zonder mixer opgestart en hij liep meteen. Met mixer liep hij niet zo goed dus even bij een kennis een ander mixer gehaald (Impco 300) en er weer opgezet. Eerst op benzine warm laten draaien en toen op lpg gezet. Dat ging allemaal prima ware het niet dat hij zowel op benzine als lpg niet lekker liep. Toch even een blokje om............helaas na 2 km ging hij erger pruttelen en switchen van benzine naar lpg hielp niet hij stopte er mee.

Nu 2 dagen verder en zoveel mogelijk getetst zonder computer snap ik niet waarom hij het niet meer doet. Hij krijgt fuel, en vonk maar geeft geen sjoege.

Ik weet niets van dergelijke motoren (ben een dragracer en die hebben geen fuel injection:-) maar wat zou er na een backfire stuk kunnen gaan wat er ook voor zorgt dat hij het niet meer op benzine doet? Halgever ontsteking? MAP sensor?

WIE HEEFT ER EEN COMPUTER EN KAN HEM DOORMETEN, EN BETER NOG WIE KAN HEM 'ZSM' MAKEN? ik woon naast Schiphol en zou zeer dankbaar zijn dat iemand die mijn type auto goed kent even contact met me opneemt. Ik kan hem brengen als dat nodig is.

Alvast bedankt voor de reactie,

Groet Jan
jan@velocityracing.nl

_________________
1973 Chevy Pickup Stepside Dragster 10.35 ltr. Merlin Pro Mod engine
1950hp - 0 > 300km/h 7 sec.
2004 Dodge RAM 1500 QC 5.7 HEMI Magnum SLT
Drift BMW 325i-24V met M3 onderstel
Peugeot 107 3cyl 1 ltr.

http://www.velocityracing.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2010 10:51 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
ik denk dat de pakking die tussen die plaat (ben ff de naam kwijt) die aan de binnen kant van je spruitstuk zit lek is :!: die krijgt met een backfire zo'n harde klap , en als hij daar lekt dan gaat hij echt beroerd lopen ,je kunt eens ff kijken of hij blaast bij de olie vul dop . gewoon ff een papiertje er boven houden en kijken wat hij doet :!: ook moet je dan olie zien bij de trotelbody (inlaatklep) opening , want die gaat hij dan mee naar binnen zuigen :!:


deze plaat :!:

Afbeelding

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2010 13:17 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 15, 2010 8:29
Berichten: 41
Hoi Peer,

Bedankt voor de tip!

De aluminium plaat is nog heel. We hebben de inlaat onder de throttle body onder druk gezet en er is geen drukverlies!

Ik denk toch dat we richting de MAP oid moeten zoeken.

Groet Jan

_________________
1973 Chevy Pickup Stepside Dragster 10.35 ltr. Merlin Pro Mod engine
1950hp - 0 > 300km/h 7 sec.
2004 Dodge RAM 1500 QC 5.7 HEMI Magnum SLT
Drift BMW 325i-24V met M3 onderstel
Peugeot 107 3cyl 1 ltr.

http://www.velocityracing.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2010 18:04 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 30, 2008 22:05
Berichten: 463
Woonplaats: Gasselternijveenschemond
Kans is groot idd, dat je mapsensor stuk is.Je kan hem zo doormeten.


Ik zal je de kleurcodes doen, Ik weet niet zeker of ze overeen komen.Die van mij is van 1996.

1e draad Dark green/ red is je map sensor in, deze geeft een returnsignaal naar de computer. die curve loopt van 0 tot 5 volt.
2e draad Purple white is je 5 volt supply hier moet dus 5 volt op staan als je auto op kontakt staat
3e draad Black/light blue is je sensor ground

Ik zou de return draad even doormeten en dan kijken hoeveel signaal er door komt.Uit m`n hoofd zeg ik max vacuum is 5 volt.

Ik heb vorig weekend hetzelfde met een tps sensor gehad op Drachten.Deze bleek van binnen aangetast te zijn, en maar 2 volt bij volgas door te geven.
En er wordt wel degelijk met efi gereden in Drachten,ik ben er 1 van :mrgreen:

Groetjes

Martin

_________________
Martin.
http://www.TransM.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 18, 2010 21:13 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za apr 10, 2010 23:04
Berichten: 680
Nightrunner schreef:
Kans is groot idd, dat je mapsensor stuk is.Je kan hem zo doormeten.


Ik zal je de kleurcodes doen, Ik weet niet zeker of ze overeen komen.Die van mij is van 1996.

1e draad Dark green/ red is je map sensor in, deze geeft een returnsignaal naar de computer. die curve loopt van 0 tot 5 volt.
2e draad Purple white is je 5 volt supply hier moet dus 5 volt op staan als je auto op kontakt staat
3e draad Black/light blue is je sensor ground

Ik zou de return draad even doormeten en dan kijken hoeveel signaal er door komt.Uit m`n hoofd zeg ik max vacuum is 5 volt.

Ik heb vorig weekend hetzelfde met een tps sensor gehad op Drachten.Deze bleek van binnen aangetast te zijn, en maar 2 volt bij volgas door te geven.
En er wordt wel degelijk met efi gereden in Drachten,ik ben er 1 van :mrgreen:

Groetjes

Martin



max zou idd rond de 5 moeten zijn evt ook allle vacuun slangen testen hed al 2 blinde vacuum stoppen vv na backfire

grtz henri

_________________
ex auto's
chevrolet trailblazer 4.2 ''02 4.2 gas
dodge 3500 dually 8.0 v10 4'' lift vrachtwagen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 19, 2010 6:35 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 15, 2010 8:29
Berichten: 41
Hallo Martin,

Haha OK ik vergis me er zijn wel degelijk snelle EFI auto's

IK ben een absolute electra dombo dus ik ga je om meer uitleg vragen. Die mapsensor zit toch aan de radiatorkant tegen de throttle body met 2 schroefjes? Dat ding heeft bij mij dezelfde kleuren.

IK kan wel spanning meten maar als er 5v ingaat met het contact aan - en er is geen vacuum - wat komt er dan terug? Moet ik daar de motor voor laten lopen (dat gaat dus niet) of moet ik met de startmotor starten? In het laatste geval bouwt de motor toch nauwelijks vacuum op?

Sorry dat ik het niet snap, ik ben beter in besturen

Groet en alvast weer dank voor de moeite!

Jan

_________________
1973 Chevy Pickup Stepside Dragster 10.35 ltr. Merlin Pro Mod engine
1950hp - 0 > 300km/h 7 sec.
2004 Dodge RAM 1500 QC 5.7 HEMI Magnum SLT
Drift BMW 325i-24V met M3 onderstel
Peugeot 107 3cyl 1 ltr.

http://www.velocityracing.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 19, 2010 12:20 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za apr 10, 2010 23:04
Berichten: 680
voltange op uitgaande spanning zal stijgen als er meer vacuum is evt vacuum trekken met een pompje of ff t stuk tussen een goed draaiende auto met een aftak slangetje op de map

_________________
ex auto's
chevrolet trailblazer 4.2 ''02 4.2 gas
dodge 3500 dually 8.0 v10 4'' lift vrachtwagen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 19, 2010 18:04 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 15, 2010 8:29
Berichten: 41
Hallo Martin en Henri,

Ik heb even de inlaat van een compressor gebruikt om vacuum te creeren, dat ging lekker.

Wie schetst mijn verbazing, de dark green/red geeft net als de purple white stroom als het contact aan staat. 5.11v op PW en 4.77v op DGR...............als ik vacuum op de MAP sensor zet loopt het vacuum op DGR terug van 4.77 naar 3.22v. Geen idee hoever hij terugloopt als ik er een lopende motor aan zou hangen maar is dat relevant?

Mag ik aannemen dat ie gek is geworden? Hij moet met 0 vacuum toch ook 0v leveren en afhakelijk van het opbouwen van het vacuum toch gelijdelijk aan meer tot max. 5 v?

Ik hoor graag jullie mening,

Bedankt maar weer!

Groet Jan

_________________
1973 Chevy Pickup Stepside Dragster 10.35 ltr. Merlin Pro Mod engine
1950hp - 0 > 300km/h 7 sec.
2004 Dodge RAM 1500 QC 5.7 HEMI Magnum SLT
Drift BMW 325i-24V met M3 onderstel
Peugeot 107 3cyl 1 ltr.

http://www.velocityracing.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 19, 2010 18:59 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 30, 2008 22:05
Berichten: 463
Woonplaats: Gasselternijveenschemond
Nieuwe mapsensor erop zetten,Deze is overleden.

Mijn bestelling bij rockauto is al onderweg ,anders had ik ff 1 voor je mee laten komen.


Groetjes

Martin

_________________
Martin.
http://www.TransM.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jul 19, 2010 20:55 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za apr 10, 2010 23:04
Berichten: 680
map rip idd

:?

_________________
ex auto's
chevrolet trailblazer 4.2 ''02 4.2 gas
dodge 3500 dually 8.0 v10 4'' lift vrachtwagen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling