USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
silverado https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=10850 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | smelekens [ vr apr 01, 2011 17:25 ] |
Berichttitel: | silverado |
hallo ik vind die modelen echt prachtig silverado stepsite ik weet er eentje staan met 140000mijl... maar er zit speling op de achter as en de co staat niet juist,dus is hij afgekeurd de wagen is van bj97 gmc Southern Comfort Edition. ik heb enkele vragen zijn die versnellingsbakken te vertrouwen... zijn de motoren te vertrouwen wat is de waarde nog van zo en wagen waar moet ik allemaal op letten als ik mij zo en model aanschaf ik zou de wagen gebruiken voor mijn werk,dus komt er en aanganger aan,de wagen moet toch 2,8ton trekken.min 200km rijden... |
Auteur: | PT Cruiser [ vr apr 01, 2011 21:11 ] |
Berichttitel: | Re: silverado |
Als 't een 5.7l V8 is, niet kapot te krijgen mits goed inderhouden (zoals bij alle motoren). Als de boite een 4L80(E) is (kan je via compnine.com te weten komen door je VIN te decoderen). Niet kapot te krijgen. Een 4L60(E) is zeker niet slecht maar als er hard gewerkt wordt (in mijn ogen met een aanhanger van 3.5ton en meer) dan zal ze het zo lang niet uithouden als de andere. 300.000km zou echter haalbaar moeten zijn. Ik ben bijna zeker dat het een 4L60E zal zijn aangezien deze in de meeste 1500's zat (Stepside werd enkel geleverd als 1500-model). De as kan je zeker (laten) maken. De waarde? Zonder de wagen te zien kan je hier niets zinnigs over zeggen. bouwjaar 97 wil zeggen dat het koetswerk verzinkt werd, dus roest zou moeten meevallen. zwakke plekke zijn de spatborden en de hoeken van de cabine. |
Auteur: | smelekens [ vr apr 01, 2011 22:36 ] |
Berichttitel: | Re: silverado |
als ik de moter kap openen.kan ik dat zien op de de versnellings bak ,die code hoe kan ik weten de de koppeling nog goed is met en automaat...is dat juist het zelfde als en manuele bak.voet op de rem ,hem inschakelen ..en gas geven.als hij door draait ,is hij versleten..... PT Cruiser schreef: Als 't een 5.7l V8 is, niet kapot te krijgen mits goed inderhouden (zoals bij alle motoren).
Als de boite een 4L80(E) is (kan je via compnine.com te weten komen door je VIN te decoderen). Niet kapot te krijgen. Een 4L60(E) is zeker niet slecht maar als er hard gewerkt wordt (in mijn ogen met een aanhanger van 3.5ton en meer) dan zal ze het zo lang niet uithouden als de andere. 300.000km zou echter haalbaar moeten zijn. Ik ben bijna zeker dat het een 4L60E zal zijn aangezien deze in de meeste 1500's zat (Stepside werd enkel geleverd als 1500-model). De as kan je zeker (laten) maken. De waarde? Zonder de wagen te zien kan je hier niets zinnigs over zeggen. bouwjaar 97 wil zeggen dat het koetswerk verzinkt werd, dus roest zou moeten meevallen. zwakke plekke zijn de spatborden en de hoeken van de cabine. |
Auteur: | smelekens [ vr apr 01, 2011 22:48 ] |
Berichttitel: | Re: silverado |
het haat over die wagen ![]() |
Auteur: | smelekens [ vr apr 01, 2011 22:51 ] |
Berichttitel: | Re: silverado |
![]() is volledig in het leer |
Auteur: | smelekens [ vr apr 01, 2011 22:53 ] |
Berichttitel: | Re: silverado |
![]() juist en afdek zuil mankeert.. wat is de waarde daar nog van |
Auteur: | Big Alf [ vr apr 01, 2011 23:45 ] |
Berichttitel: | Re: silverado |
Als ik het goed heb gaat het dus om deze http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/che ... 695672.htm Er staat bij ± 800 euro aan kosten, maar ik denk dat een beetje aan de lage kant is. Als de achteras gereviseerd moet worden ben je al meer kwijt. Er staat ook bij dat het CO niet goed staat, dit wordt normaal gesproken door de ECM geregeld. De auto rijd ook op lpg, het kan zijn dat de CO op lpg niet goed is. Alhoewel er in dit model eigenlijk al wel een lambda geregelde LPG installatie in zou moeten zitten Het is zo op afstand wel moeilijk oordelen, maar ik denk persoonlijk dat de vraagprijs wel aan de hoge kant is. Als je hem wilt hebben, ga dan eerst even kijken met iemand die verstand van dit model/type auto heeft. |
Auteur: | alex2 [ vr apr 01, 2011 23:49 ] |
Berichttitel: | Re: silverado |
smelekens schreef: als ik de moter kap openen.kan ik dat zien op de de versnellings bak ,die code hoe kan ik weten de de koppeling nog goed is met en automaat...is dat juist het zelfde als en manuele bak.voet op de rem ,hem inschakelen ..en gas geven.als hij door draait ,is hij versleten..... even naar de carterpan van de automaat kijken: http://www.maliburacing.com/auto_tranny_id.htm maar 95% kans op een 4L60. En nee, je kunt een automaat niet testen met de voet op de rem en gasgeven, hij zal altijd oplopen in toeren (tot brake stall-speed) Hij moet gewoon lekker vloeiend schakelen en niet doorslippen na het overschakelen, maar dan nog is het afwachten of hij goed is en hoe lang hij nog meegaat. Wat zo'n truck mag kosten is van achter de computer niet veel zinnigs over te zeggen. |
Auteur: | Jangel [ za apr 02, 2011 7:45 ] |
Berichttitel: | Re: silverado |
Heb vorig jaar mijn Dodge van hem gekocht. Blijkbaar verkoopt ie weer z'n truck, wat zijn precies die € 800,- kosten eraan ?? Ik weet wel nog dat hij die GMC net had en er meteen al mee in de garage stond, was iets met de remmen ofzo. |
Auteur: | Jangel [ za apr 02, 2011 7:51 ] |
Berichttitel: | Re: silverado |
smelekens schreef: Je hebt een pb ! |
Auteur: | smelekens [ za apr 02, 2011 9:07 ] |
Berichttitel: | Re: silverado |
bedankt voor de tips voelt er iemands zich geroepen.om eens mee en kijkje te gaan nemen...iemand dat er iets van kent we zulen dan iets gaan drinken ,op mijn kosten ![]() want de wagen moet toch wekelijks en kleine 3ton kunnen trekken... het is wel altijd autosnelweg....ik zal niet graag 200km van huis in panne willen staan..... wie intresse heeft mag zijn gsm nummer prive naar me sturen ,dan bel ik je zo vlug mogelijk op thanks ![]() |
Auteur: | PT Cruiser [ za apr 02, 2011 11:48 ] |
Berichttitel: | Re: silverado |
Ruik eens aan de peilstok van de boite-olie. Als die verbrand ruikt laten staan. Kleur moet mooi roze zijn. |
Auteur: | alex2 [ za apr 02, 2011 14:01 ] |
Berichttitel: | Re: silverado |
Ga eens bij deze kijken (als ie nog te koop staat): viewtopic.php?f=35&t=10318 Lijkt mij een eerlijke pickup met mooie modificaties. Ideaal om mee te trekken, meer verrmogen, 4x4, handbak en ik denk tiptop in orde. |
Auteur: | smelekens [ zo apr 03, 2011 19:11 ] |
Berichttitel: | Re: silverado |
ik ben vandaag eens en kijkje gaan nemen naar de bovenvermelde stepsite binnen in is de bestuurderzetel beschadigd.gescheurd....voor de rest is alles proper moter....ik had het stopsel afgedraait van de radiator, het water had en roest kleurtje... gebruikt water en mengt aan met koelvloeistof ![]() moter draait perfect, er zit geen tik in .draaide zeer soepel als je gas gaf ,nam hij direct op.... kleur van de boit olie was rood,en ruikte normaal we hebben en toer geweeste maken. hij had hem op D gezet....ik voelde hem niet overschakelen als we reden,juist als we op en lang stuk reden ,voelde ik wel iets,toen ging hij over in overdrive..... er zit dit type van lpg instalatie in,prakto 170liter.....impco is dit en goeie instalatie hij was afgekeurd voor er moest rubbers komen aan de binders van de gastank.... landba waarde was te hoog.... er zit ook speling op de achterste steekas rechts... maar hij heeft mij vertelt.dat er kan aangelast worden,en dat het dan opgelost is ![]() wat kost zo en steek as nieuw. graag jullie reachtie hier over waneer moet je de 1-2-3 gebruiken. |
Auteur: | Big Alf [ zo apr 03, 2011 19:30 ] |
Berichttitel: | Re: silverado |
Als er speling op de steekas zit, komt dit meestal door een versleten/kapot wiellager. Als de as volgens zeggen van de eigenaar moet worden opgelast, is er waarschijnlijk te lang met een kapot lager door gereden. Een nieuwe steekas kost in de USA, zo'n $150 tot $200 per stuk De 1,2,en 3 van de automaat gebruik je eigenlijk nooit. Als je er een hele zware aanhanger achter hebt zitten, is het wel verstandig om z'n overdrive niet te gebruiken. Want dan moet de bak te zwaar werken en krijgt te weinig koeling, een extra bak olie koeler is ook aan te raden bij veel aanhanger gebruik. |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |