MellyVan schreef:
Als je even gaat zoeken kom je echt extreme gevallen tegen:
http://chevyavalanchefanclub.com/cafcna ... ic=97388.0Ik duik er morgen nog dieper onder, maar wat ik tot nu toe heb gezien is geenszins zoals in dat topic hierboven. Roest is wel duidelijk te zien overigens, zoals op meer delen onder de Avalanche, maar dat heb ik al eens kaal gemaakt en behandeld...
Klopt; de mijne zagen er ook zo uit. Vergis je niet in de foto's op dat forum; de belichting maakt dat het roest er veel roder en heftiger uit ziet. Mijn leidingen waren ook zo. Gevoeligste punten zijn de eerste 30cm rondom de ABS pomp, de leiding boven je benzinetank (ligt op het frame; stom stom stom) en achter het linkerachterbinnenscherm. Maar controleer alles want bij mij zijn delen van de voorste remleidingen ook flink aangetast.
AVA2009 schreef:
Dat klopt Mike, waardoor er op die leidingen extra druk komt te staan.
Tijdens de Waxoyl antiroestbehandeling zijn delen die niet mee gespoten mochten worden zoveel mogelijk ontzien.
Maar ik zie wel even, mijn Avalanche heeft nu 98000 km gereden en heeft de laatste 3 winters nauwelijks gereden, misschien valt het mee.
Maar ga het zeker laten onderzoeken.
Kilometerstand maakt niks uit in dit geval; lees de forums er maar op na. Sommige zijn na zes jaar en geen winters al zo aangetast. Het heeft gewoon met de materiaalkeuze en het klimaat te maken.
Inmiddels nog een paar fotootjes van enkele vervangen remleidingen. Let ook op de soms bizarre bochten en vormen die de leiding heeft. Dit is geen creatieve uitspatting van Ronald, maar 1-op-1 nagemaakt van de bestaande leidingen om het zo origineel mogelijk te houden