Het is nu wo jun 18, 2025 21:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Inbouwen radio C1500
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 14:09 
Nieuw

Dit kan toch allemaal niet zo moeilijk zijn ?
Gewoon bij een parts stealer in Nederland bestellen.
Bijvoorbeeld bij catalina USA parts of een andere. Heeft alles wel liggen voor Chevy , en anders binnen paar dagen wel .
Doe ik ook wel eens als ik iets snel wil hebben.

My2c

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 17:20 
Pro Trucker

Je had na je eerdere ervaringen, ook even door kunnen vragen toen je het inbouw frame bestelde, of je voor de bedrading nog iets nodig had. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
En anders gewoon oude stekkers eraf knippen en een iso stekker eraan solderen.
Als knippen en plakken niet jouw ding is, even bellen met Carschop Fortuin die hebben het wel.

# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 15, 2010 18:06 
Big Alf schreef:
Je had na je eerdere ervaringen, ook even door kunnen vragen toen je het inbouw frame bestelde, of je voor de bedrading nog iets nodig had. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
En anders gewoon oude stekkers eraf knippen en een iso stekker eraan solderen.
Als knippen en plakken niet jouw ding is, even bellen met Carschop Fortuin die hebben het wel.

Had ik kunnen doen maar ik heb altijd Europeanen en Japanners gereden en als je dan bijvoorbeeld homokineethoezen bestelde werd er netjes gevraagd of je dan ook vet, splitpennen en klemmen nodig had. Daar denkt men met je mee, dat mis ik bij alle tenten waar ik tot nu toe geweest ben een beetje. Daarom ben ik zo blij met de mensen hier die wel meedenken en zoniet dan helpen ze achteraf. Thanks! :wink:

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2010 9:55 
Trucker

Ik zou kiezen voor solderen, ik vind dat er sowieso al weinig ruimte is achter het dash, en om dan ook nog dikke verloopstekkers te moeten hebben. Vind ik zonde, maar dat kun je ook zeggen van solderen, maar dat is een keuze die je zelf moet maken ;)

1988 Chevy K1500 - Sold...

1996 Dodge Ram 2500 Cummins

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2010 10:10 
Op zich een idee maar wanneer ik begon te solderen op school rende de hele klas incl. leraar naar buiten. :lol:

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2010 10:39 
Trucker

Bij mij ook hoor, maar dat had ook te maken met het schoolmateriaal. soldeerbouten uit het jaar nul met de precisie van een zwabber. Los soldeervet en tin, zal wel goedkoper zijn.

Tegenwoordig met modern tin met hars kern, hete soldeerbout onder tegen draad, warm laten worden wanneer warm genoeg, modern soldeertin erboven op en het vloeit super. Wel klemmetjes gebruiken ander verbrand je je klauwen. Maar ik snap je standpunt ( zie mijn k1500 draadje ;) ). Is er geen buurman/buurvrouw/neefje/nichtje die je een pils kan aanbieden om even te helpen solderen.

voor mij geld op volgorde
Super
- originele ISO stekkers (niet altijd voor handen)
- solderen (mooist is met krimpkouzen, isolatie tape voor aftakkingen)
- verloopstekkkkers
- knijpverbingen (die blauwe/rode/etc die je met zo'n tang kan fijnknjipen)
- lasdopjes
- kroonstenen
- scotch blokjes (slechter dan kroonsteen door de verbindingsweerstand, oogt wel beter)
Bagger

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2010 16:45 
Pro Trucker

Ik heb vandaag toevallig voor mijn eigen truck een kabel setje gehaald bij Fortuin.
Bestaat uit aansluitkabel een een iso kabel, daarna gewoon ff kleur op kleur met elkaar verbinden.
Ik heb ze aan elkaar gesoldeerd met daarna een krimpkousje erover voor de isolatie
Werkt super en het hebt geen geklooi met eerst doormeten welke kabels waarvoor zijn.
De kosten waren ± 17 euries voor de GM kabel en 10 euries voor de ISO stekker

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2010 17:38 
Ik heb exact uitgelegd aan ze wat ik van plan was en dat ik een Chevy C1500 stekker uit m'n dash had steken en een JVC KD-R801 autoradio in m'n handen had en dat dat aan elkaar moest passen.

Zoals eerder beklaagd denken de hufters opnieuw niet mee en sturen alleen een verloop van Chevy naar kale snoeren.
Tot op heden godverdomme nog niet één bedrijf gevonden wat WEL logisch na kan denken, stelletje prutsers bij elkaar.
Kon ik dus vandaag na een dag hard werken alsnog haastend naar de Brezan (die ik vanochtend gebeld had OF ze de stekker hadden die ik nodig had en OF ie ook daarwerkelijk op voorraad was, ja IK denk wel na)

Op de heenweg achter half Nederland gehangen en dan alleen de bellende huisvrouwen die niet harder gaan als 40.
Eindelijk bij Brezan aangekomen een snotlul achter de balie die er net 2 dagen werkte en niets snapte.
Collega erbij die me de stekker gaf.
Wil ik per pin afrekekenen...
Hebben die graftakken een van de goedkoopste pin apparaten waardoor je pas niet herkend wordt (die het wel degelijk bij 95% van de winkels gewoon doet)
Kon dus alsnog zonder stekker weer naar huis!!!

NIKS maar dan ook NIKS verloopt tot op heden vlekkeloos.
Ik hoop dat ik een verkooppunt voor USA shit ga vinden waar men wél kan denken anders is het echt gauw over en koop ik gewoon een nieuwe Avalanche, kan ik tenminste gewoon naar de dealer...

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2010 17:44 
Trucker

Ik zeg doen :mrgreen:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2010 17:48 
Pro Trucker

Dit is nu al het zoveelste topic waarin je aangeeft/klaagt, dat je met te weinig info/onderdelen thuis bent gekomen.
Wie is er hier nu de sukkel ???? Een ezel .............................. (verder zelf invullen) :D :D :D :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2010 18:10 
Vandaar dat ik OVERDUIDELIJK aan Fortuin doorgaf dat ik een EUROPESE radio in een Chevy C1500 uit 1994 wilde inbouwen en ALLES wilde bestellen wat ik daarvoor nodig had, Einstein. :thefinger:

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2010 19:21 
Pro Trucker

Dan had jij zeker een andere verkoper dan ik, want ik vroeg ook om alle benodigde kabels en stekers en kreeg ook alles mee :D :D :D
Je zal dan wel gewoon pech hebben :?: :?: Overigens heeft iedere beetje automaterialen zaak ISO stekkers op voorraad en Halfords heeft ze ook

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jun 16, 2010 19:56 
Heavy Trucker

kotey schreef:

Zoals eerder beklaagd denken de hufters opnieuw niet mee en sturen alleen een verloop van Chevy naar kale snoeren.

Tot op heden godverdomme nog niet één bedrijf gevonden wat WEL logisch na kan denken, stelletje prutsers bij elkaar. ja IK denk wel na)

Op de heenweg achter half Nederland gehangen

een snotlul achter de balie die er net 2 dagen werkte en niets snapt

Hebben die graftakken een van de goedkoopste pin apparaten waardoor je pas niet herkend wordt
Kon dus alsnog zonder stekker weer naar huis!!!

NIKS maar dan ook NIKS verloopt tot op heden vlekkeloos.
...

Dit soort uitspraken/woordkeuzen hoor ik bijna dagelijks, alleen je bent er nog één vergeten
IK ZIT OP SLOPERSHOOGTE :D :lol: :D :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 17, 2010 8:51 
Trucker

kotey schreef:
Zoals eerder beklaagd denken de BLEEEEP opnieuw niet mee en sturen alleen een verloop van Chevy naar kale snoeren.

Waarom ga je dan niet naar de bouwmarkt en haal je zo'n set met aanknijpstekkers op? De originele Chevy stekkers gebruik je nooit weer. Eventjes de kabels 1 voor 1 strippen en verbinden en je bent klaar, 10 minuten werk. Halfords heeft wel ISO stekkers, kosten max 10 euro. Stuur je de chevy naar kale stekker terug naar de leverancier.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jun 17, 2010 9:34 
Rookie:

Uiteindelijk is alles op te lossen, daar gaat het ook helemaal niet om.

Maar als jij een patatzaak binnen loopt en je bent aan de beurt en roept: "een patatje".
Dan wordt er 9 van de tien keer gevraagd "patat met of patat zonder?"
Of niet?

Dan ontstaat hier op dit forum nu een beetje de discussie wie er dom is;
IK omdat ik uit mezelf niet weet wat ik allemaal nodig heb wanneer ik voor het eerst in m'n leven een EU radio wil inbouwen in een USA car.
Of het bedrijf wat materialen levert om EU radio's in USA cars in te bouwen en niet even bij de eerste bestelling meldt dat ik nog meer nodig heb om de klus te klaren.

Beetje loos geouwehoer natuurlijk, maar zoals op elk forum wast de ene hand de andere en kun je als nieuwkomer nu eenmaal niet de gevestigde orde direct door het slijk halen.
Ik doe dat wel, ik heb gelijk maar ik begrijp dat ik daarin hier en daar wat commentaar krijg.
Zo werkt dat op ieder forum als nieuweling. :wink:

Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]