Vermogenstoename is 40% in theorie, ik heb de mijne nooit op de rollenbank gehad.
Hij doet ongeveer 0-100 in +- 7 sec, niet slecht voor een auto van ca 2850 kg.
Wat ik indrukwekkender vind zijn de tussensprintjes, 80-120, 120-160 etc het gaat allemaal met hetzelfde gemak, hij blijft maar trekken.
Er zitten zeker nadelen aan een supercharger.
De remmen op mijn Avalanche waren stock al redelijk crap.
Ik heb nu een big brake kit met 6 pistons voor en 4 piston achter.
Als de remmen lekker warm zijn remt hij nu als een sportwagen.
Als je van plan bent om de supercharger veel op vol vermogen te gebruiken mag je ook geld opzij schuiven voor een automaat en achteras upgrade.
Ik heb de supercharger vooral voor het extra vernogen over de hele linie, en gebruik 'm dus weinig op vol vermogen.
Je bent ook veroordeeld tot het tanken van euro98, tenzij je met een tune af kan stellen dat hij ook op euro95 loopt, maar ik tank sinds de installatie van de supercharger in mijn Avalanche altijd euro98.
Al met al is het allemaal erg leuk, maar kostbare zaak.
Ik weet niet zeker of ik het nog eens zou doen, ondanks de smile die de supercharger me al veel heeft gegeven.
Hier 2 recente foto's:

