Hallo,
Bij deze wil ik mijn SnugTop super sport truck cap te koop zetten.
Deze heeft sinds september 2009 op mijn destijds nieuwe Dodge Ram gestaan.
De truck cap diende om onze hondjes droog en (relatief) warm te houden omdat we veel gaan wandelen en wedstrijden spelen.
Maar aangezien we intussen 5 hondjes hebben en de Ram te klein geworden is, hebben we een Mercedes Viano aangeschaft met ingebouwde kennel waar ze alle 5 inkunnen.
Dus heb ik de truck cap niet meer nodig omdat we nu altijd de Viano nemen om de honden te vervoeren.
De kleur is rood/bordeaux en is weliswaar niet identiek aan het rood van mijn Ram, in de meeste lichtomstandigheden is de kleur niet te onderscheiden maar in direct zonlicht zie je wel wat verschil. Dit is altijd zo geweest en is geen verkleuring.
De cap wordt bevestigd d.m.w. 6 klemmen die vastgrijpen onder de rand van de laadbak, deze zijn mooi weggewerkt en zie je bijna niet in tegenstellen tot sommige merken waarbij je van die lelijke alu U-ijzers ziet zitten

Het demonteren is dus in principe een makkie en gaat op een half uurtje, je moet wel genoeg mankracht hebben om de cap eraf en erop te tillen (minimum 3 man, 4 aan te raden).
Er zat standaard een LED-lamp in, maar omdat deze te weinig licht gaf naar men zin heb ik ze vervangen door een Hella TL-lamp van (denk ik) 21W, deze geeft ruim voldoende licht en vreet de batterij ook niet op (heb ze al eens een nacht vergeten uit te doen

).
Er zit ook een stoplicht achteraan boven de cap.
Voor zowel de TL-lamp als het stoplicht zitten 2 kabels met connectoren aan de zijkant van de cap.
De cap heeft door de jaren heen helaas 2 beschadigingen opgelopen:
- Aan de rechter achterstijl is een stukje verf afgesprongen omdat ik per ongeluk (duh) er met iets tegen stootte.
- Langs het slot om de klep open en dicht te doen is ook wat verf weg door de sleutelbos die er altijd tegen kletterde.
Zie hier foto's van alle mogelijke kanten:
https://picasaweb.google.com/1056826613 ... cmq1JSJowEDe cap heeft nieuw 3000 Euro gekost bij de 4x4 shop te Westmalle (officiele SnugTop verdeler).
En ik had er graag nog een 1500 Euro voor gehad.
Indien interesse maar verkeerde kleur wil ik eventueel informeren naar de prijs om de cap te laten spuiten.
De cap staat klaar in mijn garage om opgehaald te worden, zoals eerder vermeld is het op een half uurtje mogelijk om hem erop te zetten.