pavement pounder schreef:
Dat is dus de shift solenoid die van 2 naar 3 schakelt.
Als het nou vaker gebeurt moet die solenoid vervangen worden.
Is heel gemakkelijk, pan eraf en achterop de valvebody zitten er 2 solenoids, 1-2 en 2-3.
Stekkertje los, schroefje los en vervangen maar.
Hoeveel km heeft ie gelopen ?
Hij moet wel heel veel km gelopen hebben als de kleppen versleten zijn in de valvebody, achter de solenoids zitten ook hydrolische kleppen.
Het zijn aluminium kleppen die sterk in een aluminium kleppenhuis zitten, dus het kan best slijten maar dat duurt even.
Is waarschijnlijk een 4L60E ? bij een 4L80E is het praktisch hetzelfde hoor.
Hoogst waarschijnlijk kun je zelf de ecm ook resetten op deze code als het weer gebeurt door de accu pool los te halen voor enkele minuten(let op code van de radio)
Dank voor het antwoord, geeft wel een stukje geruststelling.
hij heeft 165000 miles erop staan (usa import)
gr. sandor