Het is nu vr mei 02, 2025 18:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di aug 13, 2013 19:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 26, 2011 14:16
Berichten: 73
Woonplaats: Belgie
Zit met toekomstplannen, zomer volgend jaar , om een supercharger te plaatsen , iemand hier enige kennis of ervaringen mee ?
Of eventuele gekende bevindingen .
Heb er al veel over gelezen en de vermogenswinst zou tot 150 PK zijn , en koppel zou ook enorm stijgen !
Mijn Vortec motor zou niet aangepast moeten worden , maar wat met bevoorbeeld transmissie ed ...
remmen worden zowiezo aangepast naar full EBC

....... Ik luister

http://www.vortechsuperchargers.com/page.php?id=30112

Zoiets als deze dus

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di aug 13, 2013 20:08 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 12:43
Berichten: 296
Vermogenstoename is 40% in theorie, ik heb de mijne nooit op de rollenbank gehad.
Hij doet ongeveer 0-100 in +- 7 sec, niet slecht voor een auto van ca 2850 kg.
Wat ik indrukwekkender vind zijn de tussensprintjes, 80-120, 120-160 etc het gaat allemaal met hetzelfde gemak, hij blijft maar trekken.
Er zitten zeker nadelen aan een supercharger.
De remmen op mijn Avalanche waren stock al redelijk crap.
Ik heb nu een big brake kit met 6 pistons voor en 4 piston achter.
Als de remmen lekker warm zijn remt hij nu als een sportwagen.
Als je van plan bent om de supercharger veel op vol vermogen te gebruiken mag je ook geld opzij schuiven voor een automaat en achteras upgrade.
Ik heb de supercharger vooral voor het extra vernogen over de hele linie, en gebruik 'm dus weinig op vol vermogen.
Je bent ook veroordeeld tot het tanken van euro98, tenzij je met een tune af kan stellen dat hij ook op euro95 loopt, maar ik tank sinds de installatie van de supercharger in mijn Avalanche altijd euro98.
Al met al is het allemaal erg leuk, maar kostbare zaak.
Ik weet niet zeker of ik het nog eens zou doen, ondanks de smile die de supercharger me al veel heeft gegeven.

Hier 2 recente foto's:

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2013 11:43 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 26, 2011 14:16
Berichten: 73
Woonplaats: Belgie
@Ava 2009 , thx voor de goed info , en zit met dezelfde gedachtenspeling als jou , qua gebruik , wil gewoon dat tikkeltje meer maar niet om mijn Chevy af te raggen .
Moest het mogelijk zijn om elkaar eens te kunnen ontmoeten ben ik steeds bereid om tot bij jou te komen , kan ik het eens zien IRL en mijn 100 andere vragen ook stellen die er dan rijzen .
:D :D :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2013 16:56 
Offline
Trucker

Geregistreerd: vr mei 25, 2012 7:01
Berichten: 279
Woonplaats: Gistel, BE
en hoe denk je dat uit te leggen op de keuring?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2013 17:39 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
kies ne zwarte charger valt minder op ,als ge al zonder dempers gekeurd geraakt moet dit toch ook kunnen


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2013 21:23 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 12:43
Berichten: 296
Je bent altijd welkom met al je vragen.
Overigens zijn de regels in België geloof ik wel een stuk strenger v.w.b. dit soort aanpassingen aan auto's.
Let daar wel even goed op, want het zou zuur zijn als je het ding straks weer moet laten demonteren.
Het is een erg prijzige aangelegenheid, zowel de aanschaf, als de installatie en aanpassingen aan de auto.
Een supercharger wordt nog wel herkend als niet origineel zijnde, ook een zwarte :laughing6:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 15, 2013 10:25 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
maar zoals je zegt het moet door vakmensen geinstaleerd worden ,dusja als het proper gedaan wordt , je moet die eens bekijken van edelbrock als er geen supercharger opstaat zou je het niet eens merken (e-force ) ik denk dat het zeker moet lukken ,ga naar een station waar niet veel us cars gaan ,zoals hier bij ons der lopen er niet genoeg om het verschil te weten ,limburg en antwerpen is dan weer iets anders


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 15, 2013 10:50 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 26, 2011 14:16
Berichten: 73
Woonplaats: Belgie
Voilà die mening deel ik ook niet iedereen heeft dat hier en kent dat , en zou het zo discreet 'mogelijk houden :D :D allee voor zover dat kan hè haha

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 15, 2013 11:31 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
wel ne vraagje ,hoeveel km heeft de wagen al ,ik denk wel dat je de versnellingsbak en achteras gaat moeten versterken wanneer er 100plus pk opkomt


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do aug 15, 2013 21:49 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 12:43
Berichten: 296
Die van mij had ongeveer 80000 km gereden toen ik de Magnacharger liet plaatsen.
De automaat en achteras (4.10 verhouding) vertonen tot nu toe geen kuren.
Ik heb de Magnacharger bij DBM Engineering laten plaatsen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 16, 2013 9:00 
Offline
Heavy Trucker

Geregistreerd: zo mei 12, 2013 22:13
Berichten: 1116
ava over welke prijs praten we dan eigenlijk als ik nieuwsgierig mag zijn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 16, 2013 15:29 
Offline
Nieuw

Geregistreerd: wo jun 26, 2013 14:06
Berichten: 7
Ben zelf bezig met een turbo op mijn tahoe te monteren. Alleen gaan we uit voorzorg de versnellingsbak (4l60e) vervangen met een 4l80. Lees te veel verhalen over falende bakken bij sc en turbo setups.

Kijk eens op www.ls1tech.com voor wat meer info en mogelijkheden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 16, 2013 15:44 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 26, 2011 14:16
Berichten: 73
Woonplaats: Belgie
Ava , kan je effe verduidelijken voor mij wat die verhouding betekend ? En kan het kwaad dat ik na 165000 km deze nog zou plaatsen ?
Wat met LPI ?
Mocht je via PB je nummer willen sturen , dan contacteer ik je zo eens met al mijn vragen als dat mag 8) 8)

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr aug 16, 2013 21:53 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 05, 2009 12:43
Berichten: 296
Een nieuwe Magnacharger is dacht ik iets van 4500 usd tel daar invoer, btw, verzendkosten en installatiekosten bij en je bent in totaal zo 6 a 7 duizend euro verder.
Heel erg veel geld dus... nogmaals ik weet niet of ik het nog eens zou doen, ik denk het niet, ondanks de wow factor.
Als je een 2e hands supercharger koopt en 'm zelf kan installeren ben je uiteraard veel goedkoper uit, maar ik heb 'm dus nieuw gekocht en laten installeren door DBM Engineering, zij zijn gespecialiseerd in tuning.

4.10 is de achterasverhouding.

Je kan een supercharger voor zover ik weet niet i.c.m. gas gebruiken.
Of jouw motor nog geschikt is voor een supercharger weet ik niet.
De fabrikanten stellen als eis dat de motor goed moet lopen, maar ik denk wel dat hoe jonger de motor en hoe minder kilometers hoe beter.

Ik heb ook overwogen om mijn automaat op voorhand te versterken, maar wat niet kapot is hoef je niet te maken zeggen ze wel eens, dus ik laat het voor wat het is tot de automaat op is.
Een automaat versterken of een goede sterkere automaat kost ook genoeg geld namelijk.

Stel je vragen maar gewoon hier, hebben anderen er misschien ook nog wat aan :)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za aug 17, 2013 9:38 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Ik denk dat de Procharger centrifugaal nog iets goedkoper is als Vortech, kijk eens op Ebay voor de prijzen want bij Vortech zelf zijn ze wel duurder.
In princiepe in stock uitvoering hoef je niet bang te zijn voor je bak of as tenzij ze al moe en versleten zijn.
Maar even de supercharger pulley vervangen door een kleinere pulley = meer koppel en dat kan de dood van de 4L60E betekenen.
Ik weet niet of Paxton nog kits voor jouw type auto maakt maar check die prijzen ook eens.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling