Het is nu vr mei 02, 2025 22:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 21:18 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2012 16:36
Berichten: 109
Was op het AAP forum al begonnen met een topic over mijn nieuwe aanwinst en de werkzaamheden die erbij horen :D , maar kan jullie hier toch niet onthouden om e.e.a te delen.

Paar weken terug mijn nieuwe truck opgehaald uit Lelystad: 1977 C20 Silverado Camper Special

Paar dagen in de loods en ja hoor: tik en lopen, als een zonnetje. Plaatjes van m'n '79 erop en richting huis. Het was even spannend om na sneeuw en vorst met een 35 jaar oud brok Amerikaans staal, wat een maand in een container heeft gestaan de weg op te gaan, maar het viel mee.

Maargoed, zonder problemen thuis gekomen en gelijk alles even kunnen testen.

Hij is helemaal roestvrij, heeft wat kleine deukjes hier en daar, maar is over het algemeen erg netjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wat mankeert der aan of moet er aan gebeuren:

- Temperatuurmeter dood (maar: contact uit= net boven eerste streepje, contact aan = net onder eerste streepje)
- Brandstofmeter dood
- Blower doet 't niet
- Omschakeling defrost, vents, etc doet 't niet
- Radio werkt niet, gaat ook niet aan
- Versnelling indicator kapoet
- Wood grain van dash wat grijs vervaagd
- Hij trekt iets naar rechts
- Iets blauw rokerig bij gas geven
- Motorkap is aan z'n eind (andere aanwezig maar moet gespoten worden)
- Sealed beams vervangen voor wat schappelijks
- Raamsnorren vervangen
- En natuurlijk de hele mik mak in de anti roest zetten -> onderzijde wordt Brantho Korrux, bak brantho en 2-C epoxy en holle ruimten zoals deuren en schermen in de ML.

Dus al met al is er zat te doen. Keurings klaar ga ik hem niet meer krijgen voor februari dus dan pak ik het gelijk maar goed aan.


Was stiekum al begonnen het zooitje uit elkaar te trekken en enkele dingen zijn alweer opgelost of gevonden.

Eerst even wat foto's van de twee schoonheden naast elkaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dash uit elkaar (nu nog verder). Helaas gevonden is de stekker + bedrading voor de radio foetsie dus dat wordt nieuwe draden trekker. Hou wel de originele radio want die ziet er echt super uit. Ook zo'n hout motief op de draaiknoppen.
Afbeelding

Kwam ook nog onder het dash vandaan. En het zijn geen lagerkogels..
Afbeelding

Vacuum voor de defrost/vent schakelaar, de voeding vanaf de manifold ontbreekt en er zijn een viertal loze. Iemand enig idee of ik hier een vacuum reservoir voor nodig heb of kan die direct vanaf manifold komen. Reservoir ontbreekt namelijk.
Afbeelding

Temp gauge probleem gevonden. Stomme Amerikanen joh. Draad zat vast gekneld onder kleppendeksel, toevallig lekte die op dat punt ook iets. :lol:
Afbeelding

Nieuwe heldere koplampen, zijn very nice! Wel even je hoofd draaien.
Afbeelding

Wiper washer doet het ook weer. Hij tikt alleen 1 keer vrij hard als die aan gaat. Geen idee wat dit is.
Afbeelding

Blowertje doet het ook weer. Zaten wat kabeltjes los aan blower zelf en de swith even voorzien van contact spray. Hij bromde in de eerste drie standen wel wat. Dus blower zelf even uit elkaar gehaald en bleek dat de plastic vin een beetje uit balans is. Beetje smering en proberen te stellen en hij is weer als nieuw.

Afbeelding
Toch handig als vergelijkingsmateriaal, twee van die apparaten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 21:21 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2012 16:36
Berichten: 109
Update-tje

De beige C20 is gelukkig snel verkocht. En ja, verkopen kan nog, ook tegen pre-mrb onrust prijzen. 8)

Heb weer een en ander kunnen doen aan het gebakje... Moet mezelf weerhouden om hem helemaal uit elkaar te trekken :D

Afbeelding

Afbeelding
Deuren uit elkaar gehaald, volgespoten met ML, draaiende delen grondig gesmeerd en de vent windows opgeknapt.


Afbeelding
Probleem van de defrost kleppen gevonden. De leiding naar het potje bij de rode cirkel was helemaal vergaan. Ook de leiding die door de firewall hoort weer gevonden.


Afbeelding\
Tellernaalden beetje opgeknapt. Ook de gear indicator gefixed met stukkie plastic en geleidertje voor kabeltje aan stuurkolom. Werkt weer super.

Afbeelding

Afbeelding
Zo'n 4 kilo overtollig draad verwijderd en ongebruikte kastjes der uit gehaald. Bovenste soort cruise control? Onderste is voor de trailerbrakes.

Afbeelding
Kwam ff een kijkie nemen..


Afbeelding
Tja, Amerikanen, wat moet je der van zeggen :???:


Afbeelding
Hier en daar duiken wat leuke dingen op. Overal brokken klei met gaten, bijennesten ofzo? en een dinosaurus skelet :lol: Ook nog een dollar rijker geworden aan penny's en dime's.


Verder binnenkant van de bumpers in de korrux gezet, temperatuur en benzine meter weer werkend gekregen door bedrading na te lopen en veel preventief onderhoud aan verlichting.


Afbeelding
Iemand een goede tip om woodgrain op plastic en metaal op te knappen? Heb van alles geprobeerd maar wil niet lukken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 21:36 
Offline
Super Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 19, 2009 15:34
Berichten: 5131
Woonplaats: Almerika Andre-Cummins
Mooi

_________________
ANDRE - CUMMINS

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 21:39 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 06, 2012 20:59
Berichten: 562
Woonplaats: Antwerpen
Mooi man, is toch altijd spannend wat je allemaal tegenkomt als je begint aan zo een project.

_________________
Lekker strak zwart met een tikkeltje chroom

GMC Sierra 1500, 4.8L , 2000

Grt, mon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 21:46 
Offline
Heavy Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2010 21:49
Berichten: 1163
Woonplaats: Wieringen
Remon. schreef:
Vacuum voor de defrost/vent schakelaar, de voeding vanaf de manifold ontbreekt en er zijn een viertal loze. Iemand enig idee of ik hier een vacuum reservoir voor nodig heb of kan die direct vanaf manifold komen. Reservoir ontbreekt namelijk.
Afbeelding


Volgens mij heb je wel zo`n vacuüm reservoir nodig. Anders zouden de kleppen dicht vallen bij het accelereren (weinig vacuüm) op dat moment functioneert het reservoir als een buffer en houd de kleppen in de gewenste stand.

Afbeelding

_________________
Hilco...

AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 21:49 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2012 16:36
Berichten: 109
Remon. schreef:
Volgens mij heb je wel zo`n vacuüm reservoir nodig. Anders zouden de kleppen dicht vallen bij het accelereren (weinig vacuüm) op dat moment functioneert het reservoir als een buffer en houd de kleppen in de gewenste stand.


Dacht al zoiets inderdaad. Heb de kleppen nu gelukkig werkend met directe leiding van manifold naar voedingsleiding. Binnenkort ff resevoirtje scoren.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2013 21:54 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2009 17:43
Berichten: 3067
Woonplaats: de hei
Goed bezig :!:

_________________
grt perry

UN HOND ZUNNE GUM!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling