Ik heb zo'n 10 jaar geleden met een 88er Silverado gereden en had ook altijd last van slechte remmen en vooral dat het pedaal ver weg zakte en met 2x pompen beter was.. Heb toen ook van alles vernieuwd van hoofremcilinder tot de remcilinders en later dacht ik de rembekrachtiger lekte en die zelfs ook nog vervangen.. Niks helpte en als de motor uit stond dan was de remdruk op het pedaal prima maar zodra de motor gestart werd zakte het pedaal meteen weer ver weg.. We kwamen later tot de ontdekking dat onder de hoofdremcilinder de ABS module zat met een soort van kleppenblok.. Op dit kleppenblok zat ook nog een ontluchting nippel wat dus te maken had om de achterremmen te ontluchten omdat daar de abs op zat

Dus opnieuw begonnen met het systeem te ontluchten en dus ook dat ventiel op het kleppenblok van de abs module opdezelfde manier ontlucht (paar keer pompen met de rem, rem vast en die nippel openen) en daar kwam idd lucht uit!! Dat een paar keer herhaalt tot er geen lucht meer uit kwam en toen de voorremmen nog een keer gedaan en de truck remde weer als een trein! Ik lees in jou bericht dat je een tijd terug het abs gebeuren al verwijderd hebt, maar zit die abs module met dat kleppenblok en het ontluchtings ventiel er dan ook niet meer tussen?

Ik heb idd alles verwijderd, het is dus weer een gewoon systeem. Probleem met ontluchten achter is dat wanneer je de nippel opendraait om de lucht te verwijderen hij middels een veiligheidsklep achter afsluit en je geen olie meer krijgt. Daarom moet het ontluchten met een speciaal aparaat gebeuren dit gebeurt donderdag na montage van een nw pomp