Het is nu vr mei 02, 2025 9:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2011 16:17 
Trucker

Ik wil graag een K30/K5 diesel, heb wat links en rechts mee gelezen

en op you tube staat ook een hoop,

wat zijn de verschillen tussen een K30 en een K5 ?

als ik zo kijk hebben ze allemaal die 6.2 V8,, zijn ze gevoelig voor zwavel arme diesel. hebben ze die TH400 ? bak die beter is dan dan die ze in civiele modellen schroeven...

als ik zo kijk komen tal van onderdelen overeen, dashboards , plaatdelen als motor kappen en voor zij schermen ,, klopt dit ? zijn er handelaren die deze dingen hebben liggen waar je zo heen kan ?

Zag dat een toko als die van Dam er in handelt en onderdelen verkoopt en je help (tegen betaling) met reparaties.
de wagens zagen er netjes uit, zijn duurder dan de doorsnee MP maar als ze verder goed zijn zou ik dat wel willen betalen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2011 9:16 
Heavy Trucker

grootste verschil s
k30 is pickup
k5 is blazer

hard werken wordt niet betaald lang werken wel

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2011 12:13 
Trucker

el camino 79 schreef:
grootste verschil s
k30 is pickup
k5 is blazer

Verder geen technische verschillen ??

Wat verbruiken deze modellen eigenlijk ?
Wat zijn jullie gemiddeld kwijt aan verzekering ?

Onderhoud is natuurlijk sterk afhankelijk van de staat van de wagen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2011 16:18 
Heavy Trucker

als je zuin ig wil rijden moet je een smart kopen geen 2500kg amerikaans ijzer
verbruik zal rond de 1 op5 liggen gemiddeld (ligt aan de zwaarte van de rechtervoet )
ja en voor de rest

verzekering is per maatschappij verschillend en in welke vorm jij verzekert wil zijn

en de k5 heeft over het algemeen een kortere wielbasis
maar de 6,2 v8 diesels zijn werkers en geen hardlopers dus verwacht ook geen topsnelheden van 160 km/u
maar je hebt er wel bergen trekkracht in

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2011 17:49 
Trucker

el camino 79 schreef:
als je zuin ig wil rijden moet je een smart kopen geen 2500kg amerikaans ijzer
verbruik zal rond de 1 op5 liggen gemiddeld (ligt aan de zwaarte van de rechtervoet )
ja en voor de rest

verzekering is per maatschappij verschillend en in welke vorm jij verzekert wil zijn

en de k5 heeft over het algemeen een kortere wielbasis
maar de 6,2 v8 diesels zijn werkers en geen hardlopers dus verwacht ook geen topsnelheden van 160 km/u
maar je hebt er wel bergen trekkracht in

Ik begrijp als je zuinig wil is een 3L lupo een beter alternatief.
Maar ik wilde een indicatie, 1 op 5 dacht dat ze wel iets zuiniger zouden zijn dan een benzine V8.
Maar ze maken redelijk wat toeren, zag op een paar youtube films ze 85 Mph 136km rijden ze maakte wel wat toeren.
Jammer dat er geen toerenteller in zit , maar dat kan achter af wel , neem aan dat er wel een dynamo met een W aan sluiting erop zit.

Neem aan dat je met een K5 wel normaal met een 100 km op een snelweg kan rijden ?

ze hadden een 130 pk of 160 pk ? 325 nm of 445 nm :D ?

de latere 6.5 met turbo hadden wel giantisch veel koppel ,,,,

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2011 19:20 
Heavy Trucker

Ik rij met mijn W200 mooi 90 op de snelweg, beetje met de vrachtwagens mee... Dan klinkt ie niet zo hard en zuipt ie ook wat minder. Als jij met zo'n ding 130 gaat rijden mag je die 1 op 5 ook wel vergeten :roll: En als er een beetje grote banden onder liggen is het ook levensgevaarlijk.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2011 21:33 
Trucker

de k30 en k5 army diesels hebben alvast verschillende assen.

de k30 heeft 8gaats assen dana 60 voor en 14bolts achteras bijna onverwoestbaar.

bij van dam betaal je zo'n setje 2de hands assen bijzonder veel geld.

deze k30 assen worden ook wel eens onder een k5 diesel, wrangler of zelfbouw off-road project gestoken.
Van dam heeft dit wel meer gedaan onder een k5

Van dam heeft inderdaad onderdelen voor deze truck's maar zijn 2dehands onderdelen zijn verschrikkelijk duur alsook zijn k30's die te koop staan , slaat nergens meer op vind ik al zijn ze in heel goede staat.

ik heb er zelf enkele gehad maar vind ze op de weg niet leuk rijden.
Op het terrein zijn ze oersterk maar dan weer ook nadelig zeer zwaar en grote wielbasis.

ze zijn absoluut niet snel met hun gewicht van 2,6t en 150pk als hij dan nog eens verhoogd is hobbelt hij serrieus met ze'n bladveren.Het is een echte truck.

ik heb ook enkele blazers gehad maar enkel benzine geen diesels en die zijn wel iets wendbaarder en vlotter dan de k30.

bij die 6,2 diesel moet je opletten voor de brandstofpomp die durft wel eens kapot te gaan (kost nieuw bij van dam +-950euro)Ook het stuurhuis is zwak en die beginnen te lekken of met grotere banden willen ze wel eens afbreken van't chassis.
printplaat van de gloeimodule gaan ook allemaal kapot en de meeste moet je dan ook handmatig gloeien met een knop.

en voor de rest roest.

ik rij nu zelf met een suburban 6,5turbo diesel en dat is toch wel nog iets anders dan een 6,2 diesel ook al zijn het bijna dezelfde blokken.

mvg Guy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2011 22:26 
Trucker

Die van Dam zal inderdaad niet goedkoop zijn heb wat onderdeel prijzen bekeken.

die zwakke pompen komt dat niet van die moderne zwavel arme diesel die we ny gebruiken en dat er biodiesel een paar % in zit ??
en als zo''n wagen ruim 25 jaar oud is, kan de rommel in diesel het materiaal niet aanvreten ? ze hebben meestal niet bijzonder veel km gereden.

kunnen de blokken normaal wel 400 a 500 K km rijden zonder revisie ?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 20, 2011 19:01 
Heavy Trucker

als je zover bent heb je alles wel een keer vervangen ongeveer

heb zelf met een 6,2 k30 gereden en met een 6,5 l met en zonder turbo en rijdt nu met de 6,6 l duramaxx
en dit is niet met elkaar te vergelijken zit echt een wereld van verschil in
met de 6,2 is 100 op de snelweg echt snel genoeg omdat er een 3 bak achter ligt en dus dan veel toeren maakt
maar bij de 6,2 is de brandstof pomp betaalbaar bij de 6,5l met turbo kost je brandstofpomp algauw het dubbele
maar goed wat wil je met de auto gaan doen is het puur voor de hobby of beroepsmatig ????

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 20, 2011 19:23 
Trucker

Bij de 6.5 Turbodiesel gaat de brandstofpomp zelf niet stuk. 't is de elektronica die faalt.

Van de 6.2 wist ik overigens ook niet dat de pompen stuk gaan. Ik veronderstel dat dat dan slijtage is?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 20, 2011 20:02 
Trucker

Het is een hobby auto met een praktische insteek, voor het gangbare werk heb ik een daihatsu cuore perfect voor in de stad en boodschappen
ik heb ook een octavia diesel maar rij te weinig meer, (ander werk dichtbij) en ga nu ook vaak als het niet te hard regent met de motor naar het werk. En als het in de winter pekel weer is zou ik dat met een K5 willen kunnen doen. nu gebruik ik de skoda daar voor en de vakanties, alleen ding staat te vaak stil , en wil hem weg doen en een K5 voor in de plek mits ik er een afstand mee kan rijden dat ie dan meer diesel verbruikt is niet zo heel erg mits het verbruik calculeerbaar is , af en toe moet er een trailer achter, en dan zou ik naar 4wd meetings toe , en k5/k30 meetings en dat ie meer lawaai maakt en wat stuiterig is ach,, maar ik wil eens kijken of ik ergens een rondje kan rijden, voor het zelfde geld kan ie alleen een rol al hobby auto aan en geen 10 k per jaar rijden.

ik neem aan dat ie gewoon het hele jaar buiten kan staan ? ik zie ze vaak slecht starten in de winter maar dat komt door defecten aan het gloei systeem? ,, slechte gloeipluggen of de printplaat kapot ? en slecht accu's zie ik ook vaak ,, heb wat sites gelezen.
zijn er ook nl talige sites die puur over deze wagens gaan ?

voor zo ver ik het goed gelezen hebben die pompen last van die moderne zwavel arme diesel die smeert slechter en dat zorgt voor versnelde slijtage maar kon niet wijs worden hoeveel sneller normaal kan je met een pomp rustig 300 K doen zou ie de helft maar doen kan ik er evengoed 10 jaar mee kunnen doen....

en wat die toeren betreft als het echt helemaal bevalt en echt helemaal te gek is,, een andere bak eronder met 4 verzetten kost wat maar als je zo de toeren drukt en ook het verbruik en wat minder herrie,, denk met wat anti tril matten kan je toch best wel wat stiller maken ?
vroeger haalde ik dat ook en isoleerde ik de servicewagens waar mee ik moest rijden als of je 20 km minder hard reed....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 20, 2011 20:55 
Trucker

ik gooi bij iedere tankbeurt een toevoeging bij mn diesel dat de pomp smeert,beetje twee takt olie ken ook.
die pomp is een stanadyne db 2,dat is een roterende pomp en die zijn gevoeliger voor vuil en water,zorg voor goeie filters liefst met een waterafscheider.als de pomp stukgaat kost een andere ca, 400 dollar is te overzien.
een k5 is een kwart tonner en een k30 een 1 tonner,dit verschil zit in de zwaarte van je chassis,assen,veer paketten.
automaat is een th 400 en zijn sterk zat,enigste nadeel van die 6.2 vind ik weinig pk,s enhet koppel zit in de ver bovenin.
het verbruik is ook erg afhankelijk van je eindoverbrenging.

ford makes it,international shakes it!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 20, 2011 21:58 
Trucker

black cloud diesel schreef:
ik gooi bij iedere tankbeurt een toevoeging bij mn diesel dat de pomp smeert,beetje twee takt olie ken ook.
die pomp is een stanadyne db 2,dat is een roterende pomp en die zijn gevoeliger voor vuil en water,zorg voor goeie filters liefst met een waterafscheider.als de pomp stukgaat kost een andere ca, 400 dollar is te overzien.
een k5 is een kwart tonner en een k30 een 1 tonner,dit verschil zit in de zwaarte van je chassis,assen,veer paketten.
automaat is een th 400 en zijn sterk zat,enigste nadeel van die 6.2 vind ik weinig pk,s enhet koppel zit in de ver bovenin.
het verbruik is ook erg afhankelijk van je eindoverbrenging.

Zijn de standaard filters afdoende ? is dat duur per tank beurt wat je toevoegt ?
zou een K5 niet dan een langere reductie hebben ?
155 pk is op dat wagen gewicht niet echt flitsend, moet ie echt toeren maken ? terwijl het een lange slag diesel is ?

hij heeft een 3 bak automaat die TH400,, maar heeft ie ook vrijloopnaven ? en een midden differentieel ?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 21, 2011 9:25 
Trucker

Een maatje van mij heeft een hele gave K30 te koop. Heel apart met een speciale utility bak erop...
Afbeelding

Misschien is het iets voor je.

grt,
Michael

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 21, 2011 12:35 
Trucker

Michaelmiata89 schreef:
Een maatje van mij heeft een hele gave K30 te koop. Heel apart met een speciale utility bak erop...
Afbeelding

Misschien is het iets voor je.

grt,
Michael

Leuk detail; de Chevy K5 (Blazer) op de achtergrond is van Josh en is voorzien van K30 assen, 3inch bodylift, 6inch suspensionlift en 42inch modderbanden :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]