USA Pick-up Trucks https://www.usatrucks.nl/forum/ |
|
Chevrolet C 10 (1980) van Vince https://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=18192 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | Vince0211 [ ma dec 30, 2013 11:08 ] |
Berichttitel: | Chevrolet C 10 (1980) van Vince |
Na eindelijk door de technische keuring geraakt te zijn ben ik begonnen met het opsmukken van mijn pick-up. Zoals ik hem gekocht heb. (al wel enkele dingen verwijderd, zoals een V8 embleem afkomstig van een truck) |
Auteur: | Vince0211 [ ma dec 30, 2013 11:12 ] |
Berichttitel: | Re: Chevrolet C 10 (1980) van Vince |
En ondertussen begonnen met schuren omdat de wagen door de vorige eigenaar zo slecht gerold was dat de verfdruppels erop liggen. En aangezien het al donker was ook maar het interieur onder handen genomen |
Auteur: | Vince0211 [ ma dec 30, 2013 11:17 ] |
Berichttitel: | Re: Chevrolet C 10 (1980) van Vince |
Gisteren verder geschuurd en uiteindelijk toch nog roest/rot gevonden. Wat denken jullie, dit wordt een nieuw stuk inlassen zeker? Ook nog een rotte vlek op de motorkap, deze ga ik gewoon plamuren. Hebben jullie nog advies voor het spuiten? Eerst primer en dan plamuren? ![]() |
Auteur: | Jangel [ ma dec 30, 2013 11:56 ] |
Berichttitel: | Re: Chevrolet C 10 (1980) van Vince |
De Motorkap zo plamuren lijkt me geen goed idee. Kapotte lak opschuren Tot deze volledig glad is, doe je dit niet heb je veel kans dat de lak op die plek weer gaat los springen. Heb je geschuurd Tot op het metaal, deze plekken in de primer zetten. |
Auteur: | mack [ ma dec 30, 2013 13:39 ] |
Berichttitel: | Re: Chevrolet C 10 (1980) van Vince |
kijk ff op een klein plekje of je nieuwe verf op de oude verf goed pakt, heb het met mn dashboard opknappen gehad dat de verf begon te werken en dus tot het metaal moest kaal halen. gr mack |
Auteur: | RickyV8 [ ma dec 30, 2013 13:53 ] |
Berichttitel: | Re: Chevrolet C 10 (1980) van Vince |
Goed bezig! |
Auteur: | Vince0211 [ di dec 31, 2013 1:03 ] |
Berichttitel: | Re: Chevrolet C 10 (1980) van Vince |
Dank voor de hints. Hebben jullie ervaring met zelf spuiten? De wagen laten spuiten zou me meer kosten dan de aankoopprijs zelf ![]() |
Auteur: | Big Alf [ di dec 31, 2013 9:38 ] |
Berichttitel: | Re: Chevrolet C 10 (1980) van Vince |
Als je niet voor showroom conditie gaat en een low budget paintjob wil, kan je de auto ook rollen. |
Auteur: | Vince0211 [ di dec 31, 2013 11:24 ] |
Berichttitel: | Re: Chevrolet C 10 (1980) van Vince |
Ja maar dat zou ik een beetje spijtig vinden van al het schuurwerk, heb alles opgeschuurd net omdat er zoveel verfstrepen en druppels inzaten. Zou niet graag terug hetzelfde resultaat hebben. Heb gelezen dat hier in de opleidingscentra van Syntra je ook spuitcabines kan huren tegen een redelijke prijs. http://www.syntra-ab.be/verhuur Even daar informeren ![]() Vandaag zou ik toch al graag plamuren, kan dit zomaar zonder eerst een primer te zetten? |
Auteur: | Big Alf [ di dec 31, 2013 12:18 ] |
Berichttitel: | Re: Chevrolet C 10 (1980) van Vince |
Plamuren op blank staal is niet aan te bevelen. Er zijn inderdaad bedrijven die een spuitcabine verhuren. Maar dat is geen garantie voor een mooi resultaat. |
Auteur: | T-Bob [ di dec 31, 2013 12:42 ] |
Berichttitel: | Re: Chevrolet C 10 (1980) van Vince |
Maak je auto spuitklaar en zoek je iemand die hem even voor je de spuit erover wilt zetten ![]() |
Auteur: | Vince0211 [ vr apr 04, 2014 20:47 ] |
Berichttitel: | Re: Chevrolet C 10 (1980) van Vince |
De wagen is ondertussen al in een grondlaag gezet en dit voldoet voorlopig wel. Tot op heden niet veel problemen ondervonden, op een v-riem na dan toch. Tot afgelopen weekend. Motor begon echt te slaan en ik hoorde dat er iets goed mis was, tot hij enkele seconden stil viel en helemaal geblokkeerd was. Daarom ben ik deze week begonnen met sleutelen, ik wil heel de motor reviseren zodat ik zeker ben dat alles in orde is. Hij is bijna klaar om eruit getild te worden, maar ik zit nog vast bij 1 punt: de torque converter bolts! Heb er 2 van de 3 uitgekregen maar ik geraak niet aan de laatste omdat ik het vliegwiel niet kan rond draaien. Daarom even de oliepan los gemaakt en er zit een afgebroken lager geklemd tussen een cilinder en het blok. Hebben jullie nog advies hoe ik nu verder kan zodat ik motor er toch nog kan uit tillen? Het stukje afgebroken lager: De gevolgen: |
Auteur: | Belgiquebasterd [ vr apr 04, 2014 22:08 ] |
Berichttitel: | Re: Chevrolet C 10 (1980) van Vince |
Innige deelneming ![]() ![]() Kun je de automaat niet loshalen van de motor, koppelomvormer blijft dan op de flexplate zitten. Dan kun je waarschijnlijk bij de overige koppelomvormerboutjes, zoniet haal je motor en koppelomvormer er samen uit. Eenmaal uit de truck ga je wel bij die bouten kunnen (denk ik). |
Auteur: | mackie [ za apr 05, 2014 11:22 ] |
Berichttitel: | Re: Chevrolet C 10 (1980) van Vince |
kijk mss voor een nieuw blokje (kost wss minder) |
Auteur: | Vince0211 [ za apr 05, 2014 19:37 ] |
Berichttitel: | Re: Chevrolet C 10 (1980) van Vince |
Ik hoop niet dat ik dezelfde kosten ga maken als een nieuw blok... Zal morgen eens proberen de automaat los te halen. |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |