USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
automaat probleem https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=17871 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | special gold limited [ vr nov 01, 2013 18:47 ] |
Berichttitel: | automaat probleem |
Vandaag ineens het probleem dat de automaat uit de 4 valt en in de 2 verder gaat. dus 1en 2 vooruit en de achteruit werken nog. Auto door de ANWB laten brengen naar een chevrolet dealer die de storing heeft uitgelezen. en gereset Nu werkt deze weer probleem was de aansturing van het kleppen systeem. Nu mijn vraag wat houd dat precies in en wat kan ik hier verder van verwachten. Iemand al eerder ervaring hiermee?? betreft avalanche 2003 |
Auteur: | pavement pounder [ vr nov 01, 2013 22:50 ] |
Berichttitel: | Re: automaat probleem |
Liever zou ik weten welke code het presies was. Er zijn meerder kleppen in de valve body. Wellicht de force motor ? maar dan ga je gokken. het kan van alles wezen. Wat voor bak en bouwjaar had je ook alweer ? |
Auteur: | special gold limited [ vr nov 01, 2013 23:22 ] |
Berichttitel: | Re: automaat probleem |
pavement pounder schreef: Liever zou ik weten welke code het presies was. Er zijn meerder kleppen in de valve body. Wellicht de force motor ? maar dan ga je gokken. het kan van alles wezen. Wat voor bak en bouwjaar had je ook alweer ? Dag, ik moet hem nog weer ophalen, zal ik vragen welke code het is geweest. betreft een 2003 avalanche |
Auteur: | special gold limited [ za nov 02, 2013 17:12 ] |
Berichttitel: | Re: automaat probleem |
special gold limited schreef: pavement pounder schreef: Liever zou ik weten welke code het presies was. Er zijn meerder kleppen in de valve body. Wellicht de force motor ? maar dan ga je gokken. het kan van alles wezen. Wat voor bak en bouwjaar had je ook alweer ? Dag, ik moet hem nog weer ophalen, zal ik vragen welke code het is geweest. betreft een 2003 avalanche Net weer opgehaald, en geen problemen gehad. De fout code die erin zat was p0758 2-3 shift conta sol circuit. Dus voor wie het weet wat het in houd? ik hoor het graag . |
Auteur: | pavement pounder [ za nov 02, 2013 17:58 ] |
Berichttitel: | Re: automaat probleem |
Dat is dus de shift solenoid die van 2 naar 3 schakelt. Als het nou vaker gebeurt moet die solenoid vervangen worden. Is heel gemakkelijk, pan eraf en achterop de valvebody zitten er 2 solenoids, 1-2 en 2-3. Stekkertje los, schroefje los en vervangen maar. Hoeveel km heeft ie gelopen ? Hij moet wel heel veel km gelopen hebben als de kleppen versleten zijn in de valvebody, achter de solenoids zitten ook hydrolische kleppen. Het zijn aluminium kleppen die sterk in een aluminium kleppenhuis zitten, dus het kan best slijten maar dat duurt even. Is waarschijnlijk een 4L60E ? bij een 4L80E is het praktisch hetzelfde hoor. Hoogst waarschijnlijk kun je zelf de ecm ook resetten op deze code als het weer gebeurt door de accu pool los te halen voor enkele minuten(let op code van de radio) |
Auteur: | special gold limited [ za nov 02, 2013 19:17 ] |
Berichttitel: | Re: automaat probleem |
pavement pounder schreef: Dat is dus de shift solenoid die van 2 naar 3 schakelt. Als het nou vaker gebeurt moet die solenoid vervangen worden. Is heel gemakkelijk, pan eraf en achterop de valvebody zitten er 2 solenoids, 1-2 en 2-3. Stekkertje los, schroefje los en vervangen maar. Hoeveel km heeft ie gelopen ? Hij moet wel heel veel km gelopen hebben als de kleppen versleten zijn in de valvebody, achter de solenoids zitten ook hydrolische kleppen. Het zijn aluminium kleppen die sterk in een aluminium kleppenhuis zitten, dus het kan best slijten maar dat duurt even. Is waarschijnlijk een 4L60E ? bij een 4L80E is het praktisch hetzelfde hoor. Hoogst waarschijnlijk kun je zelf de ecm ook resetten op deze code als het weer gebeurt door de accu pool los te halen voor enkele minuten(let op code van de radio) Dank voor het antwoord, geeft wel een stukje geruststelling. hij heeft 165000 miles erop staan (usa import) gr. sandor |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |