AVA2009 schreef:
Waardoor komt het dat je achteras verrot is?
Gebruik, kilometerstand?
Als ik me niet vergis was de as van Mike ook al een keer kapot, toch?
Had dat dezelfde oorzaak?
In ieder geval succes met de reparatie mate.
Bij Michael is het kilometerstand, mischien slecht onderhoud (oliewissels) en te lang doorrijden met een schavend geluid. Het vermoeden was er dat er iets aan zat te komen, maar pas toen hij rare geluiden (buiten het schaven) ging horen, hebben we hem opengemaakt. Mischien heeft ie nog het filmpje; er zat geen schouderlager meer in
Bij mij is mijn locker - letterlijk - ontploft bij een beetje onbehouwen spelen in de sneeuw. De 'G' in G80 locker wordt gekscherend wel eens 'Grenade' locker genoemd. Zoek maar eens op youtube. Hou jij er zeker ook maar rekening mee met jouw vermogen. Bij normaal gebruik geen probleem, maar als je een keer met 1 wiel in het gras of sneeuw staat en de ander op vaste grond en een beetje te enthousiast wegtrekt, grijpt de locker met een klap in elkaar en doe je dat met teveel power, dan krijg je wat er bij mij gebeurde. Kaboem en overal tandjes, stukken metaal, veertjes etc. Mijn G80 is er nu uit en is vervangen door een Eaton die is bedoeld voor dragstrips en vermogens tot 600pk.