Het is nu za mei 03, 2025 19:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za mei 24, 2014 16:32 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za dec 29, 2012 20:19
Berichten: 78
Dag iedereen,

ik ben bezig met een projectje met onze oude suburban van 1987 (350 met Th400) en heb per ongeluk de groene kabel van de bobine onderbroken waardoor deze niet meer start en ik weet niet waar ik heb moet aansluiten.

Ook had ik graag geweten waar ik makkelijk en snel performance parts (nokkenas, zuigers, carbu, inlaat en uitlaat) kan bestellen of halen (Benelux)
Liefst niet via een creditcard of paypal want dit heb ik niet.

Afbeelding

Alvast bedankt


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za mei 24, 2014 16:42 
Offline
Truck forum Junky
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 28, 2008 19:33
Berichten: 11769
Woonplaats: Zijtaart
Onderdelen kun je halen bij c&p usa parts in belfeld en horst zit hij. 077-4759300

https://www.facebook.com/CPUSAPARTS

http://Www.marlog-car-handling.com


http://Www.rockauto.com

_________________
Peer...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr mei 30, 2014 21:41 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za dec 29, 2012 20:19
Berichten: 78
Ah vriendelijk bedankt :)

iemand een idee waar de groene kabel komende van de bobine komt moet?
Deze ging eerst naar de toerenteller maar deze heb ik weggehaald en nu moet ik weten waar de kabel heen moet.

Mvg,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 03, 2014 21:29 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za dec 29, 2012 20:19
Berichten: 78
Het blijkt dus een witte kabel te zijn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di jun 10, 2014 20:58 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Zo loopt een ontsteking zon beetje als het geen hei is ( hei heeft de bobine boven in de verdeelkap)
De kleuren komen niet overeen met jouw maar is wel duidelijk, op de bobine staat een + en een -


Afbeelding

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 22, 2014 16:55 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za dec 29, 2012 20:19
Berichten: 78
pavement pounder schreef:
Zo loopt een ontsteking zon beetje als het geen hei is ( hei heeft de bobine boven in de verdeelkap)
De kleuren komen niet overeen met jouw maar is wel duidelijk, op de bobine staat een + en een -


Afbeelding


Het gaat hier om

Afbeelding


Weet je toevallig ook welk type blok dit is?
er is ooit een nieuwe blok in gelegd maar weet niet precies welk type, het is een 5,7L v8

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 22, 2014 17:19 
Offline
Pro Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 23, 2008 2:45
Berichten: 4695
Woonplaats: http://www.usa2ned.com/
Je schrijft toch zelf dat je een 350 block hebt? of snap ik de vraag verkeerd :albino:

_________________
Groet Hans, http://www.usa2ned.com, HET adres voor al je export uit heel Amerika!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo jun 22, 2014 19:09 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Dat draadje wat over de klepdeksel naar de ontsteking loopt met een knijpstekkertje dat overloopt in een stekkertje wat overloopt in een rood knijpverdeel stekkertje krijg ik de rillingen van op mijn rug.
Maak daar 1 draad van en soldeer het en dan een krimpkousje erom heen.
Vervolgens de draden volgen waar ze heen gaan en vergelijk dat op bovenstaande tekening.
Op de foto zijn de klepdeksels zo smerig dat ik niet eens kan zien of het centerbolt deksels zijn of dat de boutje rondom de deksels zitten.
Alleen het motornummer geeft aan wat voor motor het origineel is, de rest is alleen maar specultie.
Het motonummer zit op de achterzijde van de motor aan de chauffeurszijde van bovenaf af te lezen.

http://www.chevyhardcore.com/news/reference-chevy-engine-block-casting-numbers/

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 01, 2014 20:07 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za dec 29, 2012 20:19
Berichten: 78
het zijn centerbolts


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 08, 2014 21:34 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za dec 29, 2012 20:19
Berichten: 78
blijkbaar heeft het blok een TBI terwijl ik dacht dat het een blok was met carburator.
Nu heeft deze op LPG gelopen en dus ook zo een ECU voor "alternative fuels"

Afbeelding

Deze kabels zijn verwijderd dus nu moet ik deze kabels weer zoals origineel verbinden en deze ECU er van tussen laten om het blok weer draaiend te krijgen?

Mvg


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 08, 2014 22:34 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Ja nu zie ik het ook dat het het een tbi is.
Zonder lpg kun je zonder superfix, als je met wil zit ie tussen alle sensoren en 2 tbi injectoren geschakelt.
Ik zie nu ook dat de stekker op de bobne op alle 2 draden een verdeeldingetje zit aangeknepen.
Dit is allemaal klote en moet je weg halen en de draden inspecteren op breuk.
Hier zie je een paar aansluitschemas.
Als je ontsteking wil afstellen dan moet je de tan/black nummer 424 draad die van de ontsteking komt lostrekken van de stekker die iets verder in de draadboom hangt, dit komt op het zelfde neer als de vacuum vervroeger op een carburator motor.[
De onsteking wordt geregeld door de ecm die ook de tbi aanstuurd en info nodig heeft van diverse sensoren.
2 op de tbi en 1 temp sensor op de intake, 1 map sensr met vacuum, oliedruk sensor, 1 knock sensor.

Afbeelding

Afbeelding

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 09, 2014 13:42 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za dec 29, 2012 20:19
Berichten: 78
Gezien alle "opties" verwijderd worden zij het misschien makkelijk zijn om er een Stand-alone engine van te maken waarbij ik ipv TBI naar carbu ga en naar een gewone conventionele ontsteking zodat ik overal vanaf ben en het blok makkelijker te onderhouden is indien er iets mankeert?

Ook ben ik van plan om het blok wat op te voeren (headers, sportscam en dan een betere standalone ontsteking) zou ik dn niet beter overstappen naar een (grotere?) carbu?

Mvg


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 09, 2014 15:10 
Offline
Trucker

Geregistreerd: ma jun 23, 2014 17:14
Berichten: 730
Flinke puzzel! :roll: :drunken:
Succes :!:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 09, 2014 16:12 
Offline
Trucker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 24, 2011 8:37
Berichten: 552
Woonplaats: Uithoorn
Dat kan.
simpele hei onsteking, carburator, andere intake, brandstofdruk regulator om de druk van +\- 15 naar 6-7 psi te brengen, daar er een electrische pomp in de tank hangt.
Verbruik gaat dan wel wat omhoog.

_________________
'91 454SS
496ci, alu. koppen, Edelbrock injectie, remote 80mm turbo.
http://youtu.be/nF8DPwoybCo


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 11, 2014 10:14 
Offline
Trucker

Geregistreerd: za dec 29, 2012 20:19
Berichten: 78
Heb je soms ook een simpel schema voor de alternator en startmotor aan te sluiten?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling