Het is nu vr mei 02, 2025 18:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jul 19, 2012 3:23 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 30, 2010 20:09
Berichten: 29
Beste leden,

Na lang meelezen ben ik langzaam aan het kijken voor een suburban en dan wel tot 1986.
Waar moet ik op letten als ik ga kijken, wat zijn de gebruikelijke punten?
Bij welke bedrijven moet ik eens gaan kijken en bij welke moet ik vooral niet gaan kijken?
Welke opties zijn en must, welke blokken moet ik links laten liggen?

Ik ben benieuwd wat jullie antwoorden zijn.

Groetjes Ivo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 19, 2012 13:15 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 15, 2010 22:58
Berichten: 478
Woonplaats: Zwaag
Hoi Ivo,

Ik kan je tot aan de eerste portieren (daarna wordt een Sub toch wel heel anders als pickup) wel een beetje zeggen. Zwakkere punten op roestgebied zijn de dorpels van de deuren. De naad in je schutbord net achter je motor wil ook nog wel eens roesten. Verder heb ik technisch weinig problemen gezien aan mijn pickup en die heb ik helemaal uit elkaar gehad.

Je hoort nog weleens dat de bigblock motoren last hebben van te weinig koeling voor de 2 achterste cilinders. Dat is wel weer lastig te zien van de buitenkant.

Op internet lees je ook weleens dat mensen liever een 2wd hebben dan een 4wd. De 4wd zou minder betrouwbaar zijn, ik weet alleen niet waarom. Ik heb een 2wd pickup.

Onderdelen voor dit type auto zijn nog ruim te verkrijgen in zowel Nederland als Amerika en met een beetje handigheid zijn de auto's prima zelf te onderhouden.

Als je specifieke vragen hebt, stel ze maar. Ik ben geen expert ofzo maar heb mijn eigen auto volledig zelf gerestaureerd dus heb wel wat ervaring met die jaren trucks/suburbans.

_________________
Sander

'52 Cadillac Coupe de Ville
'56 GMC 450
'79 GMC C15


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 19, 2012 13:48 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Zoek je een 454 of een 350, heb er pas 2 geƫxporteerd en komen te koop, heb nog 2 Subs staan van klanten met een 454 blok en voorafgaande tips sluit ik me aan.

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 19, 2012 19:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Big blocks die een koel probleem hebben op de achterste cilinders ? dat is nieuw voor mij.
Ze worden wel gouw warmer als een smallblock, maar hebben dan ook ten alle tijden een grotere radiator dan de small blocks.
Wat ik wel vvak lees is als met een smallblock wisselt voor een bigblock en dan niet de radiator aanpast, daar gaat het vaak mis.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 19, 2012 20:40 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 30, 2010 20:09
Berichten: 29
Frozone: Bedankt voor de tips, ga er zeker op letten.
Hans: Wat is het voordeel van een bigblock vs een smallblock? Ben zeker geintresseerd mochten de subs te koop komen. Info is altijd welkom.

Ik zal even verduidelijken waar de Sub gebruikt voor gaat worden.
De auto zal ter vervanging zijn van mijn huidige auto. Tevens zal de auto in de toekomst een autoambulance gaan trekken dus ben op zoek naar het maximale trekgewicht of zoveel mogelijk.
Er zal een LPG installatie inkomen of er al inzitten.

Dit wetende wat adviseren jullie: 2wd vs 4wd (wel selectief), bigblock vs smallblock.

Mochten er nog meer dingen te binnen schiet zal ik ze er nog bij zetten.
Bedankt alvast voor de tips.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jul 19, 2012 22:21 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Chevy maakte small blocks tot 400ci (6.6 liter) bigblocks tot 496 (8.1 liter)
Jaren 80 subs waren met een mall block 350 en big block 454 uitgevoerd.
Big blocks zijn breder dan smallblocks maar groter is ook meer verbruiken.
Tot 88 zijn geen overdrives gebruikt bij Subs persoonlijk vind ik dat een groot gemis, veel zuiniger dan 1-4 zal je het niet krijgen op lpg en dan moet alles perfect zijn.
4 wiel drive heb je toch niet nodig met dagelijks gebruik ? verbruikt ook weer meer en meer slijtage onderdelen.
Uiteraard is dat mijn mening.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 20, 2012 2:12 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
IvoHermans schreef:
Frozone: Bedankt voor de tips, ga er zeker op letten.
Hans: Wat is het voordeel van een bigblock vs een smallblock? Ben zeker geintresseerd mochten de subs te koop komen. Info is altijd welkom..




Big blocks is vooral meer trekvermogen, in NL mag je niet zoveel, in Amerika hangen ze aardig wat aan een auto. Mail me naar info@2dutchies.com en ik breng je in contact met de eigenaren, heb zelf geen Sub meer staan.

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 20, 2012 9:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 15, 2010 22:58
Berichten: 478
Woonplaats: Zwaag
pavement pounder schreef:
Big blocks die een koel probleem hebben op de achterste cilinders ? dat is nieuw voor mij.
Ze worden wel gouw warmer als een smallblock, maar hebben dan ook ten alle tijden een grotere radiator dan de small blocks.
Wat ik wel vvak lees is als met een smallblock wisselt voor een bigblock en dan niet de radiator aanpast, daar gaat het vaak mis.


Ik heb het ook maar van horen zeggen. Ik was destijds ook op zoek naar big block en kreeg dat toen te horen. Iets met vervuiling van de achterste koelkanalen.

_________________
Sander

'52 Cadillac Coupe de Ville
'56 GMC 450
'79 GMC C15


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 20, 2012 16:39 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 30, 2010 20:09
Berichten: 29
texas boy schreef:
IvoHermans schreef:
Frozone: Bedankt voor de tips, ga er zeker op letten.
Hans: Wat is het voordeel van een bigblock vs een smallblock? Ben zeker geintresseerd mochten de subs te koop komen. Info is altijd welkom..


Big blocks is vooral meer trekvermogen, in NL mag je niet zoveel, in Amerika hangen ze aardig wat aan een auto. Mail me naar info@2dutchies.com en ik breng je in contact met de eigenaren, heb zelf geen Sub meer staan.


Hans: mail verstuurd.

pavement pounder schreef:
Chevy maakte small blocks tot 400ci (6.6 liter) bigblocks tot 496 (8.1 liter)
Jaren 80 subs waren met een mall block 350 en big block 454 uitgevoerd.
Big blocks zijn breder dan smallblocks maar groter is ook meer verbruiken.
Tot 88 zijn geen overdrives gebruikt bij Subs persoonlijk vind ik dat een groot gemis, veel zuiniger dan 1-4 zal je het niet krijgen op lpg en dan moet alles perfect zijn.
4 wiel drive heb je toch niet nodig met dagelijks gebruik ? verbruikt ook weer meer en meer slijtage onderdelen.
Uiteraard is dat mijn mening.


Denk dat het dan een 350 cui en 2wd gaat worden.
Misschien dat ik er ooit een nieuwer blok met overdrive in ga swappen. Wil er namelijk een tot max bj 1986.

Iemand nog suggesties van bedrijven waar ik moet gaan kijken, zag dat blazerparts.nl en consignmentclassiccars.nl er aanbieden. Iemand bekend met deze bedrijven?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jul 20, 2012 18:04 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 15, 2010 22:58
Berichten: 478
Woonplaats: Zwaag
Ik koop af en toe eens onderdelen bij blazerparts.nl en wordt dan keurig geholpen. Ik heb geen ervaringen met auto's die hij verkoopt.

De consignment cars ben ik ooit eens wezen kijken in een grijs verleden omdat ik er toch in de buurt was verder ken ik ze niet.

_________________
Sander

'52 Cadillac Coupe de Ville
'56 GMC 450
'79 GMC C15


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 22, 2012 9:38 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 18, 2012 19:13
Berichten: 83
Woonplaats: BALTIMORE, USA
Hallo Ivo,

Ik las net je bericht.

Een kennis van mij heeft er een aantal staan. als je interesse hebt om in contact te kopen, stuur me even een bericht.

Mvg,

Pieter

_________________
Afbeelding
'05 DODGE RAM SRT-10, GETUNED, 700 PK


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jul 22, 2012 14:23 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: zo mei 30, 2010 20:09
Berichten: 29
PB verstuurd


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling