mrobers schreef:
Last but not least kun je ook je originele tune uitlezen, opsturen naar Maikel in de USA en van hem een complete custom tune terug krijgen, gebaseerd op eventuele aanpassingen die je aan je truck hebt gedaan (denk aan andere uitlaten, openlucht filter, grotere injectoren, supercharger etc. etc.).
Wie is Maikel, hoe kan ik 'm bereiken en zijn daar kosten aan verbonden?
Forum gaf niet echt uitsluitsel; men beweert dat de ECM en de TCM geen invloed kunnen uitoefenen op de overige functies. Toch blijf ik rare verschijnselen houden.
Maar, ik zet wel door, want ik wil die extra paardjes laten rennen.
Dus, opnieuw de canned tune "Diablo Tune" gebruikt en eens even op een lange, rechte en verlaten weg uitgeprobeerd:
Met mijn beperkte meetmethodes kwam ik oorspronkelijk rond 10 sec. van 0 naar 100 km/h en nu tussen de 8,5 en 9 sec.
Maar verschillende tests geven veel florisantere waardes op, zoals
http://www.edmunds.com/gmc/sierra-1500/2007/road-test-specs.html of
http://www.pickuptrucks.com/html/2007/gmc/sierra/roadtest/page2.htmlWat doe ik verkeerd als ik deze waardes (6,7 sec) niet eens benaderen kan?
Daarnaast zou ik meer uitleg willen hebben over de verschillende onderdelen van zo'n tune; de documentatie is veel te summier. Ik kan kiezen voor bijv.:
Voor de ECM:
CAGS (Computer Aided Gear Selection)
DoD calibration (Displacement on Demand)
Converter calibration
Idle calibration
Injector calibration
Power enrichment
Spark calibration
Voor de TCM:
Shift Pressure Normal
Shift Pressure Sport/Tow
Shift RPM normal
Shift RPM Sport/Tow
Torque Management
Nou kan ik bij sommige items wel iets bedenken, maar enige uitleg zou best handig zijn.
Weet iemand daar iets over te roepen? Kan ik dat ergens vinden op het Internet?
Bij voorbaat dank.