AVA2009 schreef:
Vet man, goed geregeld allemaal.
Wat mij, ondanks de duidelijke fotobeschrijvingen, nog niet helemaal duidelijk is hoe de projector nou in de koplampbehuizing gemonteerd is?
Zit dit geschroefd, of gelijmd?
Ik heb niet op het kentekenbewijs staan dat afwijkende verlichting is toegestaan.
Of dat veel uitmaakt weet ik niet, want mijn Xenon wordt nu puur afgekeurd op het lichtbeeld.
Maar goed, ff normaal lampje erin en weer een jaar goedgekeurd, zo doet mijn APK keurmeester dat.
Ik weet zeker dat als de projectors het lichtbeeld binnen de norm houden dat hij gewoon wordt goedgekeurd.
Volgens mij is het geen vereiste toch dat je dat op je kentekenbewijs hebt staan wil je aftermarket Xenon setjes willen gebruiken?
De projectorunits zijn zo ontworpen dat ze in het bestaande gat van het originele lampje passen waarna je hem met bijgeleverde moer, veerring en spacer vastzet. Dus zonder een enkele modificatie aan de lampunit of reflector.
Het lichtbeeld van Xenon-lampen in de originele behuizing is diep triest (lees: domweg afwezig). Je verblindt er andere mensen mee, zeker in mijn geval waarbij mijn Avalanche een stuk hoger staat dan normaal; bij stoplichten schijn je recht in iemands murf

Voordeel is dat de bomen en verkeersborden ook goed worden verlicht
Zoals gezegd (en je ook kan zien op de foto) is het lichtbeeld van de projectors perfect en daarmee kom je door de keuring zonder steeds het lampje te moeten vervangen. Bij mij kwam hij er wel doorheen met die Xenon-lampen (dus zonder projector) omdat het op mijn kentekenbewijs staat.