Was op het AAP forum al begonnen met een topic over mijn nieuwe aanwinst en de werkzaamheden die erbij horen

, maar kan jullie hier toch niet onthouden om e.e.a te delen.
Paar weken terug mijn nieuwe truck opgehaald uit Lelystad: 1977 C20 Silverado Camper Special
Paar dagen in de loods en ja hoor: tik en lopen, als een zonnetje. Plaatjes van m'n '79 erop en richting huis. Het was even spannend om na sneeuw en vorst met een 35 jaar oud brok Amerikaans staal, wat een maand in een container heeft gestaan de weg op te gaan, maar het viel mee.
Maargoed, zonder problemen thuis gekomen en gelijk alles even kunnen testen.
Hij is helemaal roestvrij, heeft wat kleine deukjes hier en daar, maar is over het algemeen erg netjes.




Wat mankeert der aan of moet er aan gebeuren:
- Temperatuurmeter dood (maar: contact uit= net boven eerste streepje, contact aan = net onder eerste streepje)
- Brandstofmeter dood
- Blower doet 't niet
- Omschakeling defrost, vents, etc doet 't niet
- Radio werkt niet, gaat ook niet aan
- Versnelling indicator kapoet
- Wood grain van dash wat grijs vervaagd
- Hij trekt iets naar rechts
- Iets blauw rokerig bij gas geven
- Motorkap is aan z'n eind (andere aanwezig maar moet gespoten worden)
- Sealed beams vervangen voor wat schappelijks
- Raamsnorren vervangen
- En natuurlijk de hele mik mak in de anti roest zetten -> onderzijde wordt Brantho Korrux, bak brantho en 2-C epoxy en holle ruimten zoals deuren en schermen in de ML.
Dus al met al is er zat te doen. Keurings klaar ga ik hem niet meer krijgen voor februari dus dan pak ik het gelijk maar goed aan.
Was stiekum al begonnen het zooitje uit elkaar te trekken en enkele dingen zijn alweer opgelost of gevonden.
Eerst even wat foto's van de twee schoonheden naast elkaar.





Dash uit elkaar (nu nog verder). Helaas gevonden is de stekker + bedrading voor de radio foetsie dus dat wordt nieuwe draden trekker. Hou wel de originele radio want die ziet er echt super uit. Ook zo'n hout motief op de draaiknoppen.

Kwam ook nog onder het dash vandaan. En het zijn geen lagerkogels..

Vacuum voor de defrost/vent schakelaar, de voeding vanaf de manifold ontbreekt en er zijn een viertal loze. Iemand enig idee of ik hier een vacuum reservoir voor nodig heb of kan die direct vanaf manifold komen. Reservoir ontbreekt namelijk.

Temp gauge probleem gevonden. Stomme Amerikanen joh. Draad zat vast gekneld onder kleppendeksel, toevallig lekte die op dat punt ook iets.

Nieuwe heldere koplampen, zijn very nice! Wel even je hoofd draaien.

Wiper washer doet het ook weer. Hij tikt alleen 1 keer vrij hard als die aan gaat. Geen idee wat dit is.

Blowertje doet het ook weer. Zaten wat kabeltjes los aan blower zelf en de swith even voorzien van contact spray. Hij bromde in de eerste drie standen wel wat. Dus blower zelf even uit elkaar gehaald en bleek dat de plastic vin een beetje uit balans is. Beetje smering en proberen te stellen en hij is weer als nieuw.

Toch handig als vergelijkingsmateriaal, twee van die apparaten.