Het is nu vr mei 02, 2025 19:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: automaat probleem
BerichtGeplaatst: vr nov 01, 2013 18:47 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo maart 27, 2011 10:51
Berichten: 71
Vandaag ineens het probleem dat de automaat uit de 4 valt en in de 2 verder gaat. dus 1en 2 vooruit en de achteruit werken nog.
Auto door de ANWB laten brengen naar een chevrolet dealer die de storing heeft uitgelezen. en gereset
Nu werkt deze weer probleem was de aansturing van het kleppen systeem.

Nu mijn vraag wat houd dat precies in en wat kan ik hier verder van verwachten.

Iemand al eerder ervaring hiermee??

betreft avalanche 2003


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: automaat probleem
BerichtGeplaatst: vr nov 01, 2013 22:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Liever zou ik weten welke code het presies was.
Er zijn meerder kleppen in de valve body.
Wellicht de force motor ? maar dan ga je gokken. het kan van alles wezen.
Wat voor bak en bouwjaar had je ook alweer ?

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: automaat probleem
BerichtGeplaatst: vr nov 01, 2013 23:22 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo maart 27, 2011 10:51
Berichten: 71
pavement pounder schreef:
Liever zou ik weten welke code het presies was.
Er zijn meerder kleppen in de valve body.
Wellicht de force motor ? maar dan ga je gokken. het kan van alles wezen.
Wat voor bak en bouwjaar had je ook alweer ?


Dag, ik moet hem nog weer ophalen, zal ik vragen welke code het is geweest. betreft een 2003 avalanche


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: automaat probleem
BerichtGeplaatst: za nov 02, 2013 17:12 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo maart 27, 2011 10:51
Berichten: 71
special gold limited schreef:
pavement pounder schreef:
Liever zou ik weten welke code het presies was.
Er zijn meerder kleppen in de valve body.
Wellicht de force motor ? maar dan ga je gokken. het kan van alles wezen.
Wat voor bak en bouwjaar had je ook alweer ?


Dag, ik moet hem nog weer ophalen, zal ik vragen welke code het is geweest. betreft een 2003 avalanche



Net weer opgehaald, en geen problemen gehad.

De fout code die erin zat was p0758 2-3 shift conta sol circuit.

Dus voor wie het weet wat het in houd?

ik hoor het graag .


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: automaat probleem
BerichtGeplaatst: za nov 02, 2013 17:58 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Dat is dus de shift solenoid die van 2 naar 3 schakelt.
Als het nou vaker gebeurt moet die solenoid vervangen worden.
Is heel gemakkelijk, pan eraf en achterop de valvebody zitten er 2 solenoids, 1-2 en 2-3.
Stekkertje los, schroefje los en vervangen maar.
Hoeveel km heeft ie gelopen ?
Hij moet wel heel veel km gelopen hebben als de kleppen versleten zijn in de valvebody, achter de solenoids zitten ook hydrolische kleppen.
Het zijn aluminium kleppen die sterk in een aluminium kleppenhuis zitten, dus het kan best slijten maar dat duurt even.
Is waarschijnlijk een 4L60E ? bij een 4L80E is het praktisch hetzelfde hoor.
Hoogst waarschijnlijk kun je zelf de ecm ook resetten op deze code als het weer gebeurt door de accu pool los te halen voor enkele minuten(let op code van de radio)

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: automaat probleem
BerichtGeplaatst: za nov 02, 2013 19:17 
Offline
Trucker

Geregistreerd: zo maart 27, 2011 10:51
Berichten: 71
pavement pounder schreef:
Dat is dus de shift solenoid die van 2 naar 3 schakelt.
Als het nou vaker gebeurt moet die solenoid vervangen worden.
Is heel gemakkelijk, pan eraf en achterop de valvebody zitten er 2 solenoids, 1-2 en 2-3.
Stekkertje los, schroefje los en vervangen maar.
Hoeveel km heeft ie gelopen ?
Hij moet wel heel veel km gelopen hebben als de kleppen versleten zijn in de valvebody, achter de solenoids zitten ook hydrolische kleppen.
Het zijn aluminium kleppen die sterk in een aluminium kleppenhuis zitten, dus het kan best slijten maar dat duurt even.
Is waarschijnlijk een 4L60E ? bij een 4L80E is het praktisch hetzelfde hoor.
Hoogst waarschijnlijk kun je zelf de ecm ook resetten op deze code als het weer gebeurt door de accu pool los te halen voor enkele minuten(let op code van de radio)



Dank voor het antwoord, geeft wel een stukje geruststelling.

hij heeft 165000 miles erop staan (usa import)

gr. sandor


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling