Vandaag begonnen met de remmen.
Eerst de oude remleiding eraf en van de donor remleiding de vorm nagemaakt (van de donor was de remleiding verrassend goed, ik denk redelijk recent vervangen)
Wel even geoeffend met tromme
Eerste zijde ging prima, andere zijde was ik bezig met tromme, bedenk ik me, of je doet eerst de nippel erop.
Kort afsnijden, nippel erop en opnieuw trommen dan maar, had gelukkig genoeg lengte genomen.
Nieuwe remleiding eronder
Toen achter begonnen, zag ik eerder wat tegen op, maar als het nu mis gaat, maak ik gewoon nieuwe
Op de donor as waren de leidingen verrot gedraaid bij demontage, dus veel beleid toegepast.
De lange leiding over de as ging uiteindelijk netjes los, de korte leiding naar linker achterwiel wilde de nippel niet draaien, is de leiding getordeerd, maar wel los. Bij vastmaken had ik niet een heel goed gevoel, dus denk dat ik hem maar vervang.
Blokje los ging heel zwaar, maar nu ook vervangen.
Enkel wat ik eerder gepost had, aan het chassis wat geklemd zit, die wil echt niet, ff kijken of ik genoeg remleiding heb (toch wel fijn dat die donor 1 1/2 meter langer was) maar ik denk dat ik hem kort na de nippel door snijd en eerst kijk of ik genoeg leiding over heb. Nippels zijn heel slecht, maar op de HRC van de donor zitten noog goede nippels, dus komt vast wel goed.
Andere keer verder, lekker op 't gemak zonder haast.
Tot nu toe lukt het prima.