Het is nu do mei 01, 2025 17:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuwe cilinderkoppen
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 19:15 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 24, 2010 23:02
Berichten: 33
Woonplaats: Moorsel
Vandaag mijn wagen laten uitmeten, hij draaid maar op 6 cilinders.
Daar was het antwoord er moeten nieuwe kleppen in.( ze hadden al geprobeerd met een nieuwe bougie)
Kostprijs daar rond de 3000 euro, heb al een ander adres gevonden daar 2500 euro.
Weet er iemand anders nog een adres of heeft dit ook al mee gemaakt? Ervaringen? Wagen heeft 165.000km
Niet veel zin meer om hem te houden, maar wat krijg je der nog van :|
Hopelijk nu wat beter nieuws :(


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do feb 17, 2011 19:25 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 29, 2010 18:37
Berichten: 438
Woonplaats: Klazienaveen(Z.O. Drenthe)
Hmmm het kan aan redelijk veel dingen liggen.
Ontsteking? bougies/bobine/kabels etc
kleppen kan ook maar dan zouden ze niet los of dicht gaan.
zuigerveren is ook een optie dat die niet goed zijn

hebben ze de compressie gemeten?

De cilinders die niet mee werken zitten die op 1 dezelfde bobine?
(weet niet als de auto 1 of 4 of 8 bobines heeft)

grtz jesse

_________________
Jesse


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 19, 2011 15:04 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 24, 2010 23:02
Berichten: 33
Woonplaats: Moorsel
Noto schreef:
Hmmm het kan aan redelijk veel dingen liggen.
Ontsteking? bougies/bobine/kabels etc
kleppen kan ook maar dan zouden ze niet los of dicht gaan.
zuigerveren is ook een optie dat die niet goed zijn

hebben ze de compressie gemeten?

De cilinders die niet mee werken zitten die op 1 dezelfde bobine?
(weet niet als de auto 1 of 4 of 8 bobines heeft)

grtz jesse


In de garage waar ik geweesd ben hebben ze de auto uitgelezen, dus 2 cilinders misfire.
Hebben de bougies vervangen waar er een misfire was en hetzelfde resultaat. Nog altijd onverbrande gas dat ik ruik.
Conclusie daar slechte kleppen :cry:
Vrijdag ga ik naar een andere garage die gespecialiseerd is in Chevy voor alles eens uit te lezen en compressie test te doen.
Hopelijk valt het verdict mee, maar heb er niet veel hoop op.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 19, 2011 16:14 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 11:23
Berichten: 3228
Woonplaats: Santa Pola, España
Als de auto altijd op lpg heeft gereden en zonder klepsmering, is de kans groot dat er kleppen ingeslagen zijn.
Maar meestal gaat hij eerst erg rot stationair lopen als de auto op bedrijf temperatuur is.
Eén of meerdere verbrande kleppen door een verkeerde afstelling van de motor, kan ook een oorzaak zijn.
Eerst compressie meten dan weet je meer.

_________________
Alfred


# Het nadeel van niks doen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent #


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za feb 19, 2011 18:49 
Offline
Nieuw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 24, 2010 23:02
Berichten: 33
Woonplaats: Moorsel
Big Alf schreef:
Als de auto altijd op lpg heeft gereden en zonder klepsmering, is de kans groot dat er kleppen ingeslagen zijn.
Maar meestal gaat hij eerst erg rot stationair lopen als de auto op bedrijf temperatuur is.
Eén of meerdere verbrande kleppen door een verkeerde afstelling van de motor, kan ook een oorzaak zijn.
Eerst compressie meten dan weet je meer.


Er zit klepspeling op :|
Vrijdag weet ik meer laat hier wel iets weten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2011 17:59 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: ma jul 18, 2011 16:53
Berichten: 1625
Woonplaats: ieper,westvlaanderen,belgie
Hallo keevy,
ik ben in het bezit van u chevy hd 1500.
Heb revicie(3000€ bij hamova limburg) gedaan va de cilinderkoppen alles titanium stukken en compressie was oke.
Nu heb ik 500kms gereden en opmerkingen waren:
1:Koude start oke(oranje lamp blijft branden).
2:Warme start 2x lang demareren.
3:warme motor 3x reduced engine power en telkens na trekken en rijden bij warm buiten temperateur en stationar rug draaien op 500t/m.(koud en warme motor).
Is nu binnen om te spijten.
Wat waren jou onder vindingen ervan en wat was de reden om hem te verkopen?(wegdoen)
Laat iets horen.
Grds Sandy.

_________________
Ford f250 Lariat 6.0L Powerstroke 2004


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2011 18:25 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: do dec 23, 2010 19:40
Berichten: 48
Woonplaats: Rotterdam
Geef even een seintje als je nieuwe koppen nodig hebt.
Ik heb een splinternieuw set liggen ( 5.7 voor de escalade maar deze gaan bijv. ook op een 5.3l Avalanche ).

Ik heb de koppen van mijn Avalanche moeten vervangen na ca. 90.000KM. Ik reed vanaf 30.000KM op gas incl. flash lube smering. Heerlijk LPG systeem gemonteerd door Allround in Spijkenisse.
Het was veeeel voordeliger om er nieuwe koppen op te doen, dan om de kop in nederland te laten "reviseren".
Nieuwe koppen zitten er zo op...

Met mijn SRX heb ik ca. 70.000KM kunnen rijden met een Pins LPG systeem ( niet tevreden over ). Ook daar zijn nieuwe koppen op gegaan en rijdt weer fantastisch.

Ciao,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling