Wie heeft er nog bladveren liggen van een silverado uit 1999. Volgens mij zijn de bladveren van 1999 tot 2006 gelijk. Ik vond mijn net gekochte truck eigenlijk heerlijk soepel rijden

maar toen ik vorige week een aanhanger achter mijn truck zette reed ie echt verschrikkelijk. Het leek wel een hardtail. Wat blijkt na inspectie op de brug, beide bladveren gebroken en enorm doorgezakt.
Mijn vraag is eigenlijk ook. Meeste van de tijd rij ik zonder trailer. Ik houd van een comfortabele auto en hoef helemaal niet haaks de bocht om als een kart. Ik wil een paar keer per maand een aanhanger trekken die tussen de 1100 en maximaal 1500 kg gaat wegen. Moet ik zwaardere bladveren monteren, maar ik wil geen stugge stuiterbak. Of de normale bladveren met lucht ondersteuning. Of in combinatie met high jackers? Mijn ervaring met die luchtschokbrekers is helaas wel dat ze altijd leeglopen. Als ik nieuwe standaard bladveren koop met nieuwe dempers zit ik dan goed? Dit lijkt voor mij het beste namelijk.
Er zat een kleine flowmaster demper onder mijn truck en ik vond het geluid echt verschrikkelijk. Tussen de 80 en 110 was het net alsof de hele cabine mee resoneerde en ik had het gevoel dat de motor ook slecht liep op dit kleine dempertje. Zagend lopend bij rustig cruisen en ook niet mooi acceleren. Gisteren via Tyra een grote demper binnen gehad en alles netjes TIG onder de auto gelast. Ongelooflijk, het lijkt wel een nieuwe. Hij loopt echt veel beter, sterker, het zagen is weg en het hinderlijke geluid ook. Heel opvallend vond ik dat met de open uitlaat het schakelen ook slecht ging. Vooral van 3-4 was een flinke schok voelbaar en de motor hield ook altijd net voor het schakelen een beetje in. Dat is nu helemaal weg en hij schakelt als boter. Weet iemand hoe dat komt? Er zit een Prins G3 LPG injectiesysteem in. Gebruikt dit Prins systeem de bestaande 2 lampda sensoren , dat zou het verklaren. Nou ja, ik ben weer een stuk blijder met mijn truck.