Vanmorgen ben ik naar de RDW Amsterdam geweest om te proberen een trekgewicht
op kenteken te krijgen.
Bij een vriendelijke doch onwetende medewerker mijn situatie uitgelegd te hebben en dat ik toch
wel heel graag dit trekgewicht op kenteken wilde hebben kreeg ik alle medewerking.
Toen ik begon over 3150 kg had hij het zelfs over 3500 kg.
Dit gaat de goede kant op dacht ik , zelfs beter als ik hoopte.
Er werd een dossier aangemaakt en ik moest mij melden bij deur 2.
Een oudere maar heel vriendelijke keurmeester stond mij te woord en vroeg naar het dossier.
De Avalanche bleek in 2004 uit Duitsland geimporteerd te zijn en na verschillende codes op de RDW computer
te hebben ingetoetst bleek dat de toenmalige importpapieren in 2004 ingescand te zijn, nog gewoon in de computer stonden.
Daarna was het appeltje eitje.
Op die Duitse papieren stonden dus de max. geremde en ongeremde trekgewichten.
3000 kg geremd en 650 kg ongeremd.
Iets minder dan ik hoopte zeker na de 3500 kg kreet van de baliemedewerker maar toch dik tevreden.
Het enigste wat nog gecontroleerd werd was het chassisnummer en dat was het.
Na €55,- te hebben betaald en een voorlopig kentekenbewijs meegekregen te hebben mag ik er toch vanuit gaan dat alles
geregeld is.
Ook probeerde ik nog code 18.2 op kenteken te krijgen.
Dit is helaas niet gelukt omdat de keurmeester zei dat hiervoor de regels extra zijn aangescherpt, en hiervoor een
interne memo van hogerhand gekregen heeft.
Op mijn verweer dat als ik een keer een lekke band zou krijgen dat ik dan eerst mijn nummerbord moest verwijderen alvorens
mijn reserveband te kunnen laten zakken was niet erg overtuigend.
Zijn verweer was dat er op de bumper genoeg ruimte was voor een "normaal"nummerbord en alleen als daar te weinig ruimte
voor is komt de code 18.2 op kenteken.
Maar goed het belangrijkste voor mij was een trekgewicht op kenteken en daarom reed ik met een big smile weg uit 020
Ik weet niet of een ander iets aan deze informatie heeft maar ik wilde het jullie niet onthouden.