Het is nu vr mei 02, 2025 10:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2011 18:48 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 194
Woonplaats: Tukkerland
Die jongens gaat het puur om het 4WD in de modder en zo.


ik wil ook met een K5 naar mijn werk rijden en wat dagelijkse dingetjes doen ermee, aanhangertje trekken...

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2011 19:28 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
dj.verhulst schreef:
Die jongens gaat het puur om het 4WD in de modder en zo.


ik wil ook met een K5 naar mijn werk rijden en wat dagelijkse dingetjes doen ermee, aanhangertje trekken...


Goed onderhoud! Dan gaat dat zeker weten zonder problemen goed komen.

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2011 20:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 194
Woonplaats: Tukkerland
Denk als je een behoorlijk exemplaar heb dat je met wat beleid er zeer lang lol van zo'n wagen kan hebben.

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 14, 2012 21:51 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 194
Woonplaats: Tukkerland
http://youtu.be/F1YXO2Eub0I

http://youtu.be/uwEkuKO9zLQ


Deze gast zegt dat ie bijna 1 op 11 loopt, wel interessant verhaal

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 1:26 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: ma dec 12, 2011 22:09
Berichten: 13
Ik rijd ook met een k30 6.2 diesel, ik rijd hiermee voor zover ik daar heel serieus naar gekeken heb zo'n beetje 1 op 7 a 8 maar dan geef ik wel redelijk gas en weinig lange afstanden.
kwa onderhoud gooi in er gewoon minerale olie in en kijk ik een beetje wat ik rijd en hoe de olie eruit ziet en dan zie ik wel wanneer ik het vervang. ( sowieso 1 x per jaar )
die van mij is ook inschakelbare 4x4 met vrijloopnaven op de vooras wat goed werkt , wil alleen nog eens een limited sper diff monteren, is toch wel lekker als je het zand in duik.
ook voorzien van een th400 ( 3 bak ) dit is wel een punt wat ik een beetje nadelig vind, op de snelweg houd ik hem meest op 80 a 90 km dan maakt ie al redelijk veel toeren ( en lawaai ) maarja dat weet je als je zo'n auto koopt

ik heb laatst de kruisstukken van me vooras vervangen ( van de steekassen ) mocht je een 4x4 gaan kopen zou ik er wel even naar kijken hoe het daarmee gesteld is en of er een smeernippel op zit, als je een beetje handig bent is het niet zo'n probleem om ze te vervangen maar het is toch wel lekker als ie gewoon goed is.


meer heb ik niet te zeiken , het zijn gewoon onwijs brute bakken, het rijd heerlijk en je heb altijd bekijks !

_________________
Robert

Chevy K30 6.2L diesel '85.
Kawasaki Z1000 '08
Zundapp 517 50cc '69
Kreidler Florett Buffeltank 50cc '66
Honda CD50 70cc '77
Yamaha Neo's 50 cc '11


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 8:28 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 194
Woonplaats: Tukkerland
als ik me juist heb laten informeren is de reductie van een K30 iets korter dan van een K5.

wat ik ook hoor als je een andere automaat monteert met overdrive dan maak je minder toeren wat geluid en verbruik drukt.

ik gebruik full synthetisch olie voor mijn 20 jaar oude bmw K75 motor maar ding is wel zuiniger ipv de gebruikelijke half synthetische.
geen idee wat dergelijk dik blok ermee doet, als de toleranties voor de zuigers en zuigerveren en de cilinders grof zijn vervuild ie zijn olie wel erg snel, en ik heb de indruk dat veel 6.2 veel tijd nodig hebben om warm te worden. dus vluchtige vervuiling/condens minder snel volledig verdampt en uit de olie verdwijnt

zou ook snel toch een water en olie temperatuur meter monteren.

denk ook dat je met een K5/K30 niet te verlegen moet zijn ..... lijkt me wel leuk om ermee naar mijn werk te gaan, mijn baas rijd een landrover discovery2 en er staan de nodige andere dure wagens en dat er dan een dikke K5 letterlijk boven de rest uitsteekt .....

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 18:41 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Ik heb zelf ook met die gedachten rond gelopen, dit is in grove lijnen het verhaal van een werknemer van Fina waarmee ik
toen heb gesproken.

Als ik het goed begrijp gaat je voorkeur naar een belastingvrije Blazer met een diesel motor.
Ik weet niet welke motor olie GM adviseert maar volgens mij is dat minerale olie 15W40
Dan zou ik daar niet zomaar full synthetische olie in kieperen! Die olie is agressiever als de voorgeschreven minerale olie
en zal dus het vuil in je blok los weken. Dat vuil gaat dan verstoppingen veroorzaken in de kleinere kanaaltjes waardoor oa
je lagers niet meer goed gesmeerd zullen worden! Je motor krijgt als het ware hart infarcten te verwerken, tot dat hij
op een gegeven moment komt te overlijden.... :(

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 19:12 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 10, 2010 0:25
Berichten: 232
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hier staan alle olieen voor een chevrolet met 6.2 Diesel:

file:///I:/Chevrolet%20K30/K30%20info/1985%20CHEVROLET%20TRUCKS%20K30%204WD%20PICKUP%206.2L%208-cyl%20Engine%20Code%20[J]%20Diesel%20-%20AMSOIL%20Online%20Product%20Application%20Guide.htm

15W40 vol synthetisch dus!

_________________
Waar een wil is een weg, voor waar geen weg is heb ik chev!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 20:08 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 01, 2011 15:41
Berichten: 194
Woonplaats: Tukkerland
Rob schreef:
Ik heb zelf ook met die gedachten rond gelopen, dit is in grove lijnen het verhaal van een werknemer van Fina waarmee ik
toen heb gesproken.

Als ik het goed begrijp gaat je voorkeur naar een belastingvrije Blazer met een diesel motor.
Ik weet niet welke motor olie GM adviseert maar volgens mij is dat minerale olie 15W40
Dan zou ik daar niet zomaar full synthetische olie in kieperen! Die olie is agressiever als de voorgeschreven minerale olie
en zal dus het vuil in je blok los weken. Dat vuil gaat dan verstoppingen veroorzaken in de kleinere kanaaltjes waardoor oa
je lagers niet meer goed gesmeerd zullen worden! Je motor krijgt als het ware hart infarcten te verwerken, tot dat hij
op een gegeven moment komt te overlijden.... :(



als je weet dat je motor behoorlijk vervuild is dan is het verstandiger om eerst te spoelen.

mijn voorkeur gaat inderdaad naar een MRB vrije diesel K5 , anders is het niet te doen.

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht.
Ik geloof wel in God maar niet in de overheid en in Sinterklaas


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 20:44 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 10, 2010 0:25
Berichten: 232
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
dj.verhulst schreef:
als ik me juist heb laten informeren is de reductie van een K30 iets korter dan van een K5.

wat ik ook hoor als je een andere automaat monteert met overdrive dan maak je minder toeren wat geluid en verbruik drukt.

ik gebruik full synthetisch olie voor mijn 20 jaar oude bmw K75 motor maar ding is wel zuiniger ipv de gebruikelijke half synthetische.
geen idee wat dergelijk dik blok ermee doet, als de toleranties voor de zuigers en zuigerveren en de cilinders grof zijn vervuild ie zijn olie wel erg snel, en ik heb de indruk dat veel 6.2 veel tijd nodig hebben om warm te worden. dus vluchtige vervuiling/condens minder snel volledig verdampt en uit de olie verdwijnt

zou ook snel toch een water en olie temperatuur meter monteren.

denk ook dat je met een K5/K30 niet te verlegen moet zijn ..... lijkt me wel leuk om ermee naar mijn werk te gaan, mijn baas rijd een landrover discovery2 en er staan de nodige andere dure wagens en dat er dan een dikke K5 letterlijk boven de rest uitsteekt .....



Klopt, de overbrengingen zijn iets anders. K5 is wat sneller op de snelweg, K30 wat sterker.

Probleem met minder toeren draaien is dat het blok dan juist vervuild. Ik kreeg de tip om zo af en toe juist eens wat vlotter te rijden ivm roetmeting. Blokje moet idd wel lekker warm zijn dan maar dat geld volgens mij voor elke motor. Vind zelf dat het blok vrij snel op temperatuur is.

Enne ja....het is heel gaaf om je truckie boven de rest uit te zien steken op de parkeerplaats :mrgreen:

_________________
Waar een wil is een weg, voor waar geen weg is heb ik chev!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 21:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 08, 2011 16:20
Berichten: 875
Baschinist schreef:
Hier staan alle olieen voor een chevrolet met 6.2 Diesel:

file:///I:/Chevrolet%20K30/K30%20info/1985%20CHEVROLET%20TRUCKS%20K30%204WD%20PICKUP%206.2L%208-cyl%20Engine%20Code%20[J]%20Diesel%20-%20AMSOIL%20Online%20Product%20Application%20Guide.htm

15W40 vol synthetisch dus!


Ooo, maar dan heb ik niks gezegd :wink:

_________________
"The quickest way to double your money is to fold it and put it back into your pocket"


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling