Het is nu vr mei 02, 2025 0:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2012 12:05 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 29, 2010 16:00
Berichten: 385
Woonplaats: Pijnacker
Het kan altijd hoger. Anderhalf jaar terug heb ik mijn Avalanche 2.5-3.0 inch verhoogd door de montage van andere keys aan de voorzijde en verhogingsblokken onder de veren achter. Uiteraard alles inclusief nieuwe schokdempers, bushings en uitlijnen. Nu vond ik het tijd voor nog meer lift. Bij de IFS van een Avalanche kun je kiezen voor een 6" suspensionlift ($$$) of een eenvoudigere bodylift. Ik ben normaal geen voorstander van bodylifts, maar dat heeft als achtergrond het offroaden en dat doe ik toch niet met de Avy. Nou ja, dat mag niet van mijn vrouw...

Dus... een 3 inch bodylift besteld van Performance Accessoiries bij Summit Racing. Een werkelijk bijzonder compleet pakket met alles wat je je maar kunt bedenken. Bouten, beugels, verlengstukken echt alles zit erbij. Behalve 'gap guards'; die zijn optioneel.

Afgelopen zondag een ChaosBoyz sleuteldag georganiseerd zodat er een aantal ervaren sleutelaars waren en ze gelokt met een lekkere BBQ achteraf. We begonnen om 11.00 en reden hem rond 19.00 de loods uit. Buiten wat angstmomenten vanuit mijn kant (best eng om de body schuin te zien op het chassis) ging eigenlijk alles zonder problemen.

In grote lijnen :

- Demonteren voorbumper (binnen+buiten), grill, verlichting
- Demonteren achterbumper (onderste deel), trekhaak, lpg-slang, benzine-slang
- Verwijderen luchtfilterhuis, fan-shroud en veel, heel veel slangenclips rond chassis
- Loshalen handremkabel en stuurstang (verlengstuk meegeleverd voor beiden)
- Ietsje lossen van alle bodymounts aan 1 kant, verwijderen bouten bodymounts andere kant
- Body opkrikken aan kant waar bouten zijn verwijderd en goed kijken tijdens krikken voor kabels
- Verhogingsblokken ertussen plaatsen en laten zakken op nieuwe blokken, nwe bouten losjes erin
- Herhalen aan de andere kant van de body
- Body laten settlen en alles op moment vastdraaien
- Deel van voorbumperbracket afslijpen en nieuwe beugels monteren, idem achterzijde (geen slijpen)
- Stuurstang met verlenger monteren, alle kabels weer vastzetten etc.
- Bumpers weer monteren en alles nalopen
- BBQen

Het was een geweldigde dag met als resultaat een nog iets hogere Avalanche :) Rijeigenschappen worden niet beinvloed en hij ziet er indrukwekkend uit zo. Nadelen zijn er ook; bij het wassen kan ik het midden van de motorkap en de voorruit niet meer halen en heb ik een trapje nodig. In- en uitstappen is wat lastiger (voor mijn vrouw en kind) en over parkeergarages hoef ik mij nu helemaal geen zorgen meer te maken. Daar pas ik toch niet meer in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
'76 Dodge W200, '91 & '01 Jeep Cherokee, '02 Chevy Avalanche
www.facebook.com/chaosboyz4x4rally


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2012 15:17 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 12, 2009 1:50
Berichten: 340
Super modificatie, maar die wielen zijn nu wel veel te klein natuurlijk.
Dus gauw even een paar grotere banden erom en je hebt echt een dikke bak :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2012 15:33 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 29, 2010 16:00
Berichten: 385
Woonplaats: Pijnacker
Hemi uut Drenthie schreef:
Super modificatie, maar die wielen zijn nu wel veel te klein natuurlijk.
Dus gauw even een paar grotere banden erom en je hebt echt een dikke bak :wink:


Vet he? Ja, ik wil grof profiel en dan 35 inch. Heb er nu 33 inch op zitten met 22 inch velgen. Banden zijn echter nogal prijzig en dat krijg ik er thuis voorlopig niet door (huidige 305/45R22 zijn redelijk nieuw nml.).

_________________
'76 Dodge W200, '91 & '01 Jeep Cherokee, '02 Chevy Avalanche
www.facebook.com/chaosboyz4x4rally


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2012 21:09 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 01, 2008 19:09
Berichten: 1884
Woonplaats: naaldwijk
ziet er dik uit
en idd wel iets hogere banden eronder

_________________
FRED


hard werken wordt niet betaald lang werken wel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2012 21:15 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 12, 2009 1:50
Berichten: 340
mrobers schreef:
Banden zijn echter nogal prijzig en dat krijg ik er thuis voorlopig niet door (huidige 305/45R22 zijn redelijk nieuw nml.).


Tja, prijzig zijn ze inderdaad, mijn maat was is EU niet te krijgen. Dus via Hans geregeld.....
Dik 1700 euro was ik kwijt. :drunken:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2012 21:58 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
gaaf zeg !

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2012 22:24 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 09, 2012 22:42
Berichten: 913
Woonplaats: Geel
this stuf makes me fall in love :p

hoe hoger hoe liever
als het makkelijk kon in belgië zou ik er ook voor sparen om hem nog beetje hoger te zetten
maar ja dan idd nog dikkere banden enzo = dik sparen
en elk jaar veel verbouwen ?!

_________________
Ilan


No guts No glory

Cowboy Up!

06 Dodge Ram 1500 SOLD
03 Ford F350 for sale


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo mei 30, 2012 15:25 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 29, 2010 16:00
Berichten: 385
Woonplaats: Pijnacker
Klopt, in NL mag dit 'gewoon'.

Uiteindelijk inderdaad nog wat grovere banden, maar dat wordt eerst weer even sparen. Of de Corvette moet binnenkort een nieuwe eigenaar vinden :wink: Gelukkig valt het in het echt erg mee met de banden/hoogte combinatie. Nu nog even wat netjes afwerken (zoals het nu zichtbare chassis een nieuw likje verf geven en de handremkabel vastzetten).

Ben er hartstikke blij mee; hij is lekker hoog geworden

_________________
'76 Dodge W200, '91 & '01 Jeep Cherokee, '02 Chevy Avalanche
www.facebook.com/chaosboyz4x4rally


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jun 11, 2012 21:31 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Rijd dit wat qua wegligging?? Heb ooit eens een jeep verhoogt met 7cm bodylift en dat ding was net een dweil op de weg geworden... Was wel maar een cross jeep maar dan nog :D

Ik zal nooit van ze leven nog een bodylift steken. Je zwaartepunt verandert enorm en niet hetzelfde als met een verenlift.

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2012 9:20 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 29, 2010 16:00
Berichten: 385
Woonplaats: Pijnacker
Caster schreef:
Rijd dit wat qua wegligging?? Heb ooit eens een jeep verhoogt met 7cm bodylift en dat ding was net een dweil op de weg geworden... Was wel maar een cross jeep maar dan nog :D

Ik zal nooit van ze leven nog een bodylift steken. Je zwaartepunt verandert enorm en niet hetzelfde als met een verenlift.


Een heel eerlijk antwoord : ik merk er absoluut niets van. Nu ben ik een rustige rijder en rotonde's en snelle bochten zijn zowiezo niet aan (dit soort) truck besteed.

Voor wat betreft het zwaartepunt dat hoger zou liggen denk ik dat dat enorm meevalt. Het zwaarste deel - de motor, automaat, tussenbak, chassis, assen etc. - blijven immers op dezelfde hoogte. Mischien dat de body iets meer overhelt maar het zwaartepunt blijft volgens mij nagenoeg hetzelfde terwijl het bij een verenlift allemaal hoger komt te liggen en je het zwaartepunt dus juist wel verhoogt.

Ik deel wel je mening als het gaat om bodylifts en offroaden. Dat zou ik niet snel doen; het geeft meer stress tijdens het flexen en meer kans op schade tussen chassis/body. Mijn Avalanche is al voorzien van een 3 inch levelingkit (cheap-ass suspensionlift) en de 3 inch bodylift is puur voor het optische. Zo heb ik hem vanaf dag 1 al willen hebben.

Inmiddels bezig met het uitzoeken van een mooi set mud-banden in de maat 35x12.50R17 en een set 17 inch velgen van KMC in matzwart.

_________________
'76 Dodge W200, '91 & '01 Jeep Cherokee, '02 Chevy Avalanche
www.facebook.com/chaosboyz4x4rally


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2012 22:50 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 13, 2008 0:09
Berichten: 1993
Woonplaats: Riemst, Belgisch Limburg
Ik hoor het al... Komt helemaal goed :thumbright:

Ik vind het er echt ruig uitzien en een setje dikke banden gaat nog bruuter staan!

_________________
--JORDY--


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 7:57 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 29, 2010 16:00
Berichten: 385
Woonplaats: Pijnacker
Afgelopen week een mooi kadootje gekregen van Hans en Bianca uit de States (Summit Racing). Ben er erg blij mee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
'76 Dodge W200, '91 & '01 Jeep Cherokee, '02 Chevy Avalanche
www.facebook.com/chaosboyz4x4rally


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 8:34 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 16:29
Berichten: 8429
Woonplaats: Mod. Sittard NL
mrobers schreef:
Afgelopen week een mooi kadootje gekregen van Hans en Bianca uit de States (Summit Racing). Ben er erg blij mee.

Afbeelding


Ik denk als je kadootjes moet krijgen,(kadootjes dat is meestal gratis) die komen niet uit Texas :cry:

_________________
Sjeng...

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 9:10 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 29, 2010 16:00
Berichten: 385
Woonplaats: Pijnacker
Nou ok, vooruit dan maar...

Ik heb de velgen besteld bij Summit via Hans en Bianca en zij hebben ze netjes - na betaling - naar Lelystad gestuurd alwaar ik ze - na betaling - heb opgehaald. Daarna heb ik de - eerder betaalde - banden er met betaling op laten leggen maar daar konden ze niet balanceren. Dus moest ik bij een ander bedrijf om - na betaling - ze te laten balanceren.

Ik heb ze er wel zelf gratis opgezet :-)

_________________
'76 Dodge W200, '91 & '01 Jeep Cherokee, '02 Chevy Avalanche
www.facebook.com/chaosboyz4x4rally


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 9:39 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 28, 2010 17:45
Berichten: 1532
Woonplaats: Onder de peperbus
Dat is een hele verbetering.
Ziet er goed uit

_________________
Afbeelding
2005 Ford F-250 Powerstroke
De Swollenaar


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling