Het is nu vr mei 02, 2025 18:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di aug 20, 2013 22:31 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 12:43
Berichten: 296
Sponzig remmen doen ze allemaal, troep die standaard remmen.
Ik ben overgestapt op een Wilwood big brake kit en Dot4.
Remt nu heel goed.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 21, 2013 12:13 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 12, 2013 20:07
Berichten: 2549
Woonplaats: Zaandam
In P gooien schijnt weinig te helpen bij een hogere snelheid,zag ik bij myth-busters geloof ik.Rustig de handrem gebruiken.rustig dus.

_________________
Ram 1500 Laramie 5.7 Hemi 2011-tuned. :laughing6:
Michiel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 21, 2013 13:42 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 13:13
Berichten: 231
Even gecheckt bij mijn 2003. Alles heeft wel wat roestaanslag inderdaad. Ik wil ze even ontroesten en behandelen. Wat zou ik het beste kunnen gebruiken dat een langdurige bescherming geeft. Denk zelf aan opschuren, dagje of twee Fertan in laten trekken en daarna een waxcoating (motip waxcoating anti-roest transparant/bruin, prima ervaring mee)

Wat doe jij met de rest van je leidingen nu? Ik neem aan dat je alles 'even' behandelt?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 21, 2013 22:10 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za dec 29, 2012 20:19
Berichten: 78
AVA2009 schreef:
Sponzig remmen doen ze allemaal, troep die standaard remmen.
Ik ben overgestapt op een Wilwood big brake kit en Dot4.
Remt nu heel goed.


wat houd zo een kit dan in en hoeveel kost dit?

Mvg


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 21, 2013 22:19 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 12:43
Berichten: 296
Grote schijven, 14" (35,5 cm) voor en achter en calipers met 6 zuigers voor (i.p.v. de standaard 2) en 4 zuigers achter.

Ik was 3800 usd kwijt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 21, 2013 22:21 
Offline
Pro Trucker

Geregistreerd: wo mei 05, 2010 17:59
Berichten: 3161
Als gooi je er schijven op zo groot als een frisbee maakt toch niet uit? Het gaat toch om de leidingen als ik het goed begrijp?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 22, 2013 7:58 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 29, 2010 16:00
Berichten: 385
Woonplaats: Pijnacker
Gisterenavond even contact gehad met Ronald en de overige remleidingen zijn in bijna net zo slechte staat. Met name de eerste 20-30cm vanaf de ABS pomp is erg slecht; sommige leidingen zijn 1.5x zo dik door de roest. Na die 20-30cm valt het wel mee (oppervlakkige roest). Veiligheid voor alles dus geen stukjes vervangen en hij vervangt nu gewoon alles door koperleidingen. Hij gebruikt dezelfde diktes als origineel en maakt alle remleidingen zo exact mogelijk na aan de fabrieksleidingen.

Inmiddels is de hoofdleiding naar achteren, de 2 leidingen op de achteras en de leiding linksvoor vervangen. Het is erg veel werk maar ik begreep dat mijn bodylift wel enorm helpt omdat je er anders nauwelijks bij kunt komen. Met name bovenlangs de benzinetank. Als je het zo mooi en origineel mogelijk wilt hebben en je hebt geen bodylift dan zou je eigenlijk de tank moeten laten zakken. De fittingen zitten soms zo vastgeroest aan de leiding dat hij een 2m lange breakerbar nodig heeft om ze los te krijgen zònder de beugels van de ABS-pomp te breken. Wat een kut-ontwerp van GM; dit hebben we nog nooit eerder gezien op een relatief jonge auto. Als je dit niet regelmatig controleert (en bij de APK zie je niet alles door de 'verstopte' leidingen), is het gewoon een rijdende tijdbom :shock:

Hierbij nog een fotootje van een deel van de remleiding linksvoor :

Afbeelding

_________________
'76 Dodge W200, '91 & '01 Jeep Cherokee, '02 Chevy Avalanche
www.facebook.com/chaosboyz4x4rally


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 22, 2013 9:25 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 13:13
Berichten: 231
Er lopen ook zo veel remleidingen viel me al op... zonder bodylift een zo goed als onmogelijke taak inderdaad.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 22, 2013 9:35 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 12:43
Berichten: 296
RickyV8 zitten ook andere leidingen bij.
Grotere schijf, grotere remblok dus groter remoppervlak, meer zuigers dus meer remkracht, betere leidingen dus geen sponzig remgedrag.

Verstandig dat je alles laat vervangen Mike.
Ik laat mijn Avalanche ook even controleren volgend jaar.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 22, 2013 9:39 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 29, 2010 16:00
Berichten: 385
Woonplaats: Pijnacker
AVA2009 schreef:
RickyV8 zitten ook andere leidingen bij.
Grotere schijf, grotere remblok dus groter remoppervlak, meer zuigers dus meer remkracht, betere leidingen dus geen sponzig remgedrag.

Verstandig dat je alles laat vervangen Mike.
Ik laat mijn Avalanche ook even controleren volgend jaar.


Zou ik zeker even doen Djurre; jij hebt je onderzijde helemaal in de Dinitrol laten spuiten dus grote kans dat dat over de remleidingen is gespoten en je de roest niet in één oogopslag ziet. De Avalanche-rijders die ik tot nog toe heb gesproken en foto's van heb ontvangen via Whatsapp, tonen allemaal hetzelfde beeld : fikse roest. Neem geen risico maar controleer het zelf voortijdig. In mijn geval dan maar grondig en alles in één keer vervangen door koper. Duurder maar overleeft de auto ruimschoots.

V.w.b. de meegeleverde remleidingen waar jij het over hebt in je big brake kit: dat zijn alleen de flexibele leidingen. Vermoedelijk zijn het bij jou met staal omvlochten leidingen om te zorgen dat ze niet (minimaal) uitzetten bij hoge remdruk waardoor je een minder soft remgevoel krijgt in je rempedaal. Alle andere leidingen blijven gewoon zitten.

_________________
'76 Dodge W200, '91 & '01 Jeep Cherokee, '02 Chevy Avalanche
www.facebook.com/chaosboyz4x4rally


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 22, 2013 9:42 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 13:13
Berichten: 231
Als je even gaat zoeken kom je echt extreme gevallen tegen:
http://chevyavalanchefanclub.com/cafcna ... ic=97388.0

Ik duik er morgen nog dieper onder, maar wat ik tot nu toe heb gezien is geenszins zoals in dat topic hierboven. Roest is wel duidelijk te zien overigens, zoals op meer delen onder de Avalanche, maar dat heb ik al eens kaal gemaakt en behandeld...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 22, 2013 9:43 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 12:43
Berichten: 296
Dat klopt Mike, waardoor er op die leidingen extra druk komt te staan.
Tijdens de Waxoyl antiroestbehandeling zijn delen die niet mee gespoten mochten worden zoveel mogelijk ontzien.
Maar ik zie wel even, mijn Avalanche heeft nu 98000 km gereden en heeft de laatste 3 winters nauwelijks gereden, misschien valt het mee.
Maar ga het zeker laten onderzoeken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 22, 2013 9:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 29, 2010 16:00
Berichten: 385
Woonplaats: Pijnacker
MellyVan schreef:
Als je even gaat zoeken kom je echt extreme gevallen tegen:
http://chevyavalanchefanclub.com/cafcna ... ic=97388.0

Ik duik er morgen nog dieper onder, maar wat ik tot nu toe heb gezien is geenszins zoals in dat topic hierboven. Roest is wel duidelijk te zien overigens, zoals op meer delen onder de Avalanche, maar dat heb ik al eens kaal gemaakt en behandeld...


Klopt; de mijne zagen er ook zo uit. Vergis je niet in de foto's op dat forum; de belichting maakt dat het roest er veel roder en heftiger uit ziet. Mijn leidingen waren ook zo. Gevoeligste punten zijn de eerste 30cm rondom de ABS pomp, de leiding boven je benzinetank (ligt op het frame; stom stom stom) en achter het linkerachterbinnenscherm. Maar controleer alles want bij mij zijn delen van de voorste remleidingen ook flink aangetast.

AVA2009 schreef:
Dat klopt Mike, waardoor er op die leidingen extra druk komt te staan.
Tijdens de Waxoyl antiroestbehandeling zijn delen die niet mee gespoten mochten worden zoveel mogelijk ontzien.
Maar ik zie wel even, mijn Avalanche heeft nu 98000 km gereden en heeft de laatste 3 winters nauwelijks gereden, misschien valt het mee.
Maar ga het zeker laten onderzoeken.


Kilometerstand maakt niks uit in dit geval; lees de forums er maar op na. Sommige zijn na zes jaar en geen winters al zo aangetast. Het heeft gewoon met de materiaalkeuze en het klimaat te maken.

Inmiddels nog een paar fotootjes van enkele vervangen remleidingen. Let ook op de soms bizarre bochten en vormen die de leiding heeft. Dit is geen creatieve uitspatting van Ronald, maar 1-op-1 nagemaakt van de bestaande leidingen om het zo origineel mogelijk te houden :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
'76 Dodge W200, '91 & '01 Jeep Cherokee, '02 Chevy Avalanche
www.facebook.com/chaosboyz4x4rally


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 22, 2013 22:16 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2012 9:23
Berichten: 1181
Woonplaats: Deventer
Veel geluk gehad zeg :shock: :shock:
Kon die ANWB-er niet even voor je langs de stort?? lijkt me wel leuk, alleen iets hoger om te tillen :D :D

_________________
Martin
1996 Dodge Ram 1500 5.9 (Helaas verkocht)
2013 Mazda CX5 GtM
Skyteam Monkey (volledig custom)

http://www.thaise-wok-lotus.nl
Apeldoorn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 23, 2013 19:57 
Offline
Trucker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 13:13
Berichten: 231
Ik heb vandaag een dagje onder de auto doorgebracht. Weet nu wel hoe alles loopt en is nog wel te doen om dat opnieuw aan te leggen, maar ik zou dan niet de originele route naar achter volgen. Gewoon naast de chassisbalk af ipv erop en over de benzinetank.

Gelukkig hoef ik er nog niets aan te doen, maar heb uit voorzorg alles kaalgeschuurd en behandeld. Roestaanslag zit werkelijk overal, maar gelukkig in een heel vroeg stadium.

Mrobers, bedankt dat je me erop hebt gewezen, voel me weer een stuk zekerder in de auto!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling