Het is nu vr nov 01, 2024 1:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: ge moet het maar weten
BerichtGeplaatst: wo jun 06, 2012 7:02 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 27, 2008 18:00
Berichten: 353
Woonplaats: Oud Turnhout - België
Vorige week naar de keuring geweest.Bij de LPG test werd er een gaslek geconstateerd aan de rechtse rij gasverstuivers.
Ikzelf nooit iets van gemerkt qua geur of dergelijke, maar wie ben ik op dat moment , en meten is weten .Dus iets verder in't station over de put met de truck en kreeg er de opmerking bij dat de uitlaat slecht was .gevolg: rode kaart "Verboden tot verkeer" en in theorie mag ik dan nog enkel naar huis rijden of naar de garage voor herstelling.Op de terugweg direct bij de gasinstallateur binnengereden voor herstelling , maar zij konden geen gaslek dedecteren. Nu blijkt dat ze op de keuring de gastest hebben gedaan met draaiende motor wat volgens de gasinstallateur niet mag enkel het contact opzetten zodat het gasventiel opengaat . Waarschijnlijk heeft op de keuring dat meterke wat carterdampen gemeten (tgv CAI zit er een extra reservoir met filterke die de carterdampen filtert) ipv gas omdat natuurlijk met draaiende motor werd gemeten en de carterdampen door de radiatorventilator zowat over het motorblok werden gedreven, het was toen redelijk warm en had juist 60km gereden richting keuring,daarnog wat aangeschoven dus radiatorventilator draaide. Dus helemaal geen gaslek en daarom was "verboden tot verkeer" helemaal niet nodig geweest. Bij de uitlaat was de pakking tussen de geschroefde koppeling van Headers en de cats een beetje kapot maar minimaal voorlopig hersteld met pasta, geen reden tot afkeur. Bij de herkeuring gisteren heel beleeft het verhaal gedaan wat de gasinstallateur mij vertelde dat de test moest uitgevoerd worden met stilstaande motor en dat er geen gaslek was. Gevolg de truck gestart ,gewoon doorheen het keuring station gereden , motorkap niet opengeweest, uitlaat niet gecontroleerd , en groene kaart tot volgend jaar. Dit laatste is het positieve ervan maar 2 keer naar de keuring , gasinstallateur , uitlaat herstellen ,je bent wel snel een dagje van je kostbare tijd kwijt en ook mijne srt10 rijd niet op water :twisted:

_________________
Koen
SRT-10 Yellow Fever 192/500
K&N cold air intake,SCT tuner,complete B&B exhaust
EBC brakes,BBK Trottlebody.
AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 06, 2012 9:01 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
Maar je bent wel weer gerust gesteld met de goede afloop, en dat is toch ook weer goed :wink:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 06, 2012 12:15 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 13, 2010 20:31
Berichten: 2468
Woonplaats: Limburg
tis wa met die keuringsstations :roll: :? vorig jaar ook "verbod tot het verkeer" gekregen alleen omdat we nergens de montage
gegevens (sticker) van de gastank konden vinden..... :?

_________________
Jan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 06, 2012 16:00 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za dec 24, 2011 11:41
Berichten: 118
Woonplaats: de kempen
tis altijd wa op die keuring,
maar ge zijt er door,da is toch wat teld he,
maar spijtig da het op zo een manier moet.


verleden jaar afgekeurd met de lotus elise voor een carbon spoiler die al 4 jaar is meegekeurd geweest,
is orgineel lotus parts.
opmerking was dat bij een aanrijding de spoiler zou versplinteren en dat mocht dus niet.
dus carbon verboden.
ik zij dus dat heel de auto van polyester is en dat die bij een aanrijding zowiso helemaal versplinterd,
en wat verschil ze dan maken tussen polyester en carbon.
konden ze dus niet op antwoorden.
kreeg er wel rode kaart voor.
buitengereden,thuis spoiler eraf gehaald ,terug gereden en groene kaart.
dus hoe belachelijk is het ni dat ze zoiets dan afkeuren.

_________________
srt-10 power


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 06, 2012 23:27 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
goed dat je weer een jaar gerust zijt Koen !

hebben ze iets van de caltracks gezegt ?

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 07, 2012 15:02 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 27, 2008 18:00
Berichten: 353
Woonplaats: Oud Turnhout - België
Sammy11 schreef:
goed dat je weer een jaar gerust zijt Koen !

hebben ze iets van de caltracks gezegt ?


Nee , hebben ze niets van gezegd , maar ze hebben er wel aan zitten schudden , ja allé voor zover er te schudden valt.
Waarschijnlijk om te zien dat er geen speling op de kogelgewrichten zit :dontknow: .
Volgens mij zijn caltracks standaard op een SRT10 :D , in ieder geval als er niet toevallig op dat moment nog een SRT10 op de keuring is :lol: .

_________________
Koen
SRT-10 Yellow Fever 192/500
K&N cold air intake,SCT tuner,complete B&B exhaust
EBC brakes,BBK Trottlebody.
AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 07, 2012 20:55 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 12, 2008 0:32
Berichten: 3935
Woonplaats: Antwerpen
waar ben je geweest :?:

_________________
Afbeelding
2006 SRT-10 QC


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling