Het is nu vr aug 29, 2025 20:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do apr 22, 2010 20:36 
Trucker

Big Alf schreef:
vuurblad schreef:
1 PK is ongeveer 1,5 KW (iets minder).

Het is net andersom 1 kilowatt = 1.341 PK

Klopt helemaal, had ik die fles wijn toch moeten latens staan. :drunken: :drunken: :drunken: :drunken:

Suzuki Vstrom 650 2005

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 22, 2010 20:44 
Trucker

alex2 schreef:
denben schreef:
in Belgie mag je niets veranderen aan het standaard vermogen ! op mijn vorige ride werd ik afgekeurd omdat er een luchtfilter en een sport collecter opzat
dus met een supercharger of dergelijke raak je hier nooit van je leven de keuring door

Ik weet niet hoe hij het voor elkaar heeft gekregen Ben, maar dit is toch een belgische pickup :dontknow:

viewtopic.php?f=8&t=5947

Wel heel gaaf zo'n supercharger, ik ben benieuwd AVA2009, hoe het gaat bevallen :!:

mmm misschien toch ooit eens een poging wagen dan :D geluid alleen al is superdik met een SC :drunken: :drunken: :drunken:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 08, 2010 17:35 
Trucker

AVA2009 schreef:
Weet je dat ik dit helemaal niet gecheckt heb hier in Nederland? :D

Maar volgens mij is dat hier geen probleem toch.... jongens?? :blackeye: :shock:

ik dacht dat je hooguit 10 of 15% meer vermogen mag hebben dan dat op het kenteken vermeld staat!?!?
maar zoals de anderen hier al zeggen zien ze het niet of weten ze het niet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 08, 2010 20:54 
Pro Trucker

Dat lijkt mij ook wel dik een supercharger. Gaat dit eigenlijk in combi met LPG?

Ben idd alleen bang dat ik m'n bak ga slopen.. Ik rij ook af en toe met een aardig aanhangertje..

Waar moet ik qua inbouwen ongeveer op rekenen?

Gr. Rick

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 08, 2010 22:46 
Trucker

brijs schreef:
AVA2009 schreef:
Weet je dat ik dit helemaal niet gecheckt heb hier in Nederland? :D

Maar volgens mij is dat hier geen probleem toch.... jongens?? :blackeye: :shock:

ik dacht dat je hooguit 10 of 15% meer vermogen mag hebben dan dat op het kenteken vermeld staat!?!?
maar zoals de anderen hier al zeggen zien ze het niet of weten ze het niet.

een meervermogen van 30 procent is zo in het kenteken te zetten het is max 40 procent maar bij 30 zit je veilig en dan heb je ook geen verzekerings technisch geneuzel

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo mei 09, 2010 11:14 
Heavy Trucker

Uit de regeling voertuigen, hoogdstuk 6 wijziging constructie, zie lid r :

Artikel 6.3
1.Bij wijziging in de constructie van een voertuig waardoor de onderstaande voertuiggegevens wijzigen, en na deze wijziging niet meer overeenstemmen met het kentekenregister, moet het voertuig voldoen aan de in bijlage IV, behorende bij artikel 3.7, voor het betrokken voertuig opgenomen eisen voor zover die eisen verband houden met de aangebrachte wijziging:
a. het aantal assen;
b. het aantal wielen;
c. de wielbasis van voertuigen met kettingaandrijving, met uitzondering van bromfietsen, indien deze meer dan 60 mm afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde en van overige voertuigen, met uitzondering van bromfietsen indien deze meer dan 2% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde;
d. een vergroting van de spoorbreedte van personenauto’s, bedrijfsauto’s met een toegestane maximummassa van ten hoogste 3.500 kg, bussen met een toegestane maximummassa van ten hoogste 3.500 kg en driewielige motorrijtuigen, indien deze meer dan 2% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde;
e. de lengte van voertuigen met een toegestane maximummassa van meer dan 3.500 kg, niet zijnde een personenauto indien deze meer dan 1% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde;
f. de afstand voorzijde voertuig tot hart koppeling van een motorvoertuig met een toegestane maximummassa van meer dan 3.500 kg indien deze meer dan 1% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde;
g. de afstand hart koppeling tot de achterzijde van aanhangwagens indien deze meer dan 1% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde;
h. de breedte van bedrijfsauto’s, bussen en aanhangwagen, indien deze meer dan 50 mm afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde;
i. de massa in rijklare toestand indien deze meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde;
j. de massa ledig voertuig, indien deze meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde;
k. de technisch toegestane maximummassa voertuig van voertuigen met uitzondering van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen;
l. het aanbrengen van een hefbare as op een bedrijfsauto met een toegestane maximummassa van meer dan 3.500 kg danwel aanhangwagen met een toegestane maximummassa van meer dan 3.500 kg;
m. de technisch toegestane te trekken aanhangwagenmassa’s van voertuigen met uitzondering van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen;
n. de motorcode of het motortype van motorvoertuigen;
o. het aantal cilinders van motorvoertuigen met uitzondering van bromfietsen;
p. de cilinderinhoud van motorvoertuigen;
q. de brandstofsoort van motorvoertuigen;
r. het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen alsmede het vermogen van overige motorvoertuigen, indien deze meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde;
s. de vering van de aangedreven as van motorvoertuigen met een toegestane maximummassa van meer dan 3500 kg;
t. de inrichtingsomschrijving van personenauto’s, bedrijfsauto’s, bussen en aanhangwagens;
u. het type carrosserie van personenauto’s, bedrijfsauto’s, bussen en aanhangwagens;
v. het aantal zitplaatsen van motorvoertuigen in gebruik genomen na 31 mei 2004 indien het aantal aanwezige zitplaatsen groter is dan het in het register vermelde aantal;
w. het aantal staanplaatsen van bussen;
x. de maximum constructiesnelheid van bromfietsen, en
y. het geluidsniveau bij stilstand en bijbehorend toerental van motorvoertuigen.
2.In aanvulling op het eerste lid moet voor de volgende wijzigingen in de constructie tevens worden voldaan aan de in bijlage IX opgenomen eisen met betrekking tot deugdelijkheid en weggedrag, voor zover deze van toepassing zijn op de betreffende voertuigcategorie:
a. de wielbasis, indien het een personenauto, bedrijfsauto met een toegestane maximummassa van ten hoogste 3.500 kg of bus met een toegestane maximummassa van ten hoogste 3.500 kg of motorfiets betreft;
b. de spoorbreedte, indien het een personenauto, bedrijfsauto met een toegestane maximummassa van ten hoogste 3.500 kg of bus betreft met een toegestane maximummassa van ten hoogste 3.500 kg;
c. de inrichtingsomschrijving, voor zover naar het oordeel van de Dienst Wegverkeer inbreuk is op de sterkte van de dragende constructie, indien het een personenauto, bedrijfsauto of bus betreft met een zelfdragende carrosserie, of
d. het type carrosserie, voor zover naar het oordeel van de Dienst Wegverkeer inbreuk is op de sterkte van de dragende constructie, indien het een personenauto, bedrijfsauto of bus betreft met een zelfdragende carrosserie.
3.In aanvulling op het eerste lid moet bij wijziging van de brandstofsoort in een al of niet tot vloeistof verdicht gas het voertuig tevens voldoen aan de in bijlage X, hoofdstuk 1, opgenomen eisen.
4.In aanvulling op het eerste lid moet bij wijziging van de brandstofsoort van een al of niet tot vloeistof verdicht gas naar benzine of diesel het voertuig tevens voldoen aan de in bijlage X, hoofdstuk 2, opgenomen eisen.

2011 E200CGI avantgarde Sport 125 edition, 2012 FIAT 500 0,9 turbo (voor vrouw en dochter)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]