Het is nu za mei 03, 2025 16:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di okt 05, 2010 14:20 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 28, 2009 12:23
Berichten: 343
Woonplaats: ˙˙˙suǝƃɹǝu ǝpuǝʞnǝu uɐʌ uǝppıɯ ʇǝɥ uı
PT Cruiser schreef:
Tow/Haul is volgens mij eerder een elektronische regeling.

Degiene die je boîte reviseert zal dat wel weten denk ik.

Inderdaad, ander schakelprogramma. Bak van Alex is een 4L60E en deze wordt electronisch aangestuurd.
Topic-starter heeft mechanische bak, met de mogelijkheid tot Overdrive.

_________________
'07 GMC Sierra
'88 Chevrolet Sprint
'72 Oldsmobile Delta 88 Royale
'65 Ford Mustang
'59 DeSoto


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 05, 2010 20:02 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Even een vraagje tussen door. Kan je tijdens het rijden de Tow/Haul knop in en uit schakelen, of kan dit alleen in stilstand.
Ik reed laatst met een zware aanhanger met Tow/Haul ingeschakeld, maar tijdens het file rijden of in de stad schakelt de auto wel erg laat naar z'n 2 en/of 3.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 05, 2010 20:17 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
Big Alf schreef:
Even een vraagje tussen door. Kan je tijdens het rijden de Tow/Haul knop in en uit schakelen, of kan dit alleen in stilstand.
Ik reed laatst met een zware aanhanger met Tow/Haul ingeschakeld, maar tijdens het file rijden of in de stad schakelt de auto wel erg laat naar z'n 2 en/of 3.


Kan (en mag) tijdens het rijden.

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 11, 2010 8:54 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 12:43
Berichten: 296
Om hier even op in te haken, ik heb alleen PRDN321 en dus geen handmatige overdrive.
Op vakantie merke ik bij in de bergen rijden dat ie vrij regelmatig terug schakelde naar z'n 3 als het te stijl werd.

Kan ik dan beter de bak in z'n 3 zetten?

Overigens wel irritant dat je 'm niet in elk gewenste versnelling kan vast zetten, ik zou 'm dan gewoon in z'n 4 vastzetten, dan maar niet met 130 de berg op.

Overigens komt er binnenkort een Magnacharger op en dan worden de schakelmomenten ook gewijzigd, dus dan zal alles wel weer anders zijn.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 11, 2010 21:21 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 13, 2010 17:55
Berichten: 169
Normaal gezien zal je schakelpatroon PRND321 zijn.

Als je echt in 4 wil blijven, dan moet je wat sneller rijden. Anders naar 3 gaan en wat trager rijden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 11, 2010 22:07 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 30, 2009 22:12
Berichten: 1554
Ik rij bergop in D (ik heb ook PRDN321), de bak regelt zelf wel als hij terug moet schakelen. Bergaf in 3 en soms in 2 zodat ik niet constant op de rem moet hangen.

_________________
groeten Alex
......................_____
.........________//__{\_____
,,,,,,,/__(O)___//___/__(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di okt 12, 2010 13:54 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 11:55
Berichten: 1123
Klopt de bak in D en de cruisecontrol op 125km/u en de auto het lekker verder zelf uit laten zoeken welke versnelling hij daarvoor nodig heeft 8)

_________________

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2010 8:55 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 12:43
Berichten: 296
Maar dan heb je dus wel dat ie bij een weg met veel steile hellingen continu terugschakelt.
Op zo'n moment zou ik 'm liever in z'n 4 vastzetten, dan loopt de snelheid maar iets terug, want het is altijd dat hij het dan net niet trekt in z'n 4.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo okt 13, 2010 12:11 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 10, 2008 11:55
Berichten: 1123
Als je het niet erg vindt dat de snelheid terugloopt moet je in bergachtig terrein de cruise-control niet gebruiken. Dan kan je zelf met het gaspedaal regelen of er teruggeschakeld wordt of niet.

_________________

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2010 22:26 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 17, 2010 23:59
Berichten: 1217
Woonplaats: noordkop
Interressante uiteenzettingen.
Ik heb dan wel een Ford; de ideeen zijn hetzelfde. Ik gebruik de overdrive echt als een handmatige vierde versnelling; boven de 50mijl (2000omw) schakel ik in en dan loopt ie heerlijk 1500omw.
Als ik dus net onder de 50mijl schiet, op ik koers op een stoplicht aan, even de overdrive uit. Er zijn Ford Experts die zeggen dat je in O/D kunt blijven rijden; ik vind de motor mooiere omwentelingen maken als ie lichter trekt. Ik geloof ook, dat het voor het behoud van je bak is. In O/D komt het volle vermogen bij accelereren op je planetaire tandwielen; O/d uit staat ie middels koppelingsplaten geschakeld, dat lijkt me beter.

_________________
groetjes Ton van der Sluijs

www.technomotion.nl
"Draaibanken, dat benne rare mensen meheer SonnebergheAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling