Het is nu vr mei 02, 2025 23:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 31, 2013 16:47 
Nieuw

Ik heb vandaag opgemerkt dat er aan het rechtervoorwiel een krakend geluid te horen is als je het stuur links rechts draait en ook als je over bobbels rijd.
Als ik het wiel aan de draagarm opkrik zodat er geen belasting meer op het wiel staat en dan draai is alles perfect,maar van zodra het terug op de grond staat is het terug
Ik heb alle rubbers van de ophanging gesmeerd,ook die waar het stuurhuis inzit,en de scharnierpunten eens losgemaakt,die zijn nog perfect voor zover ik kan zien en voelen,enkel het onderste heb ik niet losgekregen.
maar het blijft hetzelfde geluid maken bij sturen en vluchtheuvels.
ook aan het linkerachterwiel heb ik reeds een tijdje een krakend geluid als je de rem intrapt,stilstaand of rijdend maakt niet uit
remklauw is er al af geweest en de geleiders gesmeerd,dit zag er ook nog allemaal goed uit maar het kraken krijg ik niet weg.
Iemand nog tips of ervaringen hiermee?

het is een avalanche 08 met 96000kms

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 31, 2013 16:59 
Pro Trucker

Misschien dat rubber aan de bovenkant van de veerpoot?Vlak onder de motorkap.Rubber is misschien verhard.Had ook zo iets bij m'n ouwe Chrysler,alles laten smeren,maar bij warm weer alles weer steunen als een ouwe kerel.Heb 'm zo verkocht.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 31, 2013 17:35 
Truck forum Junky

Droge of rotte fusee kogel , of homokneet zou ook nog kunnen :!: en ik weet niet of er stabilisatorstangen op zitten maar als dat is zou ik die ook ff controleren :!:

http://marlog-car-handling.com/

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di dec 31, 2013 19:32 
Super Trucker

hemiram schreef:
Droge of rotte fusee kogel , of homokneet zou ook nog kunnen :!: en ik weet niet of er stabilisatorstangen op zitten maar als dat is zou ik die ook ff controleren :!:

http://marlog-car-handling.com/

Ik denk ook dat het de fusee kogel is,
die zelfde kwaal had ik bij het corsaatje en kraakte ook bij de vluchtheuvels
Is vervangen en het gekraak is weg :wink:

Ram 2009 Laramie CrewCab
5.7 Hemi 395 PK 4x4 """SOLD""""
BriliantBlack Crystal Pearl Coat
Mopar R/T Hood, Tonneau Cover Are.
........................_______
.........._______//__|___ {\____
......../_(O)___//___|___/_(O)_/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo jan 01, 2014 16:15 
Trucker

heb er ook wel eens last van
maar laat altijd ff smeren als ik bij de garage ben
is al naar gekeken bij mij en zijn het gewoon de rubbers

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 02, 2014 21:45 
Nieuw

heb vandaag nog eens gekeken,alle fusee kogels losgemaakt en gecheckt,enkel de onderste krijg ik er niet uit,al geprobeerd met trekkers,hamers,opgewarmd maar zonder succes :d, ik denk wel dat daar het probleem zit,eens mijn oren ertegen gehouden :lol: terwijl iemand aan het stuur draaide met een krik de belasting eraf gehaald en het gekraak gaat weg als je hem langzaam laat zakken.

Nu is de volgende vraag dat waarschijnlijk die hele arm met fuseekogel moet vervangen worden,weet iemand waar die op voorraad te krijgen zijn?en wat ze ongeveer kosten?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do jan 02, 2014 21:51 
Truck forum Junky

Stuur hem ff een pbtje die sleutelt zelf dus zal het wel weten :wink:

memberlist.php?mode=viewprofile&u=1085

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 0:35 
Trucker

Heeft rockauto.com niets met snelle bezorging?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 1:13 
Trucker

Heb je de stuurstang direct achter het stuur in de motorruimte al losgehad...stangetje ff op en neer en weer vastdraaien.
Die veroorzaakt ook het irritante gekraak, met een hobbelige weg enz.
Gewoon ff stuurstang onderaan losmaken paar keer op en neer zodat het vet weer wat is verdeeld en dan kan het ook wegzijn.
Intermediate drivingshaft heet het geloof ik, zoek maar op youtube bij avalanche...

Afbeelding
2004 Avalanche 5.3 Vortec

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 10:52 
Trucker

cooper_361 schreef:
heb vandaag nog eens gekeken,alle fusee kogels losgemaakt en gecheckt,enkel de onderste krijg ik er niet uit,al geprobeerd met trekkers,hamers,opgewarmd maar zonder succes :d, ik denk wel dat daar het probleem zit,eens mijn oren ertegen gehouden :lol: terwijl iemand aan het stuur draaide met een krik de belasting eraf gehaald en het gekraak gaat weg als je hem langzaam laat zakken.

Nu is de volgende vraag dat waarschijnlijk die hele arm met fuseekogel moet vervangen worden,weet iemand waar die op voorraad te krijgen zijn?en wat ze ongeveer kosten?

als u denkt dat het die fuseekogel is die droog staat ,eens injecteren door de rubber heen met olie
als het kraken gedaan is kan deze nog jaren mee

Nissan 370Z 2011
Lancia Gamma Coupé 2500 ie 81

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 11:14 
Trucker

Danny met de chevy schreef:
Heb je de stuurstang direct achter het stuur in de motorruimte al losgehad...stangetje ff op en neer en weer vastdraaien.
Die veroorzaakt ook het irritante gekraak, met een hobbelige weg enz.
Gewoon ff stuurstang onderaan losmaken paar keer op en neer zodat het vet weer wat is verdeeld en dan kan het ook wegzijn.
Intermediate drivingshaft heet het geloof ik, zoek maar op youtube bij avalanche...

Idd dit was destijds bij modellen GM een "recall" , geeft krakend kloppend geluid met momenten .
Eventueel wheelhubs ook eens nakijken ???? en de rest is hier al vernoemd door de anderen 8) 8)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 13:17 
Nieuw

RamJan schreef:
cooper_361 schreef:

als u denkt dat het die fuseekogel is die droog staat ,eens injecteren door de rubber heen met olie
als het kraken gedaan is kan deze nog jaren mee

heb ik reeds geprobeerd maar haalt niet veel uit :d,bij rockauto is het 132 euro incl verzending voor een complete arm met kogel erin.
dus deze maar eens bestellen.
ik heb nog een bijkomend probleem,de linkse katalysator zit gebroken die ratelt soms bij gas geven, bij rockauto is het 350 euro verzending voor een complete y pipe die slechts 150 euro kost dus dat laat ik maar zo :lol:,kan ik die pijp openhalen,kat eruit en terug dichtlassen of gaat dit storingen of foutcodes geven?
meteen maar alle geluidjes eruit halen dan hoor ik die v8 weer wat beter :d :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 21:16 
Trucker

:idea: dat met die stuurstang lijkt net of de hele zooi loszit...heb je dat nu geprobeerd?
is niet zo duur en met 5minuten werk erg simpel

Afbeelding
2004 Avalanche 5.3 Vortec

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za jan 04, 2014 21:49 
Nieuw

Danny met de chevy schreef:
:idea: dat met die stuurstang lijkt net of de hele zooi loszit...heb je dat nu geprobeerd?
is niet zo duur en met 5minuten werk erg simpel

nog niet geprobeerd maar het komt duidelijk hoorbaar van aan het rechter onderste kogelgewricht.
ik heb de stuurstang aan het wiel losgemaakt en dan eens de auto heen en weer geduwt en dan hoor je het ook dus het is zeker niet aan de stuurinrichting.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jan 07, 2014 23:30 
Nieuw

even een update,

Ik heb een gat in de rubber van de fusee geboord en met een punt van een siliconespuit de rubber volgespoten met vet,en na een km of 10 was het gekraak eindelijk weg!!
Dus voorlopig kan hij efjes mee.
wat de katalysator betreft,ik heb een compleet nieuw stuk van aan de headers tot aan de demper besteld bij rockauto.
2 uurtjes geleden besteld en betaald en ondertussen reeds een email met trackingcode ontvangen dat het pakket reeds verzonden topservice lijkt mij daar :wink:

in elk geval bedankt voor alle reacties!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]