texas boy schreef:
IvoHermans schreef:
Frozone: Bedankt voor de tips, ga er zeker op letten.
Hans: Wat is het voordeel van een bigblock vs een smallblock? Ben zeker geintresseerd mochten de subs te koop komen. Info is altijd welkom..
Big blocks is vooral meer trekvermogen, in NL mag je niet zoveel, in Amerika hangen ze aardig wat aan een auto. Mail me naar
info@2dutchies.com en ik breng je in contact met de eigenaren, heb zelf geen Sub meer staan.
Hans: mail verstuurd.
pavement pounder schreef:
Chevy maakte small blocks tot 400ci (6.6 liter) bigblocks tot 496 (8.1 liter)
Jaren 80 subs waren met een mall block 350 en big block 454 uitgevoerd.
Big blocks zijn breder dan smallblocks maar groter is ook meer verbruiken.
Tot 88 zijn geen overdrives gebruikt bij Subs persoonlijk vind ik dat een groot gemis, veel zuiniger dan 1-4 zal je het niet krijgen op lpg en dan moet alles perfect zijn.
4 wiel drive heb je toch niet nodig met dagelijks gebruik ? verbruikt ook weer meer en meer slijtage onderdelen.
Uiteraard is dat mijn mening.
Denk dat het dan een 350 cui en 2wd gaat worden.
Misschien dat ik er ooit een nieuwer blok met overdrive in ga swappen. Wil er namelijk een tot max bj 1986.
Iemand nog suggesties van bedrijven waar ik moet gaan kijken, zag dat blazerparts.nl en consignmentclassiccars.nl er aanbieden. Iemand bekend met deze bedrijven?